Sub bij top

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JP
    • Nov 2001
    • 7

Kleine toevoeging op bovenstaande reactie van mij: eer moet zijn meer!

't zal wel goed komen.
    \'t zal wel goed komen.

Comment

• Remco vd Werff
      • Apr 2001
      • 753

Hoi JP, ter informatie, je kunt je bericht opzich wel gewoon later veranderen. Je moet dan naar het icoontje van bewerk bericht (potloodje) gaan en dan kun je het gewoon veranderen.

Groeten, Remco
      Groeten, Remco

Comment

• Reemski
        • Dec 2001
        • 690

Haa JP,

Jij bent degene die ik moet hebben.
        Momenteel gebruik ik op de grotere feesten een set van 215xt's, 4xt's en 2xt's. De 4xt full range, anders heb ik helemaal veel top.
        Zou ik weer voor peavey gaan dan worden het 2 SP218x, omdat mijn set toch al ongelijk is. Maar ik wilde toch eens zoeken naar alternatieven. Ook iets compacters.

Maar jij hebt dus geen problemen dat je die volle diepe bas mist bij de 215's. Of zou ik door mijn teveel aan top een ietwat vervormd beeld krijgen van het geluid??

M.v.g. Remy

Comment

• JP
          • Nov 2001
          • 7

Hallo Remy,

Ter aanvulling: ik kan voor mid/hoog kiezen uit HiSys 1 (4x),3 of 4 XT. Voor laag heb ik 215 XT (6x) ter beschikking.
          Voor de versterking kan ik kiezen uit CS 800 X (4x), PV 2000 (1x), CPX 1500 (2x)of CPX 2600 (2x). Voordeel van deze versterkers vind ik de keuzemogelijkheden.Bij de CS met of zonder PL's (100 HZ of 150 HZ ), bij de andere versterkers de ingebouwde x-over mogelijkheden (40 HZ en 150 HZ).Ik kan daarnaast altijd nog "bruggen". Het hangt er dus maar van af wat men wil en wat ik zelf wil!) Ik besef natuurlijk wel dat je geen hele grote klussen met deze mogelijkheden kunt verwachten.
          Daarvoor wil ik t.z.t. een Martin Audio set aanschaffen. Over het algemeen kun je stellen dat ik wel tevreden ben met de mogelijkheid die Peavey/Crest biedt; redelijk geluid voor een redelijke prijs.

Ik probeer het evenwicht te vinden in de versterking; op de 4 XT's heb ik vaak de CS 800/CPX 1500 aangesloten en op de 215 XT's de PV 2000/CPX 2600, stelregel bij mij is wel dat het geluid zo zuiver mogelijk en in balans moet zijn. Dus geen overstuur van het een of ander. Als je aan het uitgaande signaal niet veel kunt doen dan heb je altijd je versterkers nog (als er tenminste een instel mogelijkheid is).

Grtz en succes.

PS. Remco bedankt voor de tip!

't zal wel goed komen.
          \'t zal wel goed komen.

Comment

• Mark Puijk
            • Jan 2002
            • 4

Ik zou je gewoon een HK set aanbevelen een liniar pro set met een VC 2400 als power amp. Dan heb je 750 w continu uit je versterker aan 8 ohm. Het systeem is passief en behoeft geen kontroller. Leuke van dit systeem is dat je het eindeloos kan uit bouwen. Ik bezit zelf 2 van die sets ben met 1 begonnen. En heb nu 4 amps en crosover (ac-22) en heb zelf 4 subs er bij gebouwd met RCF drivers er in(750W cont.). Heb daar laatst nog een set LP112's bij gekocht dat zijn full range topkasten. Als ik alles bij elkaar zet kan ik pleinfeesten tot 1000 man aan.

foto's van mijn praktijk voorbeelden van deze set staan op me site. moet je eff maar in me profiel kijken.

Groetjes Mark

citaat:
            Ik ben van plan 2 nieuwe supkasten aan te schaffen.

Hier wil ik uiteindelijk een heel set van maken door er passende tops bij te kopen. Momenteel werk ik met een Peavey set, maar die vind ik in het laag wat zwakjes.

Deze subs zouden moeten samengaan met de Peavey Hisys 4xt:
            700w RMS
            Full Range (2 x 15" + 2")

Ik zou voor Peavey SP218x kunnen gaan (2x18"), maar ik heb gehoord dat peavey over het algemeen minder is in zijn laag (is dit waar?)
            Subjes als de LA218 zien er wel goed uit. Mooi handbaar formaat.

Ze zullen gebruikt worden voor drive-in gebruik. Schoolfeesten, sportver. ed. Ze moeten knallen!! maar ook goed klinken.

Wat kunnen jullie me aanraden?

Comment

• michiel
              • May 2001
              • 1032

Zelf bouw kun je ook nog altijd doen zoals Mark dat ook heeft gedaan met z'n subs. Dan ben je het meest flexibel, je kan maken wat je wil.

[off topic]

He Mark, leuk om nog iemand uit de buurt tegen te komen (ik zit, woon, leef enz. in hellevoetsluis)!!! Welkom op het forum.

[/off topic]

Groeten, michiel
              Groeten, michiel

Comment

• Bartje Hammie
                • Sep 2001
                • 6

Behringer eurolive B1800 lekker strakke bas die ver draagt en maar 600 piek per stuk kosten. Desnoods koop je vier van die kasten als je omver geblazen wilt worden.

