vergelijk digitale mengtafels voor LIVE-gebruik

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Waarom zou je met de Roland VM7200 niet willen mixen?
    Zeker als je het budget in ogenschouw neemt denk ik dat je behoorlijk waar voor je geld krijgt.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• showband
      • May 2001
      • 4524

Originally posted by Cees_
      Volgens mij heeft Phonic ook een digitale tafel op de markt gebracht. Ik ken de tafel alleen van plaatjes, nooit gehoord, nooit in het echt gezien. Phonic zit meestal wel aan de onderkant van de markt. De prijs zal dan waarschijnlijk meer in de richting van jouw budget komen. Ik geloof dat ie de Phonic Summit genoemd is.
      ding is echt een draak qua reactiesnelheid op het touchdisplay.

Jammer want alles moet via het touchdisplay bedient worden... er zitten amper knoppen op.
      lekker belangrijk!

Comment

• Pino
        • Jul 2002
        • 390

Ruben? Back in business?

Toch eens kijken naar die Presonus 16-4 live hoor; volgens mij een hele leuke tafel voor jou.
        Eventueel uitbreidbaar met een 2de identieke tafel via slechts 1 fire wire kabeltje.
        Heb je in 1 keer 32 kanalen en de bussen lopen gewoon door.

Heb nu zelf een LS9-16 aangekocht , maar dit was toch ook één van de mogelijke kandidaten.
        Presonus is voor mij afgevallen wegens geen digitale multi en (voorlopig) mindere compatibilitet met andere bedrijven/technici.

Vroendelijke grieten,
        Pino
        Muziek klinkt voor mij het mooist als een PA niet nodig is...

Comment

• vasco
          • Oct 2003
          • 2567

Pino, welke digitale multi gebruik jij bij de LS9-16?

Ben er gewoon nieuwsgierig naar omdat je een digitale multi als reden opgeeft. Geen commentaar op de tafel zelf, is een goed ding maar i.v.m. je eigen advies. Zover ik namelijk weet is en komt er (voorlopig) geen digitale multi voor de LS9 serie. Voor de M7CL is er ondertussen wel een digitale multi versie beschikbaar en het type eindigt dan op ES.

Comment

• Pino
            • Jul 2002
            • 390

Is in dit geval inderdaad niet echt een digitale multi, maar remote control met laptop; al dan niet draadloos.
            Dankzij de "virtuele" gains is dit prima doenbaar, zeker als je ook nog je koptelefoon via een xlr lijntje en een beltpack van fisher amps naar de mix plaats brengt.

Hoe uitgebreid je dat zelf wil maken bepaal je grotendeels zelf door een bepaalde combinatie van insteekkaarten en mixers te gebruiken: vb: direct outs kunnen via adat naar monitortafel (soort digitale split) als je dat wil, aviom interface, madi, cobranet, etc.

Het is ook mogelijk om een digitale multi op te bouwen via ethersound: ES100 insteek kaart en SB168-ES digital stage block.
            Maar deze oplossing kost ook al weer een €4000, wat een béétje boven mijn budget is.

vroendelijke grieten,
            Pino
            Last edited by Pino; 21-07-10, 13:27.
            Muziek klinkt voor mij het mooist als een PA niet nodig is...

Comment

• RonaldH
              • Aug 2009
              • 274

Ik gebruik zelf al enige tijd een O1V96 met 2x ADA8000 uitbreiding.
              Dit maakt een 32 kanaals tafel op 19" mogelijk, en met de ADA8000 heb je meteen voldoende uitgangen voor je AUX-en.
              Werkt prima voor zowel vaste band als voor een talentenjacht met 7 bandjes op een avond. Heerlijk, je kunt bij de uitslag meteen de laatste setting van de winnende band oproepen (mits opgeslagen...).
              Ook gewerkt met de oude O1V en de oude O2R, de O1V96 heeft toch de voorkeur, maar de O2R is eenvoudiger in het livegebruik door de ruimere opzet.
              Er is meer te koop dan je betalen kunt

Comment

• moderator
                Moderator
                • Apr 2001
                • 5950

@RonaldH, doe je dan ook monitors vanaf je O1V?
                Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• RonaldH
                  • Aug 2009
                  • 274

@moderator
                  Ja, monitor ook van O1V.
                  Zowel 6 kanalen inear voor een band met 11 personen, als 6 kanalen floor voor band met 16 personen waarvan 8 zang. Zie DSC00037b.jpg - Windows Live
                  In dit geval ging het om praise, dat is niet de allerhardste muzieksoort..., maar wel belangrijk om de mix tussen monitor en FOH geluid goed te houden tijdens het optreden. Ook omdat de zangers/zangeressen voor het FOH lopen.
                  Last edited by RonaldH; 26-07-10, 08:40.
                  Er is meer te koop dan je betalen kunt

Comment

Working...