€5000 voor een nieuw effectenrack

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • @lex
    • Jul 2006
    • 1086

€5000 voor een nieuw effectenrack

Hallo iedereen,

Ik wilde eens weten wat jullie zouden kopen als jullie €5000,- budget hebben om een nieuw effectenrack in te richten. In de volgende configratie:

4 kanalen compressie/limiting
    4 gates
    3 multieffecten
    1 stereo terts equalizer
    2 parametrische equalizers

Uitgangspunt is nieuw. Zet even achter elke component wat het plm kost.

Racklight, rack, case en bekabeling hoef je niet mee te rekenen.

Het is niet omdat ik dit zelf ga doen, maar gewoon om te weten waar verschillende mensen mee komen.

Groeten, @lex
    Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...
  • test12
    • Jan 2003
    • 901

Digg. mixer kopen.

gr. Herman

Comment

• @lex
      • Jul 2006
      • 1086

Herman, hartelijk bedankt voor je substantiële bijdrage. Erg fijn dat je zo constructief meedenkt.

Reageer alsjeblieft niet meer binnen dit topic!

@lex
      Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

• BJD
        • Oct 2007
        • 771

is de 5000 incl. of excl. btw?

Comment

• @lex
          • Jul 2006
          • 1086

Rock 'n Roll

ex BTW

@lex

PS Mss ook wel leuk voor nieuw topic: wat zou je RnR en wat zou je in theater meenemen!

Comment

• vasco
            • Oct 2003
            • 2567

Kom zelf eens met je eigen ideeën, die heb je vast ook?

Het is niet voor jezelf maar je vraagt wat andere zouden doen. Waarom mag Herman dan niet zijn persoonlijke aanschaf melden in deze situatie, daar vraag je toch juist naar. Beetje vriendelijker mag best.

Comment

• BJD
              • Oct 2007
              • 771

Originally posted by @lex
              PS Mss ook wel leuk voor nieuw topic: wat zou je RnR en wat zou je in theater meenemen!
              Open jij hem?

Anyway:
              Comp: BSS DPR404, 2x Drawmer DL241 of bij wat meer budget 2x DBX 160a met nog iets als een DL241 er onder. (DPR404: 950 euro)
              Gate: Drawmer MX40 (DPR504 is leuk, maar met 2x param + 3x FX op de lijst te duur) (410 euro)
              FX: M3000 reverb, D-Two delay, MPX1/SPX990/M-One/MX400 multi in die volgorde. (en idd mpx1/spx990 is niet meer nieuw te krijgen) (840 (m3k) + 490 (d2) + 250 (2nd hand MPX1) euro)
              EQ: FCS960 of DN360/370 (1165 euro)
              Param: niet 123 een voorkeur, maar er is nog 895 euro over :-)

Comment

• Olaf Duffhuës
                • Oct 2000
                • 2477

Anyway:
                Comp: BSS DPR404, 2x Drawmer DL241 of bij wat meer budget 2x DBX 160a met nog iets als een DL241 er onder. (DPR404: 950 euro)
                Gate: Drawmer MX40 (DPR504 is leuk, maar met 2x param + 3x FX op de lijst te duur) (410 euro)
                FX: M3000 reverb, D-Two delay, MPX1/SPX990/M-One/MX400 multi in die volgorde. (en idd mpx1/spx990 is niet meer nieuw te krijgen) (840 (m3k) + 490 (d2) + 250 (2nd hand MPX1) euro)
                EQ: FCS960 of DN360/370 (1165 euro)
                Param: niet 123 een voorkeur, maar er is nog 895 euro over :-)
                Kun jij me ff uitleggen hoe je aan die prijzen komt?
                Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• MusicXtra
                  • Feb 2006
                  • 9316

Herman, hartelijk bedankt voor je substantiële bijdrage. Erg fijn dat je zo constructief meedenkt.

Reageer alsjeblieft niet meer binnen dit topic!

