DM3200 / 01v96vcm / Presonus 24.4.2

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MKProductions
    • Jun 2010
    • 43

ik hoor bijna niemand over de DM-3200... denk dat die tafel het dan niet gaat worden, tenzij iemand me ervan kan overtuigen dat het wel degelijk een goede tafel is!

Mijn doel was eigenlijk voor zo'n 3000 klaar te zijn qua mengtafel (en multi) maar dan blijkt alleen de presonus goedkoop genoeg te zijn. en dat de faders niet motorized zijn vind ik een behoorlijke tegenvaller, ben gewend te werken met de ls9 en dat is echt ideaal! dan blijft eigenlijk alleen de 01V over maar dan moet ik er ADAT kaarten in stoppen om voldoende ingangen/uitgangen te krijgen of er een digitale multi aan hangen.

de roland M-300 + 16-08 multi kan ik krijgen voor 5000 en dan heb ik alles wat ik echt nodig heb... ik ga even uitzoeken hoe prijzig het is om een 01V zover uit te bouwen dat hij ook voldoet aan mijn eisen.
    Werk je om te leven, of leef je om te werken....

Comment

• frederic
      • Jan 2006
      • 3511

Originally posted by MKProductions
      ik hoor bijna niemand over de DM-3200... denk dat die tafel het dan niet gaat worden, tenzij iemand me ervan kan overtuigen dat het wel degelijk een goede tafel is!

Mijn doel was eigenlijk voor zo'n 3000 klaar te zijn qua mengtafel (en multi) maar dan blijkt alleen de presonus goedkoop genoeg te zijn. en dat de faders niet motorized zijn vind ik een behoorlijke tegenvaller, ben gewend te werken met de ls9 en dat is echt ideaal! dan blijft eigenlijk alleen de 01V over maar dan moet ik er ADAT kaarten in stoppen om voldoende ingangen/uitgangen te krijgen of er een digitale multi aan hangen.

de roland M-300 + 16-08 multi kan ik krijgen voor 5000 en dan heb ik alles wat ik echt nodig heb... ik ga even uitzoeken hoe prijzig het is om een 01V zover uit te bouwen dat hij ook voldoet aan mijn eisen.
      Dit ga je niet redden met 3000€

Comment

• MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

De M300 heeft volgens mij slechts 8 auxen en met een 1608 snake heb je slechts 16 inputs op het podium.
        Heb je daar voldoende aan met een 10 koppige band?
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• drummerke
          • Oct 2006
          • 432

haha... er zit op het forum nog iemand die met een DM 3200 werkt hoor en daar heel te vreden over is (nightline). Ik zelf ben ook tevreden over men DM24 (tascam)...

Maar misschien moet je nog een beetje wachten op de komst van de nieuwe soundcraft compact serie?

Enja, het overzichtelijk aux mixen is toch wel belangrijk hoor..dan liever een monitor uitgang of minder en een goeie mix..dan zitte te foefele heel de tijd :s tenzij dat het via laptop vlot loop

Ik zelf werk al 2jaar met een layer voor FOH en een layer voor monitor mix en eens ge da gewoon zijt..kweet nimmer hoe het anders werkt .

Comment

• MKProductions
            • Jun 2010
            • 43

tja het idee is om zo rond de 3000 euro een leuke tafel te hebben waar ik mee uit de voeten kan... ik kan wel kiezen voor een ls9,m380 etc maar dan zit je weer in het duurdere segment en ik weet ook dat daar al een topic over is op dit forum.. mijn bedoeling hier was om te kijken of ik met hulp van anderen erachter kon komen of een van de 3 tafels die ik al eerder genoemd heb kan voldoen aan mijn budget en eisen...

kan iemand me misschien uitleggen wat het verschil is tussen de 01v96v2 en de 01v96vcm? en ik ben ook nog niet bekend met de ADAT kaarten en Focusrite etc etc wie kan me daar meer opheldering over geven? (liefst met prijzen maar anders kan ik die later ook zelf nog wel opzoeken)

Comment

• MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

Ik denk dat je, gezien de grootte van je band, toch je budget iets zult moeten ophogen om te kunnen slagen. Nu een mengpaneel kopen waarmee je net aan alle eisen kunt voldoen maakt de kans groot dat je op korte termijn opnieuw op zoek moet gaan.
              Voordeel van de door jou voorgestelde M300 is wel dat je kunt beginnen met één 1608 en later een tweede bij kunt kopen.
              Nadeel is dat 16 kanaaltjes wel heel krap is voor 10 man op het podium.
              Hoeveel kanalen gebruik je nu om de band te versterken?
              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Stevengos
                • May 2010
                • 106

Het ligt er maar allemaal aan of de topicstarter:
                - ook echt daadwerkelijk meer dan 31 ins nodig heeft (wat ik niet denk aangezien hij aangaf minimaal 16 ins nodig te hebben)
                - mocht dat zo zijn, dan is het de vraag of hij werkelijk ook ruimte heeft om meer uit te geven

Musicextra heeft ook wel gelijk, wat boven je voldoeningen gaan zitten betreft. (scheelt wel wat in de kosten voor later) Maar het ligt eraan hoe lang de TS met de tafel wil doen, of de voorgestelde tafels echt wel boven zijn verwachtingen zijn. Bovendien kan het zo zijn dat de TS niet echt verwacht dat er echt een enorme uitbreiding zal komen van de band in de toekomst (al moet ik wel zeggen dat een beetje ruimte in inputs wel lekker is, mocht er bijv. een band langskomen die veel inputs vereisd)

Wel zou een reactie van MKProductions op deze genoemde punten een verheldering kunnen geven in dit topic (wat ik hier en daar een beetje mis)

(neem volgens mij per ongeluk vragen van anderen over, sorry daarvoor)
                Last edited by Stevengos; 23-06-10, 23:19.
                De werkelijkheid komt soms harder aan dan een geperfectioneerde illusie :D

Comment

• MKProductions
                  • Jun 2010
                  • 43

momenteel zitten we op precies 16 inputs als iedereen er is en de band volledig speelt. mocht een 16-08 multi net te weinig zijn dan heb ik nog een dikke analoge multi liggen voor die enkele keer dat het echt nodig is.

daarom vraag ik me af hoe het zit om een 01v96 uit te breiden tot hij voldoende in en uitgangen heeft...

