welke microfoon live zang in metal band?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Timo Beckman
    • Jul 2006
    • 1298

KMS105 is niet alleen feedback gevoelig ( hier kun je veel aan doen met een eq) .
    Veel belangrijker met deze mic is dat deze veel gevoeliger is voor omgevings geluid van bv. drummers die als een malloot om zich heen zitten te hengsten .
    Ik heb er een tijdje over nagedacht om hem aan te schaffen voor het werk wat ik had in Stairway to Heaven (toen ik daar nog techniek deed) maar heb toen toch voor de MB219 gekozen .
    Daar de leadzang in deze tent voor de PA uit stond (zeker als het podium uitgebreidt werd was een optie in het geval van een groote band) was dit zo'n beetje de enige mic die geen probleem veroorzaakte
    qua feedback .

In het geval van metal beter de MB219C nemen .

Audix heb ik een tijdje mee gewerkt (om7 voor drummers) maar vond toen der tijd 5/6jaar geleden dat ik behoorlijk veel bij moest gainen tov (beta)58 .
    Last edited by Timo Beckman; 20-02-12, 16:29.

Comment

• daviddewaard
      • Mar 2008
      • 627

Originally posted by Timo Beckman
      KMS105 is niet alleen feedback gevoelig ( hier kun je veel aan doen met een eq) .
      Veel belangrijker met deze mic is dat deze veel gevoeliger is voor omgevings geluid van bv. drummers die als een malloot om zich heen zitten te hengsten .
      Ik heb er een tijdje over nagedacht om hem aan te schaffen voor het werk wat ik had in Stairway to Heaven (toen ik daar nog techniek deed) maar heb toen toch voor de MB219 gekozen .
      Daar de leadzang in deze tent voor de PA uit stond (zeker als het podium uitgebreidt werd was een optie in het geval van een groote band) was dit zo'n beetje de enige mic die geen probleem veroorzaakte
      qua feedback .

In het geval van metal beter de MB219C nemen .

Audix heb ik een tijdje mee gewerkt (om7 voor drummers) maar vond toen der tijd 5/6jaar geleden dat ik behoorlijk veel bij moest gainen tov (beta)58 .
      KMS105 is heeele mooie mic als je en groot podium hebt en bijvoorbeeld goivanca of trijntje hebt, maar voor het zwaardere werk vind ik deze micro echt ongeschikt. wat timo al zij te veel overspraak, je hoeft gelijk de rest van de band niet meer uit te versterken.
      @ timo: die mic's die jij in stairway gebruikte klinken te gek wat kost het ongeveer en wie verkoopt ze?
      A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

Comment

• frederic
        • Jan 2006
        • 3511

Wel grappig. En metaloptreden met KMS105.

En zwier je dan ook rond met die microfoon enzo?

Comment

• Timo Beckman
          • Jul 2006
          • 1298

Ik heb ze direct uit duitsland besteld en waren ik meen 350 ex verzend kosten per stuk .
          Ik dacht dat er ook een importeur hier in nl was weet alleen niet wie het tegenwoordig vertegewoordigt .
          Ik heb treintje 1x met een big band moeten doen terwijl ze verkouwden was en ze moest perse die kms105 gebruiken . Geen goed idee maar goed wie ben ik ............

Comment

• frederic
            • Jan 2006
            • 3511

Wij gebruiken altijd een KMS105 voor vocals bij onze bigband. Nooit geen probleem mee.

Comment

• Timo Beckman
              • Jul 2006
              • 1298

Kan wezen maar was toen wel een probleem . Podium kon net voor de hele band en mevrouw de artiest moest perse haar haar fohnen met het monitor geluid erg fijn maar goed.....
              Bij de Trockener Kecks hadden ze ook een neuman voc. mic . De tech zijn reactie was toen hij de mb zag : Die moet wel heel goed klinken willen we hem kopen (ziet er niet echt uit de MB)
              Na 5 min. proberen hebben ze er 2 besteld ............

