Drumstel live

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bones2001
    • Aug 2003
    • 741

Evans heeft hier ook iets moois voor, werkt echt super !!
    DAddarioEvans Drumheads » Accessories > Sound Control » EQ Pad Bass Drum Damper
    Mixen is net als schilderen.
    Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

Comment

• MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

Dure handdoek.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Drummer4live
        • Sep 2010
        • 16

Bassdrum Eric singer

Hey gasten,

Ik heb een vraagje. Op dit filmpje hoor je duidelijk de Bassdrum van Eric Singer.
        Naar mijn idee klinken deze Bassdrums perfect.
        Ze zijn getriggert, maar nou is mijn vraag: Kun ik ook zonder triggers zo'n bassdrum geluid krijgen uit mijn bassdrum?

Met koptelefoon hoor je het helemaal mooi:

Mijn specificaties, bassdrum:

-Pearl Masters Premium
        -Birch ( berkenhout)
        -22x18"
        -met porthole, linksonder

Uitdaging of makkelijk?
        Een drummer speelt gelukkig nooit uit de maat of vals.....( Dat doet de rest van de band)

Comment

• Whitefarmer
          • Oct 2003
          • 1244

hoe heb je het vervelende toontje uit je kick gekregen? Of zit ie er nog steeds.....
          Groeten John
          ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
          Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• Drummer4live
            • Sep 2010
            • 16

Bassdrum Eric singer

In sommige plekken zit ie er nog wel een beetje, maar ik kwam er achter dat het ligt aan de akoestiek. Bij mij op school hebben vrijwel alle bassdrums dat, soms speel ik daar wel eens op andere drumkits. . . Voor de rest is ie weg.

Maar is het mogelijk om mijn bassdrum zo te laten klinken zoals ik beschreef in mijn vorige reactie??
            Een drummer speelt gelukkig nooit uit de maat of vals.....( Dat doet de rest van de band)

Comment

• MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

Originally posted by Drummer4live
              Maar is het mogelijk om mijn bassdrum zo te laten klinken zoals ik beschreef in mijn vorige reactie??
              Belangrijk is dat de basis goed is, dat houdt dus in dat je goeie vellen gebruikt, dat de trommel 'natuurlijk' gestemd is en dat het vel goed contact maakt met de ketel.
              Om met dat laatste te beginnen; leg het vel op de ketel, draai de stemschroeven er zodanig in dat er net geen plooien meer zichtbaar zijn. Tik nu met een stokje op het vel vlak naast een stemschroef terwijl je met een vinger midden op het vel iets dempt. Nu moet je alle stemschroeven zo aandraaien dat ze allemaal dezelfde toonhoogte hebben, zo los mogelijk maar er mogen geen plooien in komen. Is dit gebeurd dan ga je op je sokken op het vel staan en maak je springbewegingen zonder dat je loskomt. Doe dit 10 seconden en het vel sluit perfect aan op de ketel. Nu kun je de stemming eventueel nog iets hoger stellen door alle stemschroeven een klein stukje strakker te draaien. Rol vervolgens een handdoek op als croissant en leg deze op de bodem tegen het voorvel aan. Nu heb je een kickdrum die zo perfect mogelijk en passend bij de diameter gestemd is. Overigens werkt deze methode ook prima bij alle andere trommels alleen zou ik bij een 8" tommetje het 'springen' met de muis van je hand doen.
              Overigens kun je bij akoestische problemen met de ruimte nog proberen de kickdrum niet precies in het midden van de ruimte te zetten.

Comment

• I.T. drive in
                • May 2009
                • 352

Musicxtra,

Ben je heel toevallig drummer geweest?
                Man, wat een info voor een geluidstech.

Comment

• MusiQmaN
                  • Sep 2006
                  • 328

Ipv op het vel staan (wat dan vaak kan scheuren) laat ik het vel een nachtje laten "seaten" Dit houd simpelweg in; alles zo strak en gelijk mogelijk vast draaien en de volgende dag los halen en dan de stemtips van MusicExtra opvolgen.

Ik leg persooijk niet bij alle gigs en alle maten kicks een dempong in de kick (net als ik soms met gesloten resonantievel speel)

Als ik demping gebruik ik een Remo Weckl Muffler die kan je verplaatsen en blijft altijd zitten. Mocht ik op een andere kick spelen en demping nodog hebben, dan gebruik ik een matje isofor lichtjes tegen voor en achterkant.

