L18P300 laten reconen tot 4ohm?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Koen van der K
    • Aug 2005
    • 1146

Misschien nog even ter aanvulling, maar is het niet zo dat 'n driver met 'n 4R coil 'n lager rendement heeft dan die een met 'n 8R coil ?

Ik heb 't idee dat 't je allemaal niet de winst in SPL's gaat opleveren die je voor ogen had. Wat Jack al zegt zal je ipv 3dB winst meer richting de helft daarvan gaan.
    Met 'n extra kastje (en dus akoestische koppeling) heb je gelijk 6dB winst.

Succes (met sjouwen) !
    Meer is minder, minder is meer

Comment

• MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

Originally posted by Koen van der K
      Misschien nog even ter aanvulling, maar is het niet zo dat 'n driver met 'n 4R coil 'n lager rendement heeft dan die een met 'n 8R coil ?
      Nee, dat blijft hetzelfde.
      Maar wanneer je die laatste dB nodig hebt om uit de voeten te kunnen in een zaal heb je in mijn optiek gewoon een te klein setje meegenomen.
      Truukjes als comprimeren zullen je hooguit doorgebrande spreekspoelen opleveren omdat het gemiddelde vermogen alleen maar hoger wordt.
      Een mogelijke oplossing kan zijn door er wat modernere speakers in te steken, de 18LP300 is al een oud beestje en er is inmiddels wel wat gebeurd in speakerland.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• frederic
        • Jan 2006
        • 3511

Originally posted by MusicXtra
        Nee, dat blijft hetzelfde.
        Maar wanneer je die laatste dB nodig hebt om uit de voeten te kunnen in een zaal heb je in mijn optiek gewoon een te klein setje meegenomen.
        Truukjes als comprimeren zullen je hooguit doorgebrande spreekspoelen opleveren omdat het gemiddelde vermogen alleen maar hoger wordt.
        Een mogelijke oplossing kan zijn door er wat modernere speakers in te steken, de 18LP300 is al een oud beestje en er is inmiddels wel wat gebeurd in speakerland.
        In die prijsklasse de LF18N401 vb?

Comment

• Waveform
          • Dec 2009
          • 321

Dan is het volgens mij rendabeler om gewoon 2 kasten bij te bouwen. Nieuwe woofers kosten ook veel geld en ze moeten ook in je kast passen.

Comment

• MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

Ja, maar TS geeft aan te weinig transport ruimte te hebben voor meer subs.

Comment

• dexter
              • Jul 2005
              • 433

Tja dan zou hij zols ik al erder zei kijken naar een multiband compressor op de totaal mix of een speaker processor.

Of naar een ander merk basjes met meer gevoeligheid bij zelfde of minder vermogen.
              De lan l300 kasten waar de TS mee draait, mogen dan geinig zijn maar ben er zelf nog nooit echt blij van geworden met name door de lage gevoeligheid.

Comment

• Peeterss
                • Mar 2009
                • 66

Originally posted by dexter
                Tja dan zou hij zols ik al erder zei kijken naar een multiband compressor op de totaal mix of een speaker processor.

Of naar een ander merk basjes met meer gevoeligheid bij zelfde of minder vermogen.
                De lan l300 kasten waar de TS mee draait, mogen dan geinig zijn maar ben er zelf nog nooit echt blij van geworden met name door de lage gevoeligheid.
                De L300 kasten hebben tegenwoordig geen RCF 18LP300 meer aan boord, zijn inmiddels vervangen voor een betere speaker. Als je de "oude" L300 naast de nieuwere versie set, dan is het een aanzienlijke verbetering, (meer druk en meer rendement) welke speaker er nu gebruikt wordt weet ik ook niet, vermoed B&C of Byma (of hoe je dat ook schrijft ?) zou je dat eens moeten navragen, wellicht is dat een oplossing? Een nieuw 4 Ohms speakertje zal gauw tussen de 200-300 euro (ex btw) liggen per kast, denk ik zo. Misschien is een andere proccesor wellicht de voordeligste oplossing??
                We horen het wel. Hoop dat je wat met alle adviezen kan?

Comment

• MusicXtra
                  • Feb 2006
                  • 9316

Als je versterker slechts 1,5 keer zoveel vermogen levert aan 4 Ohm is je winst nog geen 2 dB en wanneer je bedenkt dat 3 dB een net hoorbaar verschil is.....

