Meyer UPA-1P versus UPA-2P

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • herbie
    • May 2010
    • 19

Meyer UPA-1P versus UPA-2P

Ik heb een vraag over de Meyer Ultra series. We zijn hier momenteel naar aan het kijken of dit iets voor ons zou kunnen zijn, maar ik vraag me het volgende af:

1) Zit er verschil in sound/klank tussen deze speakers?
    2) Kun je de 1P combineren met een 2P op 1 kant? Dit om iets meer speiding en druk te hebben op 1 kant. Dus kun je op links een een 1P + een 2P plaatsen en rechts hetzelfde?
    3) Hoe zit het als je de volgende combinaties probeert, in alle gevallen moet er een splay tussen lijkt me. Maar hoe groot moet ie zijn om geen overlap te krijgen?
    - een 1P + 1P (als je die tegen elkaar aan plaatst heb je een groot gebied overlap lijkt mij)
    - een 1P + 2P (lijkt me dat dit minder snel overlap geeft)
    - een 2P + 2P (lijkt mij een mooie combinatie) maar hoe groot is je opening hoek dan (2 keer 45 = 90 graden?) en hoe groot moet de play zijn?

Andere vraag waar ik mee loop:
    Als je 1 USW-1P per kant te weinig druk geeft. Kun je 2 USW-1P's per kant plaatsen. Maar geeft dit hetzelfde effect als 1 600 of 650R?
    MEt 4 USW-1P's ben je flexibeler. Kun je ook eens 2 subs inzetten ipv 4 voor kleinere lokaties/optredens zonder gelijk overkil te hebben.

Ben benieuwd naar jullie reacties, maar vooral naar de vraag of je een UPA-1P en een UPA-2P klanktechnisch naast elkaar kunt gebruiken zonder gelijk allerlei fase en/of andere problemen krijgt.
  • Gast1401081
    • Mar 2001
    • 7999

1 minimaal
    2 ja . op elkaar zetten, de 1P onder en de 2P bovenop.
    3 - 1P + !P : een gat laten tussen de 2 speakers
    - 2P + 2P : idem
    - 2P + 2P : gaat perfect.

USW's kun je stapelen.

zie ook Meyer Sound Laboratories Inc. 2010, daar staan de meeste handleidingen op, met vaak wel koppelgedrag enzo.

Heb het spul hier ook staan. Als je me niet gelooft kunnen we wel een demootje regelen.

Comment

• herbie
      • May 2010
      • 19

[LEFT][FONT=Times New Roman][FONT=Times New Roman]Bedankt voor de info.[/FONT][/LEFT]

[LEFT][FONT=Times New Roman]Over punt 2: Moet je echt een 1P en een 2P boven elkaar plaatsen? Kun je ze niet naast elkaar plaatsen?[/FONT][/LEFT]

[LEFT][FONT=Times New Roman]Ik heb documentatie gezocht en vond in de handleiding van de UPA-xP dit:[/FONT][/LEFT]

[LEFT][FONT=Times New Roman]For additional system design ideas, contact Meyer Sound[/FONT][/LEFT]

[FONT=Times New Roman]for the following [/FONT]
      [/FONT][LEFT][FONT=Times New Roman][FONT=Times New Roman]TechNotes [/FONT][/FONT][FONT=Times New Roman][FONT=Times New Roman]on UPA-P array design:[/FONT][/FONT][FONT=Times New Roman]
      [LEFT][FONT=Times New Roman]• Two UPA-1Ps @ 70° Horizontal Splay (Doc #: 01.990.101.90 A)[/FONT]
      [FONT=Times New Roman]• Two UPA-1Ps @ 85° Horizontal Splay (Doc #: 01.990.101.91 A)[/FONT]
      [FONT=Times New Roman]• Two UPA-2Ps Tightpack (Doc #: 01.990.101.92 A).[/FONT][/LEFT]
      [FONT=Times New Roman]• Three UPA-2Ps Tightpack (Doc #: 01.990.101.93 A).[/FONT]

[FONT=Times New Roman]Heb deze documenten gevonden. Maar kan niks vinden over een combi van 1 keer 1P en 1 keer 2p samen naast elkaar.[/FONT]

[FONT=Times New Roman]Heb je deze staan? Ik zou ze heel graag eens met je in contact komen om eens over de UPA serie te kletsen. Ik zag dat je ook vrij noordelijk zit, hoe regelen we dat?[/FONT]
      [/FONT]
      [/LEFT]
      Last edited by herbie; 30-05-10, 18:59.

Comment

• herbie
        • May 2010
        • 19

Trouwens klinkt de Powered serie hetzelfde als de UPA-1C serie? Als ie niet hetzelfde klinkt, wat is dan het verschil?

Comment

• robbie
          • Sep 2009
          • 20

wij hebben de 1p serie de active

Ik heb de passieve niet gehoord maar voordeel aan de active is dat je niets aan de instellingen kan veranderen van bijv de processor die erin zit. Alles is zo ingesteld dat het super klinkt waar je hem ook neer zet. We hebben de set in samenwerking met 2 USW's

Als we op locatie aankomen pluggen we hem zo in geen randapparatuur er meer tussen zo van de mixer in de speakers dat is het grote voordeel aan de active

Comment

• Gast1401081
            • Mar 2001
            • 7999

Originally posted by herbie
            Trouwens klinkt de Powered serie hetzelfde als de UPA-1C serie? Als ie niet hetzelfde klinkt, wat is dan het verschil?
            niet noemenswaardig verschil... met als randverschijnsel dat de non-powered wigenlijk hun tijd wel gehad hebben. Is nog wel leverbaar, maar dan met externe amp en processor, maakt het er niet leuker op, ook financieel niet..

Comment

Working...