geef toe dat er wel in dit soort threads een patroon valt te ontdekken.
[LIST=1][*]-Er blijven maar muzikanten posten die het werkelijk geprobeerd hebben en op die basis een andere keuze prefereren.[*]-Terwijl de meerderheid van de technici daarop antwoorden dat een SM58 sowieso een betere keuze is.[/LIST]
Dat is in deze thread weer leuk te zien als je gaat turven. Daaruit valt goed op te maken dat de sound die muzikanten proberen te bereiken toch erg vaak mijlen ver af staat van de sound die technici voor ze aan het bakken zijn.
Zonder afbreuk aan alle kennis en goede bedoelingen te willen doen hoor. Maar het is een feit waar ik met het ouder worden toch steeds meer problemen mee krijg. Omdat je zodra je er op gaat letten merkt dat er heel erg veel moeite bij zowel de muzikant als de technicus voor nodig is om tot een punt te komen dat iedereen zich aan zijn/haar stuk houd. Zie thread http://www.licht-geluid.nl/forum/liv...trumenten.html
Deze thread is weer een schoolvoorbeeld van het probleem waar ik het in die thread over had. Als de vocalist die deze thread geopend heeft werkelijk met een 100% professioneel model mike (945) aan komt zetten waarvan hij na gedegen onderzoek besloten heeft dat deze klinkt zoals hij wil klinken. En niet met de eigen SM58 wil werken. Dan baal ik ervan dat de mixer zich er van af wil maken met het opdringen van een SM58 waar die goser dus niet happy mee is!
Ging het ook al weer niet een beetje over een optimale show neerzetten? Wat bezield je als serieuze technicus om de leadzanger dan te gaan irriteren om een beetje overspraak van het drumstel kwijt te raken? Ben je van de pot gerukt?
Je hebt het hier niet over een mutsje die voor 17 euro een tandy mikrofoon mee heeft. Deze mike staat alicia keys ook mee op het toneel. De techniek dient te ondersteunen en de band dient te presteren wat in het ideale geval een optimaal totaal neerzet.
[LIST=1][*]-Er blijven maar muzikanten posten die het werkelijk geprobeerd hebben en op die basis een andere keuze prefereren.[*]-Terwijl de meerderheid van de technici daarop antwoorden dat een SM58 sowieso een betere keuze is.[/LIST]
Dat is in deze thread weer leuk te zien als je gaat turven. Daaruit valt goed op te maken dat de sound die muzikanten proberen te bereiken toch erg vaak mijlen ver af staat van de sound die technici voor ze aan het bakken zijn.
Zonder afbreuk aan alle kennis en goede bedoelingen te willen doen hoor. Maar het is een feit waar ik met het ouder worden toch steeds meer problemen mee krijg. Omdat je zodra je er op gaat letten merkt dat er heel erg veel moeite bij zowel de muzikant als de technicus voor nodig is om tot een punt te komen dat iedereen zich aan zijn/haar stuk houd. Zie thread http://www.licht-geluid.nl/forum/liv...trumenten.html
Deze thread is weer een schoolvoorbeeld van het probleem waar ik het in die thread over had. Als de vocalist die deze thread geopend heeft werkelijk met een 100% professioneel model mike (945) aan komt zetten waarvan hij na gedegen onderzoek besloten heeft dat deze klinkt zoals hij wil klinken. En niet met de eigen SM58 wil werken. Dan baal ik ervan dat de mixer zich er van af wil maken met het opdringen van een SM58 waar die goser dus niet happy mee is!
Ging het ook al weer niet een beetje over een optimale show neerzetten? Wat bezield je als serieuze technicus om de leadzanger dan te gaan irriteren om een beetje overspraak van het drumstel kwijt te raken? Ben je van de pot gerukt?

Comment