JBL VRX of DBT DVA wat te doen.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • chippie
    • Jul 2006
    • 528

JBL VRX of DBT DVA wat te doen.

Wij zijn aan het twijfelen om volgende te huren/aankopen. Staat al wat over geschreven maar toch voor de leek.

6 JBL VRX932 + 2 SRX728S + 2 VRX918LA met de nodige versterkers

of 6 x DVA T4 + 4 DVA S10. (misschien de S9 voor mid??)

Ik hoor en zie hier een heleboel over dat de mid bij twee systemen weinig om het lijf heeft. JBL schel DVA te weinig power.

Voor de mensen met LA Acoustic, Martin Audio ik weet jullie hebben heeeel veeel centjes maar in mijn ogen kan je met een Dacia Logan ook rijden.....welliswaar niet zo confortabel maar het gaat, je raakt ook op je bestemming.

JBL passief DBT aktief.

Nu kun je die JBL ook aktief hebben......is dat beter?
    Voor en nadelen.

Moet daar buiten versterkers, rigging nog wat bij? Geluidprocessor? (Welke)
    IF YOU PAY PEANUTS......YOU GET MONKEYS.
  • JohanH
    • Mar 2010
    • 98

Beste, je bent een beetje appel & peren aan het vergelijken...

8 DVA's per kant lijkt mij een betere vergelijking tegen 4x VRX per kant.
    VRX gaat harder gaan (kwestie van smaak). 't is te zien waar je het voornamelijk gaat voor gebruiken. maw Use the right tool voor the job....

JBL met de nodige (juiste), I-techs versterkers gaat U een smak meer kosten. Een degelijke system processor is voor beide systemen een must.

PS : mijne werderhelft rijdt men een Dacia... en is er heeeel tevreden over !

Originally posted by chippie
    Wij zijn aan het twijfelen om volgende te huren/aankopen. Staat al wat over geschreven maar toch voor de leek.

6 JBL VRX932 + 2 SRX728S + 2 VRX918LA met de nodige versterkers

of 6 x DVA T4 + 4 DVA S10. (misschien de S9 voor mid??)

Ik hoor en zie hier een heleboel over dat de mid bij twee systemen weinig om het lijf heeft. JBL schel DVA te weinig power.

Voor de mensen met LA Acoustic, Martin Audio ik weet jullie hebben heeeel veeel centjes maar in mijn ogen kan je met een Dacia Logan ook rijden.....welliswaar niet zo confortabel maar het gaat, je raakt ook op je bestemming.

JBL passief DBT aktief.

Nu kun je die JBL ook aktief hebben......is dat beter?
    Voor en nadelen.

Moet daar buiten versterkers, rigging nog wat bij? Geluidprocessor? (Welke)

Comment

• chippie
      • Jul 2006
      • 528

Zou voor multi purpose zijn.

Comment

• MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

Met 6 VRX kastjes per kant ben je al aardig op weg om een complete cirkel te maken.
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Ws Soundexpresse
          • Jun 2001
          • 1007

denk dat je met VRX tot op heden beter zit met bij/inhuur en verhuur.
          met 3VRX topjes per kant kan je al een aardig tentje van geluid voorzien.

Processor nooit op bezuinigen. bepaald ook grotendeels je geluid. Verder is dat met de gangbare modellen n kwestie van welke software je zelf het fijnste vind. Zou altijd gaan voor minimaal 8out.
          Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor

Comment

• chippie
            • Jul 2006
            • 528

Staat wel 6 stuks VRX en dwz 3 per kant. Je kunt maar max 4 a 5 stuks (LAP) aan een kant gaan.

Processor merk type?

Comment

• chippie
              • Jul 2006
              • 528

@Ws Soundexpresse, enig idee van processor?

Comment

• JohanH
                • Mar 2010
                • 98

Driverack 4800, Lake, Xcilica, ....

Originally posted by Ws Soundexpresse
                denk dat je met VRX tot op heden beter zit met bij/inhuur en verhuur.
                met 3VRX topjes per kant kan je al een aardig tentje van geluid voorzien.

Processor nooit op bezuinigen. bepaald ook grotendeels je geluid. Verder is dat met de gangbare modellen n kwestie van welke software je zelf het fijnste vind. Zou altijd gaan voor minimaal 8out.

Comment

• frederic
                  • Jan 2006
                  • 3511

Waarom zoeken naar een processor en eindtrap voor de VRX? Koop toch de versterker die JBL aanbeveeld: Crown I-tech Daar zitten alle templates in voor VRX.