Comment

• 4AC
                    • Nov 2007
                    • 1791

Originally posted by Peeterss
                    De L300 kasten hebben tegenwoordig geen RCF 18LP300 meer aan boord, zijn inmiddels vervangen voor een betere speaker. Als je de "oude" L300 naast de nieuwere versie set, dan is het een aanzienlijke verbetering, (meer druk en meer rendement) welke speaker er nu gebruikt wordt weet ik ook niet, vermoed B&C of Byma (of hoe je dat ook schrijft ?) zou je dat eens moeten navragen, wellicht is dat een oplossing? Een nieuw 4 Ohms speakertje zal gauw tussen de 200-300 euro (ex btw) liggen per kast, denk ik zo. Misschien is een andere proccesor wellicht de voordeligste oplossing??
                    We horen het wel. Hoop dat je wat met alle adviezen kan?
                    Ik zag laatst een advertentie op marktplaats voorbij komen van een kopie van de L300. De verkoper beweerde dat het een exacte kopie was, uitgerust met de B&C 18TBX100.

Weinig betrouwbare informatie, maar het zou goed kunnen kloppen

(...)

Mvg,

Teun
                    uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                    Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• frederic
                      • Jan 2006
                      • 3511

Originally posted by 4AC
                      Ik zag laatst een advertentie op marktplaats voorbij komen van een kopie van de L300. De verkoper beweerde dat het een exacte kopie was, uitgerust met de B&C 18TBX100.

Weinig betrouwbare informatie, maar het zou goed kunnen kloppen

(...)

Mvg,

Teun
                      Dat is dan de goedkopere reeks van B&C dacht ik?

Comment

• Waveform
                        • Dec 2009
                        • 321

Ja, maar TS geeft aan te weinig transport ruimte te hebben voor meer subs.
                        Tjah, dan heb je inderdaad een probleem!

Aan geintjes zoals multiband compressie doe ik niet mee, dus ik zou het ook niet aanraden. Speakers kunnen pieken perfect aan, dus waarom alle dynamiek er uit halen?? Is net het leuke aan live muziek.

Het is zoals MusicXtra zegt, voor die anderhalve dB moet je het echt niet doen of laten.

Trouwens; zooo'n zwakke speaker is die l18p300 toch ook niet.

Comment

• frederic
                          • Jan 2006
                          • 3511

Originally posted by Waveform
                          Tjah, dan heb je inderdaad een probleem!

Aan geintjes zoals multiband compressie doe ik niet mee, dus ik zou het ook niet aanraden. Speakers kunnen pieken perfect aan, dus waarom alle dynamiek er uit halen?? Is net het leuke aan live muziek.

Het is zoals MusicXtra zegt, voor die anderhalve dB moet je het echt niet doen of laten.

Trouwens; zooo'n zwakke speaker is die l18p300 toch ook niet.
                          Dat wordt nergens beweerd.
                          Maar een dubbele sub of 2 subs per kant is een groot verschil met 1 sub perkant.
                          En dat verschil ga je niet opvangen door een speaker efkes te reconen naar 4 ohms.

Comment

• Waveform
                            • Dec 2009
                            • 321

De subs in een center cluster leggen is geen optie?

Comment

• Peeterss
                              • Mar 2009
                              • 66

Originally posted by Waveform
                              De subs in een center cluster leggen is geen optie?
                              jawel krijg je akoes. koppeling... als je er 4 hebt MT en je zit met de hoogte kan je ook de kasten liggend gebruiken, misschien helpt dat.
                              Let wel op:

De lucht openingen van de L300 in het midden (naar elkaar toe) met ongeveer 3 cm aan tussenruimte. De overige twee leg je erboven op, op dezelfde wijze.Probeer maar eens.

27 november 2010 heeft LAN een grote demo dag in Vries, wellicht dat ze dan nog 4 Ohms occasions hebben staan of een leuke aanbieding hebben voor 4 Ohms? Misschien te proberen...nee heb je en ja kun je krijgen...
                              succes

Comment

• metalteacher
                                • Dec 2007
                                • 467

27 november wil ik daar graag bij zijn.
                                Steelwing - Full Speed Ahead!!!

Comment

Working...