behringer dcx versus dbx driverack

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • metalteacher
    • Dec 2007
    • 467

behringer dcx versus dbx driverack

van de week mijn oude behringer ultrarack pro verwisseld voor een dbx driverack. maar ik moet zeggen dat ik nog niet echt overtuigd ben van dit product. met de behringer kom je snel tot goede resultaten, en in het beeldscherm worden functies goed visueel gemaakt zodat ook een leek zoals mij het kan begrijpen. verder vond ik een aantal functies beperkt. nou heb ik naar aanleiding hiervan een aantal vragen, en ik hoop dat jullie mij daar antwoord op kunnen verschaffen.[LIST=1][*]op de behringer zitten uitgebreide crossover filters met een grote keuze aan butterworth en linkwitz-riley filters. ik gebruikte voor het laag altijd de -48dB variant van butterworth, die vond ik zelf erg goed. op de dbx kan ik echter niet verder dan -24dB. merk ik dit verschil, of is dit niet relevant.[*]de dbx heeft aan de onderkant van het sub gebeuren ook een fliter zitten die je niet kan uitschakelen. bij de behringer kan je ervoor kiezen om het filter uit te zetten, en gewoon het signaal af te kappen op 35Hz. was mijn instelling op de berhinger nou onzin, of is de dbx gewoon beperkt hierin. hoe ga ik hier goed mee om.[*]op de dbx zit een uitgebreide compressor functie, die is in mijn ogen veel beter als op de behringer, maar lastiger in te stellen. nou heb ik op mijn amcron versterkers overal een pip clp module ingebouwd. ga ik nu een probleem krijgen als ik de compressors van de dbx ook ga gebruiken in deze setup. en hoe kan ik dit het beste instellen.[*]op de dbx zit een anti feedback filter, dat lijkt mij wel iets om te gebruiken live. zijn er mensen met ervaringen hiermee? moet ik de machine zelf de feedback punten op laten zoeken, of moet ik die vast instellen? ik gebruik mijn mengtafel direct front of house zonder monitortafel. of kan ik deze functie beter uitschakelen en de feedback punten gewoon zelf opzoeken op het mengpaneel?[/LIST]
    Steelwing - Full Speed Ahead!!!
  • dj-wojcik
    • Jul 2008
    • 911

Ik heb ook een DBX driverack, en gebruik de FBD niet. Meestal omdat het niet echt verstandig is om deze te gebruiken. Doordat je gebruik gaat maken van deze feedback destroyer, en ook andere feedback destroyers, laat je dus de DBX bepaalde frequenties weg trekken die volgens hem feedback veroorzaken. Vaker dan eens trekt hij dan ook andere frequenties weg.

Ik denk dan ook dat je beter goed kunt EQen ipv de feedback destroyer te gebruiken. Daar zullen de meeste me wel gelijk in geven.
    [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
    [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• Turboke
      • Oct 2006
      • 463

Over welke driverack heb je het eigenlijk?

Comment

• Koen van der K
        • Aug 2005
        • 1146

Bij de driverack PA is tov de DCX bedieningsgemak ingeleverd voor betrouwbaarheid en (geluids)kwaliteit.

Fratsen als feedback destroyer en subharmonic-geneuzel bij de dbx gewoon niet gebruiken.

Op de x-over page kun je je crosspunten van "out" tot "out" instellen alsmede de outputlevels. 48dB/oct. gebruik ik eigenlijk nooit, wellicht dat er luidsprekerfabrikanten zijn die het aanbevelen maar uiteindelijk gaat het erom hoe jij het vind klinken. 24db/oct afval volstaat prima, mits je je crosspunten niet te marginaal hebt gekozen.

De compressors zou ik nooit (!) gebruiken gezien je