Comment

• frederic
                    • Jan 2006
                    • 3511

momenteel zitten we op precies 16 inputs als iedereen er is en de band volledig speelt. mocht een 16-08 multi net te weinig zijn dan heb ik nog een dikke analoge multi liggen voor die enkele keer dat het echt nodig is.

daarom vraag ik me af hoe het zit om een 01v96 uit te breiden tot hij voldoende in en uitgangen heeft...
                    - Adatuitbreiding: YAMAHA MY16AT: 500€
                    -1 8kanaals preamp vb focusrite octopre: 600€
                    -de mentafel 2600€

Heb je dus 20kanalen, en een niet zo handige mengtafel.
                    Last edited by frederic; 24-06-10, 08:20.

Comment

• ajdeboer
                      • Feb 2009
                      • 198

Originally posted by frederic
                      - Adatuitbreiding: YAMAHA MY16AT: 500€
                      Er zitten ingebouwde adat in- en uitgangen op de 01v96.
                      Dus je kunt een octoropre gewoon direct aansluiten.
                      Of verschillen de versies op dat punt met elkaar??

Misschien wil je dan als uitbreiding nog 4 analog out hebben.
                      Last edited by ajdeboer; 24-06-10, 08:44.

Comment

• frederic
                        • Jan 2006
                        • 3511

Originally posted by ajdeboer
                        Er zitten ingebouwde adat in- en uitgangen op de 01v96.
                        Dus je kunt een octoropre gewoon direct aansluiten.
                        Of verschillen de versies op dat punt met elkaar??

Misschien wil je dan als uitbreiding nog 4 analog out hebben.

Ik zou toch de MY16AT erbij pakken zodat je dat slot niet kwijt bent enkel aan outputs. zo kan hij dan 3 preampmodules gebruiken.
                        Met de MY16AT heb je 16 adat kanalen in/out
                        Adat outs routen naar octopre analoogoutput

Maar dat wordt wel een dure bedoening + dat je weer extra preampmodules moet meesleuren.

Vandaar dat ik presonus verkies boven de 01v96. Die Presonusen kun je ook aan elkaar linken via firewire, moest het efkes druk worden met kanalen.
                        Last edited by frederic; 24-06-10, 10:54.

Comment

• BJD
                          • Oct 2007
                          • 771

De verschillende 01v96 versies (01v96/01v96 v2/01v96 VCM) verschillen wbt hardware niet van elkaar. Enkel software.
                          Dus alle 01v96's hebben onboard 1 ADAT in en 1 ADAT uit. Hiermee kun je dus sowizo uitbreiden naar 8 extra in's en 8 extra out's.
                          Het is dus NIET nodig om een MY16AT aan te schaffen als je genoeg hebt aan 20 inputs. Beetje raar advies dus.

Als de TS later nog meer kanalen nodig heeft kan hij altijd dan nog een MY16AT + preamps/AD's kopen.

Comment

• rdreiers
                            • Nov 2009
                            • 407

Ik gebruik vaak genoeg de mixer met een losse octropre le.

Heb ik 20 mic input's
                            12 output's (vrij toewijsbaar)
                            4 x line in (Ja die heeft deze tafel ook balanced nog wel)

De octopre le is tweede hands met adda bord (heb je nodig) goed te doen voor 350 tweede hands.

Je bent dan voor minder dan 3000 inclusief flightcase klaar.

Je kunt ev op de line input's de toetsen zetten met een passieve di

Je hebt dan 24 inputs waarvan 20 met phantom power.

Ik kom de meeste klussen hier prima mee weg.

Veel draadloze hebben op dit moment zo'n hogo output dat deze ook best op de line input's gaan.

Je kunt dan beginnen met geld verdienen en later altijd nog upgraden naar een extra adat kaart met extra focusrite adda converters

Richard

Comment

• drummerke
                              • Oct 2006
                              • 432

Iedere mixer heeft zo wel zijn voor en nadelen hoor. En dan heb ik het nog niet over de prijs (Roland en YAMAHA LS9-16) zijn toch wel bijna direct dubbele van het budged :s

Ik denk dat je zelf proiriteiten moet stellen van wat je belangrijk vind aan een mengtafel.
                              Presonus is zeker geen volmaakte digitale mixer, maar als het goed klinkt en je kan er mee doen wat je wil dan is dat prima denk ik. Ik zelf gebruik nu steeds vaker men draaiknoppen om mijn monitors in te regelen dan mijn faders, maar akkoord het is wel overzichtelijker op de faders.

Ik denk dat als je meer dan 4 monitors wilt aan sturen je toch wel presonus in overweging moet nemen. Maar die vallen wel niet uittebreiden...

Achja..tis ne wirwar..vroeger had je minder keuze :d, maar nu...

Wachtende op de souncraft compact SI 24

Comment

• Roeltej
                                • May 2001
                                • 761

Presonus zet je gewoon een 2e naast die met firewire aan eerste mixer hangt en je hebt er 16 kanalen bij... of 24. Nadeel is... de prijs, je moet weer een 2e volwaardige mixer aanschaffen.
                                Vitality Show

Comment

Working...