SPL Transient Designer op een drumgroup.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dokter dB
    • Nov 2003
    • 1535

Originally posted by marczeebregts
    Hmmm, erachter of ervoor? Misschien al extra levellen voordat ie door de TD gaat?
    nou ik doe de comp meestal erachter maar voor allebei is wat te zeggen.
    Ik maak altijd na de TD met de comp-uitgang een beetje gas (+/-6dB) en ga wat zachter de TD in ivm headroomproblemen vd TD als je veel attack gebruikt... Bij veel attack versterkt de TD het begin vd drumklap behoorlijk zeg maar....
    Dit is de reden dat ik iig met de comp erna zit, maar het is geen waarheid hoor! als je gainstructuur maar klopt en de TD output niet vastloopt....
    Als je bijv alleen met veel release werkt op de TD heb je bovenstaand probleem niet, en ik kan me voorstellen dat je dan met de comp ervoor weer andere hele andere interessante geluiden kan maken .

Originally posted by Mike Manders
    ja, een compressor op subgroepen heb ik al nooit begrepen, of je moet een buscompressor gebruiken, dat gaat goed.
    maar goed, een transient designer op zich is een mooi apparaat, en als je m goed gebruikt kan het bij bepaalde muziek goed werken.
    veel plezier ermee
    ach ja iedereen zo zijn voorkeuren, ik hou juist erg van groepcompressie!
    maar het ligt zo aan wat je aan het doen en mixen bent. als er goed muziek word gemaakt vind ik het allemaal mooi!
    knoppen en waarden :)

Comment

• schrobbelbop
      • Feb 2005
      • 47

Ik sluit me volledig bij mike aan.

Ik heb de TD-4 lang op subgroupjes Kick/snare top en bot./toms
      Wel op subgroups, maar dan is het inderdaad schuiven met je subgroups.
      want het apparaat reageert totaal anders op andere inputlevels.

TD ook icm een SSLbuscomp gebruikt op de drums. dat werk absoluut niet, gebeuren rare dingen met je hihats/cymbals en trekt heel je drumkit uit balans, lastig te balansen.

Buscompressie vind ik heerlijk werken op drums.
      Als je t nie meer wit gebruik dan pur of kit

Comment

• sparky
        • Apr 2002
        • 2104

Ach, ik heb er geen enkel probleem mee om mn kick en snare op subgroepen te schuiven, heb wel eens mensen met 16 kanalen zien werken die het dan nodig vonden dat onder 10VCA's te zetten ieder zn ding he. En buscompressie vind ik bijzonder fijn werken voor backing vocals, erg fijn als er eerst een 2e stem wordt gezongen, wat vervolgens door de rest van de band wort aangevuld tot een koortje
        Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• dokter dB
          • Nov 2003
          • 1535

Originally posted by sparky
          Ach, ik heb er geen enkel probleem mee om mn kick en snare op subgroepen te schuiven, heb wel eens mensen met 16 kanalen zien werken die het dan nodig vonden dat onder 10VCA's te zetten ieder zn ding he. En buscompressie vind ik bijzonder fijn werken voor backing vocals, erg fijn als er eerst een 2e stem wordt gezongen, wat vervolgens door de rest van de band wort aangevuld tot een koortje
          helemaal eens! net als van die rappers die dan met zn vijven 1 woord staan te brullen om vervolgens in hun eentje weer verder te rappen. wat ga je dan doen met vijf lose compressors daar heb je toch geen zak aan, is nog steeds 5 keer te hard wat mij betreft.

Verder ook nooit echt last gehad van ingangsgevoeligheidsdingen met de td4. ik denk dat ik hem dus op een ander nominaal level/bereik instuur en misschien ook minder extreem laat werken ofzo....

Comment

• showband
            • May 2001
            • 4524

Originally posted by Mike Manders
            ja, een compressor op subgroepen heb ik al nooit begrepen, of je moet een buscompressor gebruiken, dat gaat goed.
            ik hou wel van een blazers subgroep met wat groepscompressie.
            Maar dat hoeft niet per se hoor. Staat ook niet eens in de priklijst. Vind het gewoon fijn.
            lekker belangrijk!

Comment

• MusiQmaN
              • Sep 2006
              • 328

. . .
              Drummer en techniek freak.

Comment

• keenoncoolstuff
                • May 2003
                • 695

Daar heb je zeker een punt, MusiQmaN.
                All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
                If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

Comment

• dokter dB
                  • Nov 2003
                  • 1535

Originally posted by keenoncoolstuff
                  Daar heb je zeker een punt, MusiQmaN.
                  wel 3 punten zelfs

Comment

• BvE
                    • Oct 2004
                    • 385

Laatst een gastmixer gehad die compressie deed op de Synth subgroep. Dit om eventuele onverwachte verschillen in onderlinge levels wat uit te vlakken. Vond ik wel slim.

Zelf doe ik niet aan subgroep compressie. Te veel waar je dan mee moet rekening houden wanneer je via je individuele faders schuift. Lang leve goede muzikanten en geen compressors.

Wat ik misschien wel een keer wil doen is een 1.5:1 proberen op de master. Maar eigenlijk ben ik te lui om de EQ door te linken aan een compressor. Moet ik helemaal die case induiken.

Comment

• dwali
                      • Jun 2002
                      • 92

Originally posted by BvE
                      Wat ik misschien wel een keer wil doen is een 1.5:1 proberen op de master. Maar eigenlijk ben ik te lui om de EQ door te linken aan een compressor. Moet ik helemaal die case induiken.
                      tip vd dag..: jack-koppelbussen ;-)
                      For those about to rock, we salute you...

Comment

Working...