Behringer
Collapse
X
-
Nou, had je een paar jaar geleden eens bij de testdag moeten zijn....Dan hoor je het wel...Maar een BSS kwam er ook niet super uit, eerlijk is eerlijk...Maar een DI die niet goed klinkt bijvoorbeeld, dat gaat mij erg (héél erg) ver hoor!
Maja, om een Avalon te kopen is ook wat overdreven, voor de buget klussen..
Ik zelf wil de Palmers nog eens een keer goed bekijken...Olaf Duffhuës
**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**Comment
-
merken in het segment waarin behringer toevallig samen met DAP boegbeeld is. Die halen niet voor niets een lagere kostprijs.
Die retegoedkope 24 en 32 kanaals mixers die hebben een ondergedimensioneerde voeding. Waarmee je dus wel een werkende mixer hebt. Maar bij werkelijk 24 kanalen met hete signalen en 18 fantoom trekkende apparaten dan komt er amper meer iets uit. De voeding kan dat gewoon niet trekken. Maar omdat de meeste bodemprijs kopers van 32 kanaalsmixers hooguit 12 kanalen gebruiken met dynamische microfoons lopen ze alleen tegen een beetje headroomproblemen aan...
Als je een halve meter potmeters op een surface mounted board plaatst. Dan moet het frame niet flexen anders is het geen live-mixer. Alleen die norm al diskwalificeert behringer. (maar ook ook alesis en sommige yamaha!)
JA, meerdere eerste hand verhalen van gebruikers met digimixer die sterft tijdens optreden. En op dit forum van gebruikers die met digi effcten die kuren kregen bij een optreden hun speakers gefrituurt hebben. Doe eens een search.
Dat zijn tamelijk spectaculaire problemen die vrij snel je reputatie verzieken.
Er zijn maar weinig forumleden die phonic, dap,behringer, citronic, M&M, t-bone, en andere vendex merken verwijten dat de toonregeling zo slecht is of de ruisvloer te hoog. Wat wil je voor dat geld.
Maar net als bij auto's
Als je startproblemen kan hebben is niet erg. Alle waar naar zijn geld. Maar remproblemen zijn out of the question. Er zijn best een aantal gebruikers op dit forum die dure andere apparatuur gesloopt hebben bij de kuren van behringer. Dat doet pijn....
Maar nogmaals. Ik ben een ERG tevreden gebruiker van behringer. Maar ik stel mijn systeem wel op een andere manier samen dan de gemiddelde muzikant.
lekker belangrijk!Comment
-
@ Showband:
Kijk, dat is nu een duidelijke omschrijving waarom Behringer als minder kwalitatief word weggezet. En een heel erg aannnemelijke ook. Je leest vaak dat een merk niet goed is, maar het wordt niet echt onderbouwd vind ik.
Zelf gebruik ik ook naar alle tevredenheid Behringer, maar alleen een klein geluidssetje. En ik ben zeer tevreden.Comment
-
All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.Comment
-
net terug van mijn jaarlijkse bezoek aan parkpop. Dat is zo ongeveer in mijn tuin. En gratis. op zondag dus vaste prik.
Hilarisch voorbeeld gehad daarbij.
Een reclamestand (pringles) Had midden op het popfestival een enorme stand met acteurs en kostuums, decor enz van wel twee etages staan.
Als versterking was gekozen voor een set imitatie EV300 van DAP powered by ??? amp.
Midden tussen ampco podia.
die set stond dus in de vervorming te krijsen en.... viel dus elke 5 minuten uit. Terwijl de acteurs steeds maar zich stonden af te vragen "waarom de stroom steeds uitvalt?"

