Krakende laagspeaker Apogee AE5

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • @lex
    • Jul 2006
    • 1086

Krakende laagspeaker Apogee AE5

Beste mensen,

Ik heb een probleem met de laagspeaker van een Apogee AE5. Bij laag volume hoor ik niets. Bij hoger volume kraakt de speaker en is het geluid vervormd. Het geluid valt ook wel eens weg.

Heeft iemand enige idee wat er aan de hand kan zijn?

@lex
    Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...
  • Olaf Duffhuës
    • Oct 2000
    • 2477

Speaker stuk?
    Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

Lijkt erop dat de spreekspoelen te heet zijn geworden waardoor de isolatie is gaan smelten en die loopt nu aan in de luchtspleet.
      Kun je makkelijk checken door de conus met je handen heen en weer te bewegen, dan voel je snel genoeg of hij aanloopt.
      En in dat geval ben je toe aan een recone...
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• @lex
        • Jul 2006
        • 1086

Dank, ik ga het morgen proberen. Iemand enig idee wie Apogee kan reconen?

@lex
        Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

• jadjong
          • Oct 2003
          • 654

Focus Sales - Home Ron Vogel.

Comment

• laserguy
            • Jun 2003
            • 2755

Kan ook de verbindingsdraad tussen conus/spoel en contactpunten op het chassis zijn die door te veel / te ver uitslaan breukjes vertonen.
            Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• @lex
              • Jul 2006
              • 1086

Ook goed idee. Ik neem aan dat dat vrij eenvoudig te zien is? Ik ga straks eens kijken.

Ron Vogel had ik al in de gten. Doe liever met iemand anders zaken, maar ja... Dan is het wel goed!

@lex

Comment

• Hansound
                • Apr 2006
                • 832

Originally posted by jadjong
                Ik denk dat dat wel een duur recone setje zal worden.
                Misschien is een ander merk speakers met dezelfde parameters goedkoper.

Comment

Working...