Comment

• FiëstaLj
                  • Oct 2000
                  • 2068

En wie ben jij bart... ?

zie niks in je profiel staan... stel jezelf eens voor..

of is je aantal posts? (op dit moment 12) direct je leeftijd?

Maar wij hebben LEM, bezoek de site
                  Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

Comment

• Reemski
                    • Dec 2001
                    • 690

Ik zoek wel subs (als ik overstap naar een ander merk) die van een hogwaardigere kwaliteit zijn dan de Peavey subs (Hisys 215xt / SP218x).

Ik heb geen vooroordeel (ik heb zelf ook wat van het merk), maar ik hoor hier niet veel lovende woorden over (T)Behringer. En 600 piek per stuk voor 18" (??). Lijkt me een beetje weinig.
                    Goedkoop is natuurlijk altijd fijn -Ik ben en blijf een nederlander- , maar de prijs is meestal wel een aanduiding voor de kwaliteit.

M.v.g. Remy.

Comment

• Triple S
                      • Sep 2000
                      • 808

Behringer Eurolive:

Lage prijs
                      Laag rendement
                      Lage kwaliteit

Neem gerust wat anders...

May the Source be with you
                      Don\'t call me DJ!

Comment

• moderator
                        Moderator
                        • Apr 2001
                        • 5950

Die opmerking over eurolive verder maar negeren.
                        Is zonde van de discussie.

Moderator J&H Licht en Geluid Fora
                        Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Rv
                          • Feb 2001
                          • 1086

Haha, ons MODje vreest wel echt de DAP-BEHRINGER discussies!

____
                          Rv.
                          ____
                          Rv.
                          ____

Comment

• ASL Drive In Show
                            • Jan 2001
                            • 22

Ik reageer misschien een beetje laat op deze topic.....
                            Overigens wordt er niet gesproken over een budget maar wat dacht je van Stage Accompany XL Bins? Hieronder de specs:

Frequency response 52 Hz - 135 Hz (+/- 3dB)
                            Drivers 2 x SA 1513 LF driver
                            Nominal impedance 4 Ohms
                            Sensitivity @ 1W/1m: 107 dB
                            SPL program/peak: 136/140 dB
                            Max. power (RMS/peak) 800/2000 W
                            Dispersion (100 Hz H x V) Omni
                            Dimensions XL-bin 730x970x900 mm(hxwxd)
                            Dimensions XL-bin S 732x972x905 mm
                            Weight XL-bin 75 kg (165 lbs)
                            Weight XL-bin S 83 kg (183 lbs)

Ik heb er hier zelf 4 van staan, echter nog nooit meer dan 2 tegelijk hoeven in te zetten. Deze zijn tot nu toe ruim voldoende gebleken om een zaal tot zo'n 1200 man van geluid te voor zien. Als toppen gebruik SA C29 kasten, de versterkers voor de toppen heb ik dan afgefilterd
                            vanf 100 Hz, de baskasten vanaf 40 tot en met 100 HZ.Er moeten voor deze baskasten wel zware versterkers gebruikt worden wil je het rendement eruit halen. Zelf heb ik de ES 40 ervoor zitten (2x1810w/4ohm).

Met vriendelijke groet, Adri

ASL geluid en lichtverhuur

Ik ben eigen baas en de gelukkige eigenaar van SA geluidsapparatuur

ASL geluid en licht verhuur

Comment

• PowerSound
                              • Nov 2001
                              • 1892

En hoeveel kosten die kastjes ? Dubbele 15" ? Gaan die lekker laag ?
                              Voor 1200 man gebruikte je toch je 4 kasten ?

FUCK OFF AUTOBPM USERS !!!
                              Viva Ypoc, Viva Contest, Viva Qsc, Viva EV, Viva JBL, Viva PowerSound !
                              PSL Bvba powered by
                              L-Acoustics dV-Dosc / Arc / dV-Sub / SB28 / 112P / LA8
                              Yahama LS9-32 / MC7L-48
                              Grand MA Full Size / Light / Avolite 2008 / Tiger
                              Martin MAC250 Krypton / Wash / 700 Profile / Atomic

Comment

• ASL Drive In Show
                                • Jan 2001
                                • 22

De Xl Bins kosten per stuk € 2561,= exclusief BTW

Ja deze kasten gaan zeer hard en laag, ik ben er uiterst tevreden over. Tot zo'n 1200 man gebruik ik maar 2 XL Bins, bij zalen of feesten met meer dan 1200 man zet ik 4 XL Bins neer. Echter zoals
                                ik al zei, met 2 XL Bins red ik het prima. Deze kasten hebben een maximale geluidsdruk van 140 db, mits je een goede zware versterker er aan koppelt. Het zijn de opvolgers van de beruchte W-Bins. Als je wilt ben je altijd welkom om eens een keertje te komen luisteren. As zaterdag sta ik in een zaal met zo'n 700/800 man, daarbij zet ik de set niet eens voluit, dit om de buren van de zaal eigenaar een beetje te vriend houden. Neem ff een kijkje in mijn profiel, daar vind je het adres van mijn website waar in foto's staan van de complete set.

Met vriendelijke groet, Adri

Ik ben eigen baas en de gelukkige eigenaar van SA apparatuur.

Comment

Working...