Geluidsinstallatie voor op de carnavalwagen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ThaMunky
    • Sep 2010
    • 6

Geluidsinstallatie voor op de carnavalwagen

Hallo,

Wij zijn een carnavalvereniging die opzoek is na een geluidsinstallatie voor op een carnaval wagen die 7,20 lang is en 2,40 breed. Je moet dan nog rekenen op een tractor of unimog ervoor. Ons budget is circa 1000 euro. Hebben jullie tip's of advies welke geluidsinstallatie iets voor onze vereniging is? We draaien voornamelijk Apres-ski en Hardstyle.

Alvast bedankt voor reacties!
  • renevanh
    • Oct 2004
    • 2371

Lekker ergens huren, hou je zeker de helft van het budget over
    Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• koen g
      • Oct 2009
      • 52

Inderdaad, voor dit budget kom je met kopen niet ver. Voor dit geld zeker huren!
      voor gebruik 1x per jaar is het gewoon niet rendabel om het te gaan kopen

Comment

• dj-wojcik
        • Jul 2008
        • 911

Ik weet niet uit elke regio je bent. Maar er zijn zat verhuur bedrijven die ieder jaar een of meer setjes weg zetten op carnavals wagens. En voor zo'n wagentje ben je al gauw voor 500 klaar. Je kunt het natuurlijk zo duur maken als je zelf wilt. Maar je moet wel blijven denken. Zo moet je bij een grotere set (zoals jullie tegenwoordig alleen maar willen) ook een zwaardere aggregaat huren. En gestabiliseerd natuurlijk....!

Nogmaals maak er geen overkill Van. Ook al lijkt dat leuk. En maak vooral plezier met een leuk setje en genoeg apres-ski. Laat die hardstyle met carnaval maar achterwegen!
        [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
        [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• knorrepot
          • Oct 2009
          • 234

Mee eens, gewoon huren, dat is veel makkelijker en rendabeler!

Nou weet ik niet waar je woont? Wij verhuren met carnaval enkele tientallen sets voor optochten, eentje meer of minder kan er ook nog wel bij

Voor 450 euro heb je bijv. al een leuk setje EV MTL4 op je wagen staan, als dat niet voldoende is!:P

Comment

• ThaMunky
            • Sep 2010
            • 6

Wij kunnen een geluidsinstallatie lenen van circa 8000 watt dit is een zeer professionele instalatie maar wij willen gewoon kijken wat de mogelijkheden zijn om er zelf een te kopen. Ook met feestjes door het jaar heen is het altijd handig lawaai in eigen huis te hebben

Onze vereniging komt uit Elst Gelderland dat ligt bij Nijmegen. Maar zijn er geen instalatie die niet heel duur zijn en toch nog redelijke kwaliteit hebben?

Comment

• Turboke
              • Oct 2006
              • 463

En wat steld nu 8000 watt voor?

Comment

• dj-wojcik
                • Jul 2008
                • 911

zeker zijn die er! die moeten alleen nog uitgevonden worden door de fabrikanten.
                [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• ThaMunky
                  • Sep 2010
                  • 6

Is 8000 watt te weinig voor op een carnavalswagen dan?

Soms hebben verhuur bedrijven toch nog wel eens afgeschreven setjes waarvan de invetaris waarde nul is?

Comment

• Beckers Entertainment
                    • Dec 2008
                    • 650

Wattage zegt niks. Wat je speakers vervolgens met die watts doen, is stukken belangrijker en zegt meer over het volume je ermee kunt bereiken. Voor 1000 euro kun je ook 2e hands niet genoeg verwachten om met andere carnavalswagens mee te doen.

Huren is ook mijn advies.

En als antwoord op: "Maar zijn er geen instalatie die niet heel duur zijn en toch nog redelijke kwaliteit hebben?"

Alle waar naar zijn geld.
                    Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

Comment

• Husss
                      • Jul 2003
                      • 220

Dat de verhuurder zijn set volledig afgeschreven heeft is nog geen reden om zijn systeem voor 1000eu aan de straat te zetten;-) Inderdaad huren is het advies. Het moet schijnbaar tegenwoordig steeds harder dus met je 1000eu setje ben je nergens!

Comment

• NesCio01
                        • May 2010
                        • 1987

Sorry, maar iets kopen voor €1000,=

Ik weet niet wat je zoekt hoor, maar heb je zelf
                        al geïnventariseerd wat je nodig hebt
                        - 2 topkasten;
                        - 2 baskasten;
                        - 2 statieven voor de tops;
                        - 2 kabels voor de baskasten;
                        - 2 kabels voor de topkasten;
                        - 1 versterker voor de tops;
                        - 1 versterker voor de baskasten;
                        - 1 X-over om de frequenties te scheiden naar top en bas;
                        - 2 audio kabels, links en rechts voor mengtafel uit en X-over in;
                        - 4 audio kabels voor X-Over out en amps in

mss nog een kistje voor de kabels?, opslag om op te slaan,
                        opslagverzekering en een WA verzekering voor als je op locatie
                        staat en je geen claims wil van publiek die iets op hun dak krijgen?

Wellicht vergeet ik nog iets, maar dit lijstje voor €1000,=?

Mocht je e.e.a. vinden , verwacht dan iig dat het iets is uit China,
                        very low budget wss?

Ik hoop van harte dat je wat vinden kunt, maar verw8 er iig niet teveel
                        van voor dit bedrag.

Voor de optocht zou ik iig huren.
                        Mijn set is overigens niet beschikbaar.

grtz

Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• dj-wojcik
                          • Jul 2008
                          • 911

ik heb nog maar een tip voor de jonge man!

kijk eens of hier niks tussen zit.

Comment

• ThaMunky
                            • Sep 2010
                            • 6

En 4x Dap Sm-15 Mk2 is dat niet genoeg geluid voor op een carnaval wagen? Ik snap dat er nog versterker etc bij komt. Maar mijn vraag is nu alleen nog maar of dat kwalitatief goede speakers zijn. Ik snap dat de speakers waar jullie mee werken kwalitatief veel beter zijn maar daar is de prijs ook 4 keer zo hoog van.

Comment

• ThaMunky
                              • Sep 2010
                              • 6

hebben jullie eventueel ook een website?

Comment

Working...