Comment

• hugovanmeijeren
                • Oct 2004
                • 1436

Originally posted by frederic
                Wel grappig. En metaloptreden met KMS105.
                Het is niet heel gebruikelijk inderdaad, maar onder andere Hansi Kürsch (zanger van Blind Guardian) gebruikt een KMS105 (draadloos op een SKM5000).

@metalteacher: Je zou ook nog eens naar de Beyerdynamic M88 kunnen kijken/luisteren. Dat is een (naar mijn idee: extreem) goede dynamische microfoon. Ik denk dat deze ook voor metalvocalisten een aardige meerwaarde kan geven (alhoewel dit altijd van persoonlijke smaak zal afhangen). Klankmatig in vergelijking met een beta 58A kan ik over de M88 zeggen: véél meer body (stevig laag) en een veel neutralere klank in het mid/hoog.

Groeten Hugo
                Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• colinpool
                  • Nov 2008
                  • 1

OM7 is waarschijnlijk de beste keus als het gaat om gain before feedback. De OM5 gaat het trouwens in dat opzicht sowieso winnen van een beta58. En zoals Hugo zegt: ik zou inderdaad echt even een M88 proberen.

Comment

• djspeakertje
                    • Oct 2008
                    • 1912

En pas je monitorsetup er op aan, want anders heeft al die gain-before-feedback geen zin gehad...

Daan
                    I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                    I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• metalteacher
                      • Dec 2007
                      • 467

Hugo, die m88tg wordt overal aangemerkt als microfoon voor trombone's etc
                      Steelwing - Full Speed Ahead!!!

Comment

• hugovanmeijeren
                        • Oct 2004
                        • 1436

Hoi Sander,

De M88 is een zeer veelzijdige dynamische microfoon. Hij wordt ook veel gebruikt als kick en gitaar microfoon, maar eigenlijk was hij bedoeld als zangmicrofoon. Vooral in de jaren '70 en '80 zag je ze ontzettend veel gebruikt worden (veel vaker als de sm58), maar tegenwoordig is hij wat naar de achtergrond verdwenen. Het blijft echter een super zangmic.

En wat maakt het verder uit dat iemand er het label trombone opplakt, dat label wil niet zeggen dat hij daarom niet voor een andere toepassing gebruikt mag worden.

Groeten Hugo
                        Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• showband
                          • May 2001
                          • 4516

over het algemeen heeft een duurdere/betere condensator pas zin als een vocalist uit zichzelf met volume kan zingen en iets microfoontechniek heeft.

Getrainde vocalen vind ik het echt wel een meerwaarde bij hebben. Maar die hebben dan ook echt wel een serieuze s/n ten opzichte van de band er om heen. En die controleren het geluid. Dus die doen een klikje met de tong en een sisje bij een opmaat enzo. Dan heb je er een wereld bij. Maar dat is eigenlijk ook zo bij percussionisten. 98% van de congaspelers beukt gewoon rechtuit terwijl een goede ghostnotes tussenroffelt en verticale veegjes meegeeft enzo. Als iemand echt kan spelen dan is die SM57/58 ineens berekut.

dat maakt automatisch voor vrijwel alle reguliere livewerk een goede dynamische mic beter zal presteren.
                          reguliere PA of gastenmic bij DJ toepassingen oid. Vooral bij die figuren die blazen in een microfoon om te kijken of ie het doet...
                          lekker belangrijk!

Comment

• frederic
                            • Jan 2006
                            • 3511

En voor de metal brompotten die in de microfoon schreeuwen: SM7B

Comment

• daviddewaard
                              • Mar 2008
                              • 627

Originally posted by frederic
                              En voor de metal brompotten die in de microfoon schreeuwen: SM7B
                              hele mooie mic idd maar zeeeer feedback gevoelig, zijn radio studio microfoons en daar hoef je geen rekening te houden met feedback
                              A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

Comment

• frederic
                                • Jan 2006
                                • 3511

De brompotten staan meestal wat meer naar achter. Traditioneel wordt dikwijls de bassist hiervoor ingeschakeld
                                Feedback valt nog wel mee.

Comment

Working...