decibelmeter, muurmodel
Collapse
X
-
-
Ben zo vrij geweest om contact te hebben met de firma. Als ik over certificaten begon.....was er een ontwijkend antwoord. Dat ze dat niet konden afleveren. Dus heren mijn veronderstelling was mss juist?
Men gaat er vanuit dat de spullen die ze verkopen goed zijn , maar rechtsgeldig zonder certificaat sta je nergens. Velen gaan er vanuit dat het goed is....ok dat is dan jullie goed recht maar een rechtsgeldig papiertje is er niet! Resultaat, geen poot om op te staan als je naar de rechtbank mag gaan.
Zie maar naar de flitscamera's geen geldig ijkingscertificaat geen betaling van de boete.IF YOU PAY PEANUTS......YOU GET MONKEYS.Comment
-
Nogmaals, een limiter is een hulpmiddel om te komen tot een gereguleerde geluidnorm.
Alle uitspraken die er op gebied van overschrijding van geluidnormen in nederland zijn, zijn gebaseerd op meetresultaten. eventueel kunnen aanvullende voorschriften opgenomen worden waaraan voldaan moet worden, maar het overschrijden van normen moet door de overheid aangetoond worden op basis van metingen met klasse 1 meters.
Ergo; val Dateq niet aan op het feit dat ze iets verkopen wat niet in orde zou zijn, want dat is het WEL, alleen wil men hier een limiter gebruiken als handhavingstool, maar zo werkt het dus niet. handhaven is meer dan dat... geluidnormen zijn gebaseerd op 2 zaken, waarvan de aanwezige isolatiewaarde er een is, maar gedrag een veel belangrijkere is!.Comment
-
niet per definitie een begrenzer verplicht
Ik volg hier de discussie, in aanmerking nemende dat er gemeenten zijn met aanvullende eisen, zal doorgaans een begrenzer niet direct verplicht gesteld worden.
onlangs nog een rapport voor een feestzaal gemaakt, hierin staat het toelaatbare binnen nivo, om buiten aan de norm te voldoen, geen begrenzer vereist.
bij klachten zal de gemeente gaan toetsen en bij overschrijding gaan handhaven. Je kunt prima werken met een schakel lamp, of een goedkope meter, alleen als je rechtsgeldig wilt gaan meten en rapporteren aan het bevoegd gezag, heb je een klasse 1 meter nodig met een certificaat volgens RVA,
toevallig net aan de hand gehad met de certificering voor de meter in m'n handtekening....
groet van audio partner.Trainingen, STIPA/SPL meetsystemen, verhuur evenement log systemen en meetmicrofoons in type 1 en 2Comment

Comment