Op zo een moment kom je er achter dat een apparaat wat er hetzelfde uitziet het niet is....
En dat kost je veel geld want je hele reclameactie met alle kosten erbij loopt dus gewoon in het honderd. En dag lang....
kostelijk geamuseerd!
lekker belangrijk!Comment
-
Behringer heeft heel mooi spul voor beginnende bands, drive-inn shows, etc. waarbij het budget beperkt is, beter een Behringer EQ dan geen EQ zeg maar.
Er zitten een paar apparaten tussen die voor echt professioneel gebruik best redelijk voldoen maar over het algemeen kun je stellen dat je er niet teveel van moet verwachten.
Gezien de hoeveelheid apparaten die ze in hun programma hebben en die ze ook daadwerkelijk verkopen denk ik dat ze heel goed bezig zijn. Er zijn tienduizenden die proberen om iets met geluid te gaan doen, die kopen in eerste instantie Behringer. Er zijn er slechts weinig die ook daadwerkelijk doorpakken en groter groeien, die kopen de A-merken.
De markt voor ''semi professioneel' gebruik is dus vele malen groter dan 'de echte professionele markt dus waarom zouden ze zich al die moeilijkheden op de hals halen om te gaan concurreren met de merken die in die markt opereren om vervolgens minder aantallen weg te zetten?De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
Heb zelf met diverse produkten hiervan gewerkt met wisselend gevoel.Allereerst twee crosovers praat dan over een jaar of 12 terug de 2310 of 3410 ofzo niks mis mee.De eerste dx1000 was toen nog een apparaat van 1200 gulden ook prima alleen jammer dat hij een paar maanden later voor zo'n 600 gulden werd verkocht.De composer pro die drukte tijdens de carnaval ineens alles eruit,dus gauw ertussenuit en nooit meer erin.Digitale eq werkte goed en betrouwbaar zonder veel ruis was ook een oude serie later een eq met schuifjes was waardeloos.Digitale speakerproccesor klonk ook nergens na maar dat waren apparaten van een jongere serie.master-qsc en de restComment
-
ik sluit mij helemaal bij musicxtra aan.
het verhaal van pilot onderstreept dit nog een beetje.
in de oefenruimte, de homestudio en de schoolband is behringer echt een merk waar je gewoon blij mee kan zijn. Voor een amateurmuzikant is een eindversterker gewoon heel veel geld. En de specificaties onleesbaar.
Als ie dan een 150W amp koopt die uiteindelijk 80 watt presteert? Dan heeft ie gewoon genoeg power voor in het oefenkot. En het ding staat hooguit twee avonden in de week aan. Net zoals die 32kanaals mixer die bijna een hilarisch ding is voor haar markt. (als je 400euro hebt voor een 32 kanaals met EQ en effecten.... wat voor budget heb je dan voor kabels en microfoons?
zelfs met onbruikbare troep kost je dat nog 2500euro
)
de scholier die homeDJ wordt kan prima thuis oefenen met mooie apparatuur met een hoop professionele opties voor geld wat ie bij de supermarkt kan verdienen.
Het gaat pas mis als je inderdaad je spullen drie dagen op een carnavalswagen gaat zetten. Dan blijkt dat het geen professioneel spul is. Maar behringer is wel heel eerlijk in zijn reclame dat hij spullen voor de arme muzikant maakt.
En niet voor de gierige professional. 
nogmaals, met beleid toegepast heb ik nooit problemen met behringer gehad. Maar ja.... ik ga dus niet een behringer als systeemprocessor inzetten. Als je een digi systeemprocessor nodig hebt... dan heb je een systeem. En die is duur.... en dan is de processor geen sluitstuk wat je bij de gamma haalt. Kom op zeg! Maar een tweeweg crossovertje bij een low power kroegensysteempje. Van de amateurband die vier keer per jaar speelt kan het echt geen kwaad. Zeker niet omdat die knutselsysteempjes meestal bij defecten van die crossover gewoon nog passief door kunnen draaien. (zo een hi-sys peavey 12inch top met 15 inch sub systeempje bijvoorbeeld maak je actief met een behringer amp+two way crossover. Niet een nexo set)Last edited by showband; 28-06-10, 07:57.lekker belangrijk!Comment
-
Ach, ik ben toch anders een keer goed blij geweest dat ik een behringer processor als SPARE heb kunnen gebruiken, toen mn (flink duurdere) dynacord DSP er mee gekapt was. (En die iets mindere klank etc is dan echt bijzaak).
Maar inderdaad, ook dan gebruik je het hooguit eens in de paar jaar als het goed is (hoe vaak gaat je processor nu aan gort?) en stop je hem lekker in een 2he dap kistje zonder connectorpaneel en ooit ben je blij dat je hem hebt liggen...It's time to play the music, It's time to light the lights ...Comment
-
Na vroeger wat Behringer materiaal gekocht te hebben, ( idd met het idee beter een behringer eq dan geen eq) heb ik laatst mn deq2496 via optisch spdif aan 2 Tannoy Reveal 8D monitoren gehad.
Tot mijn verbazing doet de behringer het in het digitale domein erg goed. Geen ruisje te bekennen. Zelfs na wat meten met Easera systune viel me de phase shift ook ed. erg mee.
Nagenoeg vergelijkbaar met vele malen duurdere versies !
Als ik daarentegen de A/D converters van de eq gebruik merk je weer dat er ergens stevig op bespaard is.
Moraal van het verhaal;
Goedkope apparatuur is prima voor sommige doeleinden Maar weet wel dat er ergens op bespaard Moet zijn, want zo'n prijsverschil Kan niet aleen wist marge zijn (behuizing, converters, kwaliteit van de schakelaars of componenten etc.)Nerd is geen belediging, het is een compliment.Comment
-
-
Net als die Behringer XL3?...

Olaf Duffhuës
**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**Comment

Comment