betere verstaanbaarheid en verdere worp in nieuwe set

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Originally posted by MacGyverSounds
    zoek een paar standaard goed ingeregelde toppen, als je die Mix-opening niet toe kunt of wilt passen. Het lullige is dat de meeste toppen de cross-over en resonantie-frequenties allemaal net precies in de stem-gebieden hebben zitten.
    Daarom is een 12/6/1" top best lekker, de 6" neemt het grootste deel van de stemmen voor zijn rekening en zit ook gelijk achter een hoorn.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Watt Xtra
      • Oct 2004
      • 1119

@musicxtra: beetje raar dat als iemand zegt dat er voor 300 man geluid moet worden gedaan dat jij dan meteen ervanuit gaat dat er 600 in de zaal staan. Je lijkt wel op een licht inhang gast... die doen ook alles maal 2, gedeelt door 2 enz!

@woody: Met hangen van toppen bedoel ik niet direct een line-array mast neerzetten of een carre om een stapel speakers in te hangen.
      DVX heeft hele mooie vliegbeugels, welke zowel op statief als ook in de truss, enz kan worden gehangen. Speaker is volledig kantelbaar enz.

60 graden spreiding is opzich heel vaak best te doen hoor, worden de zalen of locaties heel breed, dan ontkom je niet aan bredere spreiding. Maar vaak helpt goed plaatsen enz een heel eind.
      JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

Originally posted by Watt Xtra
        @musicxtra: beetje raar dat als iemand zegt dat er voor 300 man geluid moet worden gedaan dat jij dan meteen ervanuit gaat dat er 600 in de zaal staan. Je lijkt wel op een licht inhang gast... die doen ook alles maal 2, gedeelt door 2 enz!
        Ja, doordat ik hier heel vaak zie dat mensen het hebben over een klus voor 300 man en later blijkt dat er in totaal 300 man op het feestje was.
        Bij bedrijfsfeesten en dergelijke houdt dat meestal in dat je op de dansvloer goed geluid moet hebben en daarbuiten het er niet echt toe doet.
        Dan zit ik met de helft van het aantal bezoekers nog aan de hoge kant.
        Bij dance feesten en live concerten is het een ander verhaal, daar kun je rustig rekenen dat je voor 80% van de bezoekers het geluid goed moet hebben.
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Hansound
          • Apr 2006
          • 832

Wat mij het beste lijkt om te doen,
          Leen of huur ergen een goede 3-weg top en kijk of je probleem is opgelost.
          Wat je nu wilt kost je zowiezo flink wat geld en geeft geen enkele garantie dat het probleem is opgelost.
          Er liep een goed topic over 3-weg toppen dus daar kun je er vast wel een uit kiezen.
          De RCF H1312 weegt 35 kg (12/8/1 inch) en daarmee kan ik die 300 man makkelijk bespelen.
          Luide gitaren

Comment

• Ws Soundexpresse
            • Jun 2001
            • 1007

heb hier altijd met RX van ev bandjes gedaan, maar sinds we Phoenix erbij hebben, is er wel n wereld open gegaan. Rx was goed, met met Phoenix heb ik gewoon heel veel headroom, en de stemmen gaan prima tot n meter of 30, als de handel gestack staat. door 2 of 3 toppen per kant te vliegen kom ik met gemak tot de 50m. daarna moet er wel n delaystack bij om verder te komen.

Het heeft niet altijd met de mix te maken, de ene top is gewoon fijner werken dan de andere top, en dat is dan weer anders per muziek soort.
            Endaarbij is het ook erg belangrijk om je speaker processor settings goed op orde te hebben! Ook daar kan je heel veel mee winnen! (ookal is je mix zo goed, met n beetje goed eq-en en je settings goed op orde hebben, kan je al erg veel winnen).

Ook al vaak ingeprikt op sets in feesttenten, en de ene keer erg veel moeten recht trekken om er nog wat van te bakken, en de andere keer kon alles zogoed als recht blijven.
            Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor

Comment

Working...