@lex
                  Ik sluit me helemaal bij Herman aan, een rackje nieuw gaan vullen met apparatuur is in mijn optiek zonde geld. Voor de kosten die je hebt aan het rack, de snake, etc. koop je een complete digitale mengtafel voor waar alles in zit.
                  De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Waveform
                    • Dec 2009
                    • 321

5000 euro is voor nieuw materiaal eigenlijk niet zo super veel geld, dan kom je meteen uit bij de 2derangs toestellen. 895 euro voor 2 parametrische eq's is ook helemaal niet zo'n geweldige overschot. Meyer, Apogee en Klark Teknik hebben leuke toestellen en die zijn meteen stereo. Ik weet niet of dat de bedoeling is? Die vind je 2dehands wel heel goedkoop als je een beetje uitkijkt.

Mag ik ook vragen waarom je maar 4 gates en 4 compressors nodig hebt, maar wel 3 multieffecten?

edit: de betere insert toestellen zijn vaak al meer dan 10-15 jaar oud. Nieuw kopen heeft in mijn ogen ABSOLUUT geen zin.

Comment

• Koen van der K
                      • Aug 2005
                      • 1146

Volgens mij hoef je niet lang te wachten op een goed aanbod van dit soort gear op de tweedehands markt. Veel klanten / kennissen van me zijn afgelopen jaar overgeschakeld op de serieuzere / betere digitale tafels en gebruiken nagenoeg geen outboard gear meer. Dat gaat de komende tijd (hooguit 'n jaar) allemaal de deur uit.
                      Dan kun je voor 5K wel erg leuke spullen hebben !

Groeten en shop ze !
                      Meer is minder, minder is meer

Comment

• BJD
                        • Oct 2007
                        • 771

Originally posted by Olaf Duffhuës
                        Kun jij me ff uitleggen hoe je aan die prijzen komt?
                        Voor het gemak even gekeken bij een winkel uit Treppendorf, en daar 19% van de prijzen af getrokken.
                        Verder ben ik het eens met de rest: áls je een los effectenrack wilt aanschaffen is op dit moment 2e hands een betere keus.
                        Last edited by BJD; 13-04-10, 18:37.

Comment

• Olaf Duffhuës
                          • Oct 2000
                          • 2477

Voor het gemak even gekeken bij een winkel uit Treppendorf, en daar 19% van de prijzen af getrokken.
                          Ik kwam op een andere berekening uit, maar goed, das niet echt van belang...

Laat ik het zo zeggen, ik een keer zitten rekenen met een collega en als je een serieus FX / insert rack wilt, kom er niet met € 5000,00 niet ex en niet in de BTW.

Als ik kijk naar mijn eigen rack :

Lexicon PCM60 (moderne PCM91 kost bruto zo'n 1200,00 als ze er nog nieuw zijn...) (used +/- € 800,00)
                          TC M-OneXL € 489,00 (used +/- 300,00)
                          TC D-Two € 585,00 (used +/- € 350,00)
                          2 DBX 160A € 822,00 (used +/- € 300,00 p/st)
                          BSS DPR404 €1133,00 (used +/- € 700,00
                          BSS DPR504 € 1177,00 (used +/- € 650,00)
                          BSS FCS960 € 1497,00 (used +/- € 750,00)

€ 6903,00 - 19% BTW € 5800,84 uitgaande van de Treppendorf prijzen...

Het is maar een voorbeeld berekening...Dit is een redelijk standaard rack, 4 gates, 6 compressors, 3 effecten(sluit je het een slim aan 4...) en een FOH EQ...Ik heb er mijn Furman niet bij geteld, maar een ander racklight is ook goed..

Kist, bekabeling dat moet je er dan ook bijtellen, als je een beetje reëel telt...
                          Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• @lex
                            • Jul 2006
                            • 1086

Originally posted by MusicXtra
                            Ik sluit me helemaal bij Herman aan, een rackje nieuw gaan vullen met apparatuur is in mijn optiek zonde geld. Voor de kosten die je hebt aan het rack, de snake, etc. koop je een complete digitale mengtafel voor waar alles in zit.
                            Ehm dus als je met een analoge tafel op pad zou gaan zou je er een LS9 naast zetten om de fx/compressors/eq's ervan te gebruiken? Das een nieuwe insteek!

@lex

Comment

• frederic
                              • Jan 2006
                              • 3511

Ehm dus als je met een analoge tafel op pad zou gaan zou je er een LS9 naast zetten om de fx/compressors/eq's ervan te gebruiken? Das een nieuwe insteek!

@lex

neen, ik zou met een ls9 op pad gaan, en de analoge tafel thuis laten staan of verkopen.

Comment

Working...