Uitvallen kanalen KABEL DAP, HIGHLITE

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Degene die bezuinigt op een cinch kabeltje en daarmee het risico neemt dat zijn show in het water valt hoort in de categorie amateurs en zou zich op dit forum eigenlijk nooit mogen vertonen.
    Kom op zeg, zelfs met apparatuur in de klasse ´my first Sony´ is de prijs van een kabel verwaarloosbaar, moet daar dan nog op bezuinigd worden?
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Waveform
      • Dec 2009
      • 321

Heb je het over het feit dat ik cinch kabeltjes van DAP gebruik?

Comment

• Hansound
        • Apr 2006
        • 832

Originally posted by MusicXtra
        Degene die bezuinigt op een cinch kabeltje en daarmee het risico neemt dat zijn show in het water valt hoort in de categorie amateurs en zou zich op dit forum eigenlijk nooit mogen vertonen.
        Kom op zeg, zelfs met apparatuur in de klasse ´my first Sony´ is de prijs van een kabel verwaarloosbaar, moet daar dan nog op bezuinigd worden?
        Iedereen maakt eerst de fout om dap te kopen, het nu eenmaal zo lekker goedkoop....
        Wil niet zeggen dat je dan een amateur bent

Comment

• MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

Laat ik het dan wat nuanceren, een cinch kabeltje om bij een live event het CD spelertje aan te sluiten is nog tot daar aan toe.
          Maar bezuinigen op kabels die cruciaal zijn voor je geluid is voor mij NOT DONE.

Comment

• renevanh
            • Oct 2004
            • 2371

Hangt natuurlijk ook een beetje samen met wat je allemaal met je spul doet. Paar keer per jaar een bandje of 3 shows per week is nogal een verschil.

Het grootste deel van mijn eigen bekabeling is ook Dap en dat werkt prima. Nog maar één keer een kapotte jack gehad (omdat ik er m'n kabelcase op donderde... eigen schuld dus).
            Mijn multi is van het merk 'LEEM', toch wat meer kwaliteit. Laat daar nu net een kanaaltje van stuk zijn gegaan (en het is geen los contactje in de stagebox of fan-out...).

En zo zijn er nog wel voorbeelden. 48 kanaals multi van top merk kabel hoeft een volgeladen trailer ook niet te overleven, dan kun je hem ook afschrijven.
            Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

Ja, maar ook met een paar keer per jaar een bandje wil je niet dat een kabel voor problemen zorgt.
              En die multi zou een afgeladen trailer moeten overleven omdat die in een stevige kist thuishoort.
              Maar, ieder zijn ding, ik heb nooit bezuinigd op mijn kabels en heb daardoor ook zelden problemen met kabels die slecht contact maken.

Comment

• NesCio01
                • May 2010
                • 1987

sja,

hoe zit dat nu met die kabels?
                De meesten die ik heb zijn van Belden en mij
                bevallen ze prima. Heb eigenlijk nooit problemen.

Idd voor die enkele keer dat iemand een line out wil
                voor z'n H2 of Ikey of voor de DVD, sja dan rol ik ook
                zo'n dikke blauwe robuuste DAP kabel uit. Ik heb er een
                aantal, altijd makkelijk. Male XLR - cinch, female XLR -cinch,
                enz. Mocht er zo een defect zijn, dan gooi je € 4,= weg en is
                de opname van een ander verknalt.

Maar idd, DAP slechts voor zoiets, niet voor on stage en ook
                niet om van stage naar FOH te gaan, d8 het eg ff nie nee!

grtz

Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• djspeakertje
                  • Oct 2008
                  • 1912

Originally posted by MusicXtra
                  En die multi zou een afgeladen trailer moeten overleven omdat die in een stevige kist thuishoort.
                  Ook tussen FOH en stage? Een kabelmat, of op hele drukke locaties een kabelbrug, is normaal, maar een case? Daar zit meestal een haspel in om de kabel op te rollen voor tijdens vervoer... (in de volle trailer die net over je multi heen is gedenderd. Of de heftruck van de stagebouwers. Of de truck met muntenhokjes...)

Daan
                  I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                  I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• NesCio01
                    • May 2010
                    • 1987

Originally posted by djspeakertje
                    Een kabelmat, of op hele drukke locaties een kabelbrug, is normaal, Daan
                    ingraven?

grtz
                    Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

Working...