Meyersound

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Originally posted by DJ Antoon
    Zou wel kunnen, maar dan loopt het nearfield eerder tegen zijn max aan.
    Meestal zul je voor het farfield ook meer output willen hebben (omdat het toch al terug loopt) dus is het ook al minder erg.
    Mocht je nearfield te kort komen dan is er maar 1 goede oplossing en dat is meer kasten...
    Nee, het zijn toch identieke drivers en identieke amps dus zullen ze beide ook dezelfde grenzen hebben.
    Juist omdat je in het farfield nog druk wilt hebben zijn er kasten met verschillende spreiding gemaakt, waarvan jij dus denkt dat het probleem zou zijn is dus precies de oplossing van dat probleem.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Gast1401081
      • Mar 2001
      • 7999

Men neme een Galileo 6x16 processor, en de onderste kasten worden dan iets anders afgeregeld dan de farfield speakers.

Daar zijn trouwens al veel meer topics over, dus zoek maar eens op Galileo .

Comment

• qvt
        • Oct 2009
        • 721

Originally posted by MusicXtra
        Dat wordt dus niet met gains gecompenseerd want die lagere SPL komt door de grotere spreiding.
        Dat die lagere SPL komt door de grotere spreiding is logisch, maar ik vroeg me af of dit juist gecompenseerd werd om de verhouding laag/mid/hoog hetzelfde te houden bij alle milo milo60 en milo120 kasten
        There is no substitute for imagination

Comment

• MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

Originally posted by qvt
          Dat die lagere SPL komt door de grotere spreiding is logisch, maar ik vroeg me af of dit juist gecompenseerd werd om de verhouding laag/mid/hoog hetzelfde te houden bij alle milo milo60 en milo120 kasten
          Die compensatie komt uiteindelijk vanzelf door de grotere afstand van de farfield kasten tot het publiek.
          En, volgens Mac, wordt er dus met de processor ook nog eens gecompenseerd.
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• DJ Antoon
            • May 2005
            • 1681

Originally posted by MusicXtra
            Nee, het zijn toch identieke drivers en identieke amps dus zullen ze beide ook dezelfde grenzen hebben.
            Juist omdat je in het farfield nog druk wilt hebben zijn er kasten met verschillende spreiding gemaakt, waarvan jij dus denkt dat het probleem zou zijn is dus precies de oplossing van dat probleem.
            Ik heb geen probleem.
            En ik heb hetzelfde bedoeld als dat jij schrijft.

Comment

Working...