Wat trouwens ook goed werkt bij grote (ongedempte) kicks vanaf maatje 24" en groter, is twee sm57 mics aan weerzijde van de klopper (bij kleinere maatjes zou ik er 1 pakken)
                  Drummer en techniek freak.

Comment

• MusicXtra
                    • Feb 2006
                    • 9316

Originally posted by I.T. drive in
                    Ben je heel toevallig drummer geweest?
                    Jep. En je wilt niet weten hoeveel keer ik dit al heb gedaan tijdens gigs met vaak echt goeie drummers maar die dit gewoon niet wisten.

Comment

• sparky
                      • Apr 2002
                      • 2104

Originally posted by Drummer4live
                      Hey gasten,

Ik heb een vraagje. Op dit filmpje hoor je duidelijk de Bassdrum van Eric Singer.
                      Naar mijn idee klinken deze Bassdrums perfect.
                      Ze zijn getriggert, maar nou is mijn vraag: Kun ik ook zonder triggers zo'n bassdrum geluid krijgen uit mijn bassdrum?

Met koptelefoon hoor je het helemaal mooi:

Mijn specificaties, bassdrum:

-Pearl Masters Premium
                      -Birch ( berkenhout)
                      -22x18"
                      -met porthole, linksonder

Uitdaging of makkelijk?
                      Wat vooral opvalt aan de bassdrumsound in het filmpje is de hoeveelheid galm die je hoort. die krijg je gratis als je in een grote hal of tent wat verder van de PA af staat . Maar als je dat echt mooi vind en het past bij de muziek en in de mix die er op dat moment is, dan zou je wat galm uit een doosje kunnen halen om zoiets al dit te benaderen. Kan wel cool zijn, ik hou best van grote sounds Daarnaast moet ik zeggen dat er wat mij betreft bij stevige moderne rock en metal niets boven een getriggerde kick gaat. Ik heb vaak een bassdrum staan soundchecken waar ik dan best tevreden over was. Goeie ketels, vellen, goed gestemd, kunstof kloppers, mooie PA, Transient Designer er overheen. En natuurlijk het belangrijkst; een drummer die trapt als een vent. En dan zet je die kicksample open... En da's dan toch nog weer wat harder in je bek Natuurlijk zullen er vast forummers zijn die dat compleet oneens met me zijn, maar dat is hun goed recht ;-)
                      Last edited by sparky; 20-04-11, 21:30.
                      Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• MusicXtra
                        • Feb 2006
                        • 9316

Originally posted by sparky
                        Natuurlijk zullen er vast forummers zijn die dat compleet oneens met me zijn, maar dat is hun goed recht ;-)
                        Zelf heb ik een Ddrum module gehad die ik met mijn akoestische kit triggerde. Fantastische samples maar toch ben ik ervan terug gekomen, er gaat niets boven een goed gestemd akoestisch drumstel.

Comment

• Upgrading your system
                          • May 2003
                          • 1684

Hier een "oude" vertrouwde TD20 van Roland. Prachtige kit uitgebouwd naar een flinke set met een hoop tommen ed.. klinkt prachtig.. je hebt het geluid volledig in de hand. compact enz, enz maardan..

uiteindelijk staat de pearl masterworks vaker op het podium..
                          het oog wil ook wat en een beetje strak gestemde set klinkt als een dijk..

hier trouwens ook opgerolde handdoek, en muffler ringen..

keuzes, keuzes..
                          Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• berolios
                            • Sep 2005
                            • 1538

[...] Transient Designer er overheen.[...]
                            Vet ding he ...

[...] En natuurlijk het belangrijkst; een drummer die trapt als een vent. En dan zet je die kicksample open... En da's dan toch nog weer wat harder in je bek [...]
                            Het ligt er maar helemaal aan in wat voor stijl je mixt en wat voor muziek je het over hebt. Een meer 'dwingende' kick is zeker niet altijd beter in mijn optiek, maar da's dan wel meer mijn stijl van mixen ...
                            Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• sparky
                              • Apr 2002
                              • 2104

Ha Jeroen, ja ik ben er nog steeds erg blij mee hoor En als ik mezelf even mag quoten:
                              Daarnaast moet ik zeggen dat er wat mij betreft bij stevige moderne rock en metal niets boven een getriggerde kick gaat.
                              In die stijlen wil je meestal wel een drummer hebben die doortrapt hoor
                              Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• nak
                                • Dec 2010
                                • 104

Maak je geen zorgen betreffende de klank . De metalica tick kun je gewoon via de mengtafel erin draaien .
                                wat draai je er dan in?

Comment

Working...