mijn live rack indeling

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • glennwestlander
    • Aug 2009
    • 91

mijn live rack indeling

beste forum leden,

ik heb na veel wikken en wegen toch gekozen om een mooi live rackje te gaan samenstellen.

vooral omdat ik nu 10 avonden heb staan met live muziek wat ik moet gaan versterken en geen zin heb mijn geld weg te gooien aan huur. dus zelf 1 malig te inversteren.

ik heb dit setje nu besteld:

1 x 19 inch L rack
    1 x soundcraft efx 12
    1 x behringer feedback destroyer
    1 x shure draadloze mics: shure pg288 ontvanger met: 2 x shure pg58 mics.
    1 x 3he racklade met slot

en natuurlijk de connectorplaat en alle blindplaten voor de ''gaten''.

volgends mij een best mooi begin.

wat ik er verder nog in wil hebben?

31 bands EQ
    MD speler
    Effecten
    nog een setje shure's

wat vinden jullie hier zover van?
    zodra het in elkaar staat ga ik even een foto maken. dat wordt waarschijnlijk eind volgende week.

greets, glenn
  • Beckers Entertainment
    • Dec 2008
    • 650

Beetje technicus verwenst die behringer liever..
    Feedback hoor je als technicus zelf te onderdrukken. Had je beter dat geld in een EQ of effectenunit kunnen steken. Dit heb je in mijn ogen wat harder nodig..
    Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

Comment

• glennwestlander
      • Aug 2009
      • 91

maar er zit al een fx stukje op de mixer zelf. mijn volgende stap is wel zeker een eq.

bedankt voor de reactie

Comment

• Waveform
        • Dec 2009
        • 321

Kwalitatief materiaal kost nu eenmaal bakken geld. Voor de prijs dat je zelf iets koopt, kan je het 50x ergens huren voordat het rendabel wordt.

Comment

• glennwestlander
          • Aug 2009
          • 91

hoebedoel je dit presies?

ik vind toch dat ik best een mooi lijstje heb gemaakt met toch wel mooie merken. los van de behringer dan hoewel daar ook wel leuke dingen van zijn.

even voor de duidelijkheid: dit spul heb ik gekocht met het geld wat die klusjes opleveren. en dan blijft er alsnog een bak geld over.

Comment

• keenoncoolstuff
            • May 2003
            • 695

Leuk tafeltje om mee te beginnen, jammer van die Tehringer-doos en de microfoons. De PG-serie is nu eenmaal niet heel erg goed.
            Je had denk ik inderdaad beter eerst een tijdje goede draadloze mics kunnen bijhuren, om vervolgens met het verdiende geld één voor één wat fatsoenlijks te kopen.
            Maarja, weet alles maar eens achteraf.

Groet, Rob.
            All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
            If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

Comment

• Waveform
              • Dec 2009
              • 321

Originally posted by glennwestlander
              even voor de duidelijkheid: dit spul heb ik gekocht met het geld wat die klusjes opleveren. en dan blijft er alsnog een bak geld over.
              Het geld wat die klusjes opleveren is niet enkel voor de verhuur van het materiaal, maar voornamelijk ook voor jouw werkuren, techniek en het vervoer.

Blijft er dan nog steeds een bak geld over? Goed, dan heb je zeker genoeg centen om elders kwalitatief materiaal te huren!

Comment

• glennwestlander
                • Aug 2009
                • 91

iedereen bedankt voor de reacties.

verder hoef ik gelukkig niets meer bij te huren omdat ik zelf nog een hele drive in show heb van licht tot geluid. dus dat komt prima uit.

zelf dacht ik dat de shure's wel goed waren vooral voor het niet echt pro vlak. het is meer voor mc's en dat soort dingen dus dat zal wel loslopen. en ga natuurlijk netjes verder totdat ik dit rack vol heb met leuk spul.

Comment

• Waveform
                  • Dec 2009
                  • 321

Ik vind dat zo'n rare opmerking. Of het nu voor het pro vlak is of niet, het verschil in kwaliteit tussen een goede en een minder goede microfoon ga je echt wel horen. Een SM58 of Beta58 kosten ook niet zo super veel, maar klinken meteen een stuk beter. Daarbij kan je met die 2 overal aankomen, terwijl je wel eens wat rare blikken kan krijgen als je mensen een pg58 onder hun neus duwt.

Over zo'n dingen moet je niet teveel "denken dat", maar testen en luisteren. Vooral luisteren, luisteren, luisteren en nog eens luisteren.

Het probleem van meteen bij het begin veel materiaal te kopen is dat wanneer je meer ervaring opbouwt en dus een betere tech wordt, je gaat beseffen dat je eigenlijk helemaal niet zo goed materiaal ter beschikking hebt. Dan besef je ook dat je beter eerst verschillende setjes had ingehuurd, want dan kon je verschillende dingen vergelijken en had je niet al je centen in een set gestoken die nu ineens niet zo goed blijkt te zijn.

