gebruiksaanwijzing Peavey mixer

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ferryatwork
    • Jul 2010
    • 12

gebruiksaanwijzing Peavey mixer

Beste geluids techneuten,

Wie kan mij verder helpen zodat ik op korte termijn een 32 channal FX-mixer kan bedienen en gebruiken.

Ik heb inmiddels het operating manuel, echter alles in het engels en dat leert voor mij nu net niet zo snel.

Weet iemand of er ergens een nederlandse handleiding te verkrijgen is?
    Andere tips voor een snellere start met deze mixer zijn uiteraart ook zeer welkom.

Ferry
  • Stevengos
    • May 2010
    • 106

Hallo Ferry,

Ten eerste, welkom op het forum.

Wat wil je precies weten? Want zoals ik het zie is deze mixer niet zo enorm complex en is niet veel anders dan een andere doorsnee (analoge) mixer. En als je enige ervaring hebt met analoge tafels dan moet dit niet zo'n moeilijke zijn om door te nemen. (behalve soms het digitale gedeelte) Dus, wat weet je al wel van deze tafel af en wat niet. Want zo kunnen wij (mogelijk) passend advies geven (we kunnen niet zomaar even een complete exegese van de manual in het NL gaan maken)

En wat de manual betreft denk ik niet dat er echt ook eentje in het NL te verkrijgen is.

Gr. Steven
    Last edited by moderator; 21-07-10, 09:22.
    De werkelijkheid komt soms harder aan dan een geperfectioneerde illusie :D

Comment

• speakertech
      • Jan 2008
      • 1697

Originally posted by Ferryatwork
      Beste geluids techneuten,

Wie kan mij verder helpen zodat ik op korte termijn een 32 channal FX-mixer kan bedienen en gebruiken.

Ik heb inmiddels het operating manuel, echter alles in het engels en dat leert voor mij nu net niet zo snel.

Weet iemand of er ergens een nederlandse handleiding te verkrijgen is?
      Andere tips voor een snellere start met deze mixer zijn uiteraart ook zeer welkom.

Ferry
      Als je de mixer als particulier in een winkel in Nederland hebt gekocht, moet er volgens de regelgeving een Nederlandse gebruiksaanwijzing bijzitten. Dus eerst even bij de winkel vragen. Voor bedrijven onderling geldt deze regel niet.

Speakertech
      Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
      ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• laserguy
        • Jun 2003
        • 2755

Sorry, maar Engels is in dit vak gewoon een vereiste. Ook heb eens in handen hebben van het toestel leert veel vlugger en "blijvender" dan een handleiding van buiten blokken...
        Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• @lex
          • Jul 2006
          • 1086

Originally posted by laserguy
          Sorry, maar Engels is in dit vak gewoon een vereiste. Ook heb eens in handen hebben van het toestel leert veel vlugger en "blijvender" dan een handleiding van buiten blokken...
          Mee eens als je het hebt over simpele analoge apparatuur. Dan zal je inderdaad meer dan 90% uit de aanwezigheid van de knoppen kunnen afleiden.

Zodra het digitaal wordt is het lezen van een manual een absolute must om alles uit bijvoorbeeld je processor/mixer/matrix etc te kunnen halen.

Maar deze analoge mixer is zonder meer makkelijk zonder manual te doorgronden.

@lex
          Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

• MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

Originally posted by speakertech
            Als je de mixer als particulier in een winkel in Nederland hebt gekocht, moet er volgens de regelgeving een Nederlandse gebruiksaanwijzing bijzitten. Dus eerst even bij de winkel vragen. Voor bedrijven onderling geldt deze regel niet.

Speakertech
            Dat geldt dus ook niet wanneer je als particulier professionele apparatuur koopt. En een 32 kanaals mixer is over het algemeen voor professioneel gebruik bedoelt.
            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• speakertech
              • Jan 2008
              • 1697

Originally posted by MusicXtra
              Dat geldt dus ook niet wanneer je als particulier professionele apparatuur koopt. En een 32 kanaals mixer is over het algemeen voor professioneel gebruik bedoelt.
              De wet gaat over een winkelier die wat verkoopt aan een particulier. Wat er verkocht wordt, komt helemaal niet ter sprake in de wet. Niet alle winkeliers, houden zich echter aan de wet en dat geldt niet alleen voor de gebruiksaanwijzingen. Een grossier die aan een consument levert, wordt dan weer niet als gewone winkelier beschouwd, omdat groothandelaren feitelijk zaken doen met bedrijven en niet met particulieren..........
              Een particulier, moet zich bij een probleem ook bij de winkelier vervoegen, en deze mag het probleem niet doorschuiven naar de fabrikant o.i.d.
              De achterliggende gedachte is, dat inferieure leveranciers vanzelf het loodje leggen via natuurlijke schifting, omdat de consument er met problemen niet terecht kan.
              Het effect van de maatregel valt nogal tegen is mijn persoonlijke mening.
              De marge die een winkelier op de produkten krijgt is ook bedoeld dat de winkelier meer aandacht besteedt aan een produkt, dan bijv. een grossier. Een winkelier geeft normaal gesproken adviezen, legt zaken uit etc. Importeurs en fabrikanten zijn er bij gebaat dat produkten deskundig aan de man gebracht worden. Je voorkomt daarmee dat een koper klachten heeft over een produkt, omdat hij bijvoorbeeld de werking niet begrijpt.

Tot zover de theorie.
              Overigens,
              Ik wil T......R niet promoten, maar er zit wel een mooie gebruiksaanwijzing in het Nederlands bij.......

Speakertech
              Last edited by speakertech; 21-07-10, 21:18.
              Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
              ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• Olaf Duffhuës
                • Oct 2000
                • 2477

Je kunt de tekst uit de PDF op de Peavey site selecteren en door Google vertaling gooien...
                Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

Working...