Comment

• Ws Soundexpresse
                    • Jun 2001
                    • 1007

heb met VRX al gewerkt met I-techs en Drive Rack. JBL adviseerd I-Tech, zou persoonlijk daar ook voor gaan, gezien de meeste bedrijven die ik ken die met VRX werken er ook I-techs aan hebben hangen, ook hier weer in en verhuur weer makkelijker....
                    Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor

Comment

• JohanH
                      • Mar 2010
                      • 98

Tuurlijk adviseerd JBL Crown... zit in dezelfde groep kwestie van hun sales wat op te drijven... Al eens VRX-en gehoord met Labs & een Lake of XTA .... oeps klein verschil..

Originally posted by Ws Soundexpresse
                      heb met VRX al gewerkt met I-techs en Drive Rack. JBL adviseerd I-Tech, zou persoonlijk daar ook voor gaan, gezien de meeste bedrijven die ik ken die met VRX werken er ook I-techs aan hebben hangen, ook hier weer in en verhuur weer makkelijker....

Comment

• frederic
                        • Jan 2006
                        • 3511

Originally posted by JohanH
                        Tuurlijk adviseerd JBL Crown... zit in dezelfde groep kwestie van hun sales wat op te drijven... Al eens VRX-en gehoord met Labs & een Lake of XTA .... oeps klein verschil..
                        Onzin.
                        1 Om te beginnen zal je al serieus problemen hebben met de garantie en support van JBL. (Als je een investering doet van +/-30K toch geen onbelangrijk detail dacht ik.

2 Je zal een processor moeten vinden waardoor de VRX zijn volle vermogen geeft zonder breuk te hebben, en waarin de EQ en crossfunctie perfect zijn afgesteld. (En alleen al voor dat laatste kun je problemen krijgen met JBL ivm de garantie en support.)

De Crown I-Tech en VRX instellingen zijn perfect op elkaar afgesteld. Ze zijn samen ontworpen.

Als een speakerfabrikant zegt je moet deze versterker gebruiken, kun je dit best doen.

Als D&B audio zegt, een C7 set werkt met 2 p1200 amps en modules gebruik dan die versterkers. Hoe goed andere versterkers ook zijn.

Comment

• JohanH
                          • Mar 2010
                          • 98

Evenveel onzin... Lees eerst eens de JBL garantievoorwaarden. En de EQ/Xover frequentie's zijn vekrijgbaar voor oa dbx driveracks, BSS omnidrives, etc zonder enig probleem. Een VRX speelt even goed met een Crown XTI of een i-Tech of een Lab. Op den duur ga je nog zeggen dat grotere broer Vertec enkel met i-techs kunnen aangestuurd worden... ga dan maar eens zien in de USofA wat daar de grote verhuurders doen.

Originally posted by frederic
                          Onzin.
                          1 Om te beginnen zal je al serieus problemen hebben met de garantie en support van JBL. (Als je een investering doet van +/-30K toch geen onbelangrijk detail dacht ik.

2 Je zal een processor moeten vinden waardoor de VRX zijn volle vermogen geeft zonder breuk te hebben, en waarin de EQ en crossfunctie perfect zijn afgesteld. (En alleen al voor dat laatste kun je problemen krijgen met JBL ivm de garantie en support.)

De Crown I-Tech en VRX instellingen zijn perfect op elkaar afgesteld. Ze zijn samen ontworpen.

Als een speakerfabrikant zegt je moet deze versterker gebruiken, kun je dit best doen.

Als D&B audio zegt, een C7 set werkt met 2 p1200 amps en modules gebruik dan die versterkers. Hoe goed andere versterkers ook zijn.

Comment

• Noobie
                            • Dec 2007
                            • 223

waag een ritje keulen... daar hangt het naast elkaar, 10 x dva + 4 x S10, 6 x Vrx + 4 x sub. Kun je zelf oordelen.

Persoonlijk vind ik dva mooier klinken, Vrx gaat wel harder, maar je kunt niet verder dan 4 toppen per kant i.v.m. spreiding. Dva kun je tot 16 toppen per kant. Bij 6-8 toppen is het mid probleem vrijwel opgelost.

Qua prijs is dva gunstiger dacht ik.

Ik heb vorig jaar voor dva gekozen (vanwege flexibiliteit & klank) en bevalt prima. S10 subs gaan redelijk, S20 ben ik niet echt kapot van. S09 heb ik nog niet gehoord.

succes

Comment

• chippie
                              • Jul 2006
                              • 528

Maar als je mag kiezen beter een Labgruppe FP3400 of hoger dan een I-tech 4000 voor de toppen?

En hoeveel toppen op een versterker?
                              Die instellingen, templates van I-tech wat is dat?
                              Kun je dan niet met een andere amplifier spelen? Of heeft de I-tech bass mid en treble instelling op de amplifier?

Comment

Working...