Ik heb vroeger ook enkel dingen gekocht die ik persoonlijk fantastisch vond en niet overal kon gaan inhuren. Voor de rest spaar je gewoon lekker door, dan kan je ook ineens iets kopen dat echt goed is.

Maar even het belangrijkste nogmaals herhalen: Je gooit je geld helemaal niet weg door dingen in te huren. Je leert daar veel mee bij, bent flexibeler, maakt contacten,... Hoewel je soms ook wel eens wat rare dingen kan tegen komen, denk ik dat iedereen me hier wel gelijk in kan geven.

Comment

• drummerke
                    • Oct 2006
                    • 432

ik ben ook geen fan van shure PG series en al zeker niet voor rappers...die schreeuwen (en zingen niet)..ruil dit in voor 3 sm58 (geen draadloos dan maar).

Comment

• shure-fan
                      • Sep 2003
                      • 1046

ik denk dat de ts op een dergelijke veiligsite ook wel 2 occasion ew setjes had kunnen kopen voor het geld wat die pg dingen kosten..... uiteraard veel betere kwaliteit
                      Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• glennwestlander
                        • Aug 2009
                        • 91

ik ben eigenlijk super verrast wat hier allemaal staat, maargoed zodra ik het binnen heb en ermee '' on the road '' ben geweest laat ik jullie wel horen of het voor mij ideaal is of niet.

over het huren nog, tja het is inderdaad zo dat je dan verschillende dingen kan uittesten maar ik wil gewoon perse mijn eigen spul en wil perse niet afhankelijk zijn van iemand anders. waarom? omdat ik gewoon slechte ervaringen heb met huren. vooral omdat ik nog wel een kapotte dingen mee krijg enzovoorts.

natuurlijk iedereen toch thanks voor het reageren!

Comment

• BJD
                          • Oct 2007
                          • 771

De FBQ2496 is nu niet de meest ideale EQ die je kunt wensen maar voor het geld zeker geen slechte keus.
                          Een analoge EQ in dezelfde prijsklasse wil je liever niet tussen je set hebben.

Wat verder misschien de moeite waard is: het programma Room EQ Wizzard heeft de mogelijkheid om de filters van de FBQ2496 via een PC in te stellen. Zodoende kun je op een prettige manier de filters aanpassen en het overzicht houden.

Verder raad ik je wel aan om je bij de volgende investeringen vooral te richten op "beter" en niet direct op "meer".
                          Een mickoffer vol Shure PG en een rack vol Behringer is leuk voor een tijdje, maar als je wat verder komt heb je er weinig meer aan.
                          Een paar sm58's of een M-One daarintegen kun je altijd wel ergens inzetten.
                          Last edited by BJD; 26-07-10, 00:01.

Comment

• showband
                            • May 2001
                            • 4516

Ik zou voor de huur van zo een setje geen geld willen betalen.
                            Een beetje band heeft dit zelf in de oefenruimte staan. Daar ga je bij je lokale popkoepel 50euro voor betalen. En de popkoepel zelf krijgt het van sponsors mee....

Instap huur voor bandjes is een strakke dynacord,mixwizzard of Mackie met een goede galm en een goede tweekanaals compressor. Microfoons wired SM58(B)/945 en vooral nette stageblokken/kabels en minimaal twee monitors erbij enz. Normaal ben je aan kabels en monitors al jouw budget kwijt.
                            substandaard voor verhuur.
                            1 x behringer feedback destroyer
                            niet doen Zeker niet omdat je geen zin hebt goede microfoons te gebruiken
                            1 x shure draadloze mics: shure pg288 ontvanger met: 2 x shure pg58 mics.
                            zeer slechte microfoons door slechte zenders tegen meer geld dan wired
                            1 x 3he racklade met slot en natuurlijk de connectorplaat en alle blindplaten voor de ''gaten''.
                            Niet echt prio lijkt me?

31 bands EQ
                            dus geen feedbackkiller meer nodig?
                            MD speler
                            hebben bandjes niets aan. Koop gewoon een Zoom HD4 ofzo
                            Effecten
                            Hier vragen huurders eerder naar dan die EQ's
                            nog een setje shure's
                            Misschien pas als tweede de draadloze en dan goede?

samenvatting: Je bent nu bezig een on-repareerbaar hobbysetje te verzamelen op hetzelfde niveau als de bands meestal al hebben! Niet handig.
                            Last edited by showband; 26-07-10, 09:13.
                            lekker belangrijk!

Comment

• glennwestlander
                              • Aug 2009
                              • 91

iedereen bedankt voor de reacties! ik ga toch eerst zelf mijn oog er nog eens overheen laten vallen voordat ik ga oordelen over deze spullen.

nu weet ik dat dat heel arrogant klinkt. maar zoals ik eerder zei: misschien is dit wel ideaal voor mij persoonlijk. en kan het natuurlijk altijd uitbreiden met beter spul.

Comment

Working...