FOH in grote zaal

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Originally posted by stainz
    Zou haast gaan denken aan een dubbele set Dynacord Cobra per kant van elk podium.
    Alleen heb je in het laag dan eigenlijk te weinig short-throw dus lijkt me net geen optie. Conventioneel ga je anders ook niet echt redden denk ik..
    Voor een zaal van 90 meter lang???
    Kom op zeg, hier heb je echt wel iets serieuzers voor nodig.
    Denk dan aan 12 tot 16 kasten V-Dosc of EAW KF760 per kant met daaronder een stuk of 30 SB28 of SB1002 subs.
    Dan kom je dus aan 64 V-Dosc/KF760 en 60 SB28/SB1002 voor het totaal en dan heb je een hele deftige set waar je het mee gaat redden.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• frederic
      • Jan 2006
      • 3511

Originally posted by MusicXtra
      Voor een zaal van 90 meter lang???
      Kom op zeg, hier heb je echt wel iets serieuzers voor nodig.
      Denk dan aan 12 tot 16 kasten V-Dosc of EAW KF760 per kant met daaronder een stuk of 30 SB28 of SB1002 subs.
      Dan kom je dus aan 64 V-Dosc/KF760 en 60 SB28/SB1002 voor het totaal en dan heb je een hele deftige set waar je het mee gaat redden.

Denk niet dat er veel firma's blindelings dit zullen meegeven aan een PA-hobbyist

Om te beginnen is de rigging alleen al een serieuze klus.

Comment

• MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

Originally posted by frederic
        Denk niet dat er veel firma's blindelings dit zullen meegeven aan een PA-hobbyist

Om te beginnen is de rigging alleen al een serieuze klus.
        Dit is dan ook geen klus voor een PA-hobbyist....
        Tuurlijk kun je met minder ook wel iets van geluid krijgen maar wil je het goed doen dan kom je toch op de door mij genoemde set, of vergelijkbaar, uit.
        Deze zaal is anderhalf keer de HMH en het gaat hier om een metal feestje, niet om een musical......

Comment

• darco
          • Sep 2009
          • 135

Zoals ik reeds aanhaalde, is dit geen klus die ik alleen wil klaren. Voor dit soort evenementen, werk ik samen met een bedrijf dat reeds meer dan 10j professioneel bezig is in de sector.

Wou gewoon graag meerdere meningen horen omdat ik nog nieuw ben in dit wereldje en graag iets opsteek van anderen hun mening en ervaringen.

We overwegen om als FOH apogee 3x3 te gebruiken, had graag jullie reacties, zowel positief als negatief gehoord.

Comment

• MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

Originally posted by darco
            Zoals ik reeds aanhaalde, is dit geen klus die ik alleen wil klaren. Voor dit soort evenementen, werk ik samen met een bedrijf dat reeds meer dan 10j professioneel bezig is in de sector.

Wou gewoon graag meerdere meningen horen omdat ik nog nieuw ben in dit wereldje en graag iets opsteek van anderen hun mening en ervaringen.

We overwegen om als FOH apogee 3x3 te gebruiken, had graag jullie reacties, zowel positief als negatief gehoord.
            Daar ga je het zonder delay-stacks niet mee redden.

Comment

• 4AC
              • Nov 2007
              • 1791

Originally posted by darco

Dan zul je een HELEBOEL kasten nodig gaan hebben voor die 90 meter.
              En dat je er niet mee komt door deze doodleuk te gaan stapelen naast het podium is bekend.

Daar ga je het zonder delay-stacks niet mee redden.
              Exact, en dat zullen nog behoorlijke stacks worden ook, schat ik in.

Ik ben het tot zover eens met MusicXtra betreffende het line-array verhaal.
              Conventioneel is een mogelijkheid, maar wordt een hele hoop kasten verspreid over meerdere punten.

Ander alternatief voor een line-array zou nog Funktion-One kunnen zijn, ook met delays weliswaar.

Mvg,

Teun
              Last edited by 4AC; 21-01-12, 21:44.
              uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
              Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• qvt
                • Oct 2009
                • 721

Nou vraag ik me af of conventioneel uberhaupt voordelen gaat brengen dan.. Met grote aantallen en delays ben je mischien nog wel meer kwijt dan een goede line zoals Vdosc, Longbow, Q/J of vergelijkbaar
                There is no substitute for imagination

Comment

• hugovanmeijeren
                  • Oct 2004
                  • 1436

Mjah conventioneel Synco / RH zou misschien nog een optie kunnen zijn. Gevlogen heb je met MH's best nog wel een flinke throw, maar geen 90 meter. De vraag is: moet je ook echt die volledige 90 meter diep (heb je de hele zaal vol staan)?

Je hebt 2 podia van 10 meter diep, dus effectief nog 70 meter zaal over. Als je de zaal half vol hebt zit je op 35 meter en dat is met conventioneel prima te doen.

Groeten Hugo
                  Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• MusicXtra
                    • Feb 2006
                    • 9316

Wel hilarisch dat op dit forum heel vaak geschreven wordt waar je een line-array allemaal niet voor kunt gebruiken.
                    Nu doet zich een situatie voor waarbij een line-array eigenlijk de enige echt goeie oplossing is en gaat iedereen bedenken hoe je het anders op kunt lossen.
                    Ik neem aan dat, wanneer je een zaal van 90 meter diep hebt je ervan uitgaat dat deze ook vol komt. Wanneer je regelmatig wisselt van podium betekent dit ook dat je echt over de volle lengte van de zaal een goed geluid zult moeten hebben anders krijg je wel heel erg veel traffic vlak na de wisselingen.

Comment

• darco
                      • Sep 2009
                      • 135

Heb net de grondplannen van de organisatie doorgekregen. Zoals de podia en backstage ruimtes ingedeeld zijn, blijft er 56m tussen de voorzijdes van de podia over.

Comment

• frederic
                        • Jan 2006
                        • 3511

Wel hilarisch dat op dit forum heel vaak geschreven wordt waar je een line-array allemaal niet voor kunt gebruiken.
                        Nu doet zich een situatie voor waarbij een line-array eigenlijk de enige echt goeie oplossing is en gaat iedereen bedenken hoe je het anders op kunt lossen.
                        Ik neem aan dat, wanneer je een zaal van 90 meter diep hebt je ervan uitgaat dat deze ook vol komt. Wanneer je regelmatig wisselt van podium betekent dit ook dat je echt over de volle lengte van de zaal een goed geluid zult moeten hebben anders krijg je wel heel erg veel traffic vlak na de wisselingen.
                        ACDC heeft ook geen line array gebruikt

Comment

• jens
                          • Aug 2004
                          • 1066

En op woodstock hadden ze die nog niet ....

56 meter voorzien van geluid is idd een klus voor een line array van een serieus merk. Vooral als je de ruimte heb.

Verder zou ik me ook eens verdiepen in de ruimte zelf met oog op akoestiek ( of was het nou gehoor op akoestiek?)

Ik kom vaak zat op middel grote festivals waar een puike set staan maar waar het geluid om te huilen is vanwege de hal...dan praat ik over punk/rock/R&R evenementen.

Ook mischien een puntje voor aandacht?

succes

Comment

• metalteacher
                            • Dec 2007
                            • 467

Ik ben op elk metalfestival in nederland wel te vinden van groot tot klein. een line array aan beide kanten is hier een optie. evenzogoed denk ik dat een hoornsysteem aan beide kanten dit ook gaat redden. je hebt absoluut geen delaystacks nodig. het is niet nodig dat je over de volle lengte geluid hebt. ik schat zo in dat er wel heen en weer gelopen gaat worden en dat de hal niet volkomt.
                            Steelwing - Full Speed Ahead!!!

Comment

• sparky
                              • Apr 2002
                              • 2104

Als het niet helemaal volkomt is het in deze situatie misschien wel wenselijk dat de PA's de overkant van de hal niet helemaal goed halen. Scheelt namelijk zeker ook met de changeovers. Er wordt dan waarschijnlijk wel niet over de PA's gesoundcheckt, maar het is wel fijn om het podiumgeluid al enigzins op orde te krijgen. Dat gaat een stuk beter als het andere podium er wat zachter doorheen tettert.
                              Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• Waveform
                                • Dec 2009
                                • 321

Als je dan toch conventionele hoorngeladen toppen wil is dit misschien een optie:

Per kant
                                3x Eaw KF850 gevlogen als long throw
                                3x Eaw KF850 gevlogen als short throw
                                1x Eaw KF300 of iets anders gestacked als in-field

Voor het podium een end-fired array van 8 bij 2, dus 16 SB850 subwoofers in totaal. Ofwel opteer je voor een carioide opstelling, werkt in een lange tent misschien nog beter. Voor een plannetje mag je me steeds contacteren.

Dit klinkt misschien ingewikkeld, maar is voor metal een heel erg lekkere setup en deze kasten zijn in huurprijs HELEMAAL niet duur.

Comment

Working...