Master md-2kt toppen ( hulp bij het instellen )

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Richard van Soolingen
    • Aug 2010
    • 6

Master md-2kt toppen ( hulp bij het instellen )

Beste mensen, ik ben geheel nieuw op het forum, mocht ik mbt tot het plaatsen iets niet goed doen, let me know!!

Ik heb al in de huidige rubrieken gezocht maar kwam weinig verder.

Ten eerste zijn er ervaringen met deze toppen ( niet de andere md2, md 64 etc )?

Graag wil ik deze wat fijner laten klinken. Mijn vraag of jullie me kunnen helpen of dat iemand (tegen betaling) het setje wil instellen.

over de toppen en wensen: Dit zijn hoorn geladen toppen. De toppen zijn gemaakt voor discotheken etc, ook zeer geschikt voor buiten werk. Echter heb ik hulp nodig bij het afstellen, en heb ook zeer weinig ervaring etc op dit gebied. Ik ben niet iemand van extreem hoge eisen. Ik ben gewoon een hobbyst.Het gaat mij met name om de hoge output, dat zit wel goed. Echter klinkt het nu net niet goed genoeg, ik zou het graag wat minder agressief willen hebben in het hoog en dat het net wat aangename voor het gehoor klinkt. Mocht er qua klank een heleboel mogelijk zijn dan is dit helemaal super!

per kant 2 toppen en 4 hofmann hybride 18 inch subs.

Ik heb 2 xta dp200 processors, echter kan ik hier totaal niet mee over weg.

weet iemand welke processors er werden gebruikt ( of de dpu versterkers met kaarten ?)

- Crossover freq?
    - Wil je er zelf mee stoeien / komen helpen, ook heel erg welkom!

hier reageren is goed, mailen mag, of bellen 0653627150.
    Last edited by Richard van Soolingen; 06-08-10, 21:10.
  • Timo Beckman
    • Jul 2006
    • 1298

Hallo richard welkom op het forum . Ik kan je helpen met deze set .
    De amps met kaarten van master zijn leuk maar je hebt waarschijnlijk wel een allignment probleem als je ze gebruikt .
    Last edited by moderator; 06-08-10, 22:01. Reason: wat is de definitie van een forum?!?

Comment

• Koen van der K
      • Aug 2005
      • 1146

Ha Richard, kan me bij het commentaar van Timo aansluiten. Persoonlijk vind ik die insteekkaartjes (zeker bij wat grotere sets) niet echt praktisch. Van zowel de (eerdere) DPU's als die kaartjes ben ik persoonlijk niet zo gecharmeerd. Welke amps gebruik je voor deze set ?

Met de XTA's icm voldoende ampkanalen kun je best 'n eind komen, mijns inziens iig verder / beter dan de sound die je met die kaartjes haalt.

Waar zou het afregelen plaats moeten vinden ? Volgens mij zit Timo rond Utrecht, ikzelf heb m'n tokootje richting Breda.

Groeten en succes !
      Meer is minder, minder is meer

Comment

• Richard van Soolingen
        • Aug 2010
        • 6

Het grappige was dat ik bij de set ook dpu versterkers kon kopen, maar er werd altijd nog een bss erbij gebruikt. Ik heb er niet heel veel verstand van, maar ik dacht toen of het klinkt niet helemaal lekker, of er kan nog veel meer uit gehaald worden. Ik kon de kasten heel lastig beluisteren. Ik vond ze meteen al wat agressief, maar gezien de prijs en de enorme power die ze hebben heb ik ze gekocht.

Vanuit het opzicht ''bss'' dacht ik dat ik net zo goed zelf versterkers kon kopen en en zelf processors.

er staat nu per set ( 3 kanalen in gebruik ) een (kopie?!) lab gruppen fp 10000 op. Echter zijn het geen chinees amps!! ( en de binnen werken schijnen echt uit de lab fabriek komen ), heel lang verhaal. Ik kan je wel zeggen dat ik het to zo ver ( heb ze 3 maanden ), hele goede amps vind, ik zou deze trouwens heel graag naast een ''orginele'' willen zetten.

Ik woon in friesland, echter kan ik de set ook meenemen naar elders in het land!!

Comment

• HR Soundproductions
          • Oct 2005
          • 650

Ik bij heb deze toppen een paar keer gebruikt als huurset, echter deze werden gevoed met de 3k6 waarin de speciale kaarten zaten voor deze tops. Zal bij de verhuurder van de week eens vragen of hij settings weet welke je als processorinstellingen kan gebruiken.

Comment

• R. den Ridder
            • Sep 2000
            • 1500

Vergeet niet dat Master nou niet echt bekend staat om zijn fijne frisse klank.
            de keuzes waren bij het ontwerp betaalbaar, hard gaan en een topklank; jij mag raden welke 2 keuzes ze gemaakt hebben
            zeker hun hoorngeladen systemen hebben in mijn ogen nogal de neiging tot " "jagen" waardoor het allemaal nogal een agressief randje krijgt.

Comment

• DJ Antoon
              • May 2005
              • 1681

Originally posted by Richard van Soolingen
              er staat nu per set ( 3 kanalen in gebruik ) een (kopie?!) lab gruppen fp 10000 op. Echter zijn het geen chinees amps!! ( en de binnen werken schijnen echt uit de lab fabriek komen )
              Lab gruppen, maakt ook versterkers voor anderen met hun logo erop, heel bekent:

L-ACOUSTICS

Is het deze soms?

Comment

• MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

Mocht je in de buurt van Utrecht-Amsterdam zitten dan wil ik je er ook wel mee helpen. Mijn mail is via via wel te achterhalen.
                De tijd dat L' acoustics met Lab Gruppen werkte was voor de FP10.000Q.
                De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Rolandino
                  • Mar 2007
                  • 1451

Ben benieuwd wie je deze toppen heeft aangesmeerd...........

Deze toppen zijn op zich niet verkeerd maar erg agressief ( heb deze toppen zelf gehad ) en heb ze destijds vervangen door mde MD64 kast. die velen malen mooier klinkt.

Maar goed je kunt ze beter proberen te verkopen en iets anders ervoor terugkopen. wat veel meer geaccepteerd wordt.
                  EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• MusicXtra
                    • Feb 2006
                    • 9316

Originally posted by Rolandino
                    Maar goed je kunt ze beter proberen te verkopen en iets anders ervoor terugkopen. wat veel meer geaccepteerd wordt.
                    Da's een advies waar TS nou echt niks aan heeft, en weet jij of acceptatie een issue is in deze?
                    @ TS; zie dat je ut fryslan komt, da's niet echt naast de deur, je bent van harte welkom in mijn werkplaats om het in te regelen maar dan moet je wel ff een eindje rijden.

Comment

• Richard van Soolingen
                      • Aug 2010
                      • 6

Originally posted by HR Soundproductions
                      Ik bij heb deze toppen een paar keer gebruikt als huurset, echter deze werden gevoed met de 3k6 waarin de speciale kaarten zaten voor deze tops. Zal bij de verhuurder van de week eens vragen of hij settings weet welke je als processorinstellingen kan gebruiken.
                      Ondanks ik hier zelf heel onhandig in ben, is het altijd een goede zet in de juiste richting!!

Comment

• Richard van Soolingen
                        • Aug 2010
                        • 6

Originally posted by Rolandino
                        Ben benieuwd wie je deze toppen heeft aangesmeerd...........

Deze toppen zijn op zich niet verkeerd maar erg agressief ( heb deze toppen zelf gehad ) en heb ze destijds vervangen door mde MD64 kast. die velen malen mooier klinkt.

Niet aan gesmeerd, ik kon ze ''relatief naar mijn inzicht'' goedkoop kopen.
                        Ik heb geen ervaring met de md 64, maar heb er qua geluid wel positieve verhalen over gehoord mbt tot de andere '' agressievere '' master varianten.

Verkopen kan altijd nog, ik wil eerst kijken of het tot voor mijn idee naar een redelijk tot goed niveau gebracht kan worden.

Comment

• Richard van Soolingen
                          • Aug 2010
                          • 6

Originally posted by DJ Antoon
                          Lab gruppen, maakt ook versterkers voor anderen met hun logo erop, heel bekent:

L-ACOUSTICS

Is het deze soms?
                          nee, versterkers zijn +- 0,5 jaar oud

Comment

• Richard van Soolingen
                            • Aug 2010
                            • 6

Originally posted by MusicXtra
                            Da's een advies waar TS nou echt niks aan heeft, en weet jij of acceptatie een issue is in deze?
                            @ TS; zie dat je ut fryslan komt, da's niet echt naast de deur, je bent van harte welkom in mijn werkplaats om het in te regelen maar dan moet je wel ff een eindje rijden.
                            Ik heb even op je website gekeken. Klein wereldje! volgens mij was ik bij jouw en harry voor de amps. toen hebben jullie nog een gestackte array set laten horen, correct toch?! dat vind ik nog steeds een heel vet setje!

PS: rijden is geen probleem, echter ga ik eind volgende week op vakantie, dan zou t naar mijn vakantie worden.

Comment

• MusicXtra
                              • Feb 2006
                              • 9316

Wha, dat klopt idd, dat was mijn zelfbouw line-array met subs.
                              Ga eerst maar lekker op vakantie zou ik zeggen.
                              Neem daarna maar contact met me op dan help ik je wel met je set helemaal top in te regelen.
                              Last edited by MusicXtra; 08-08-10, 20:12.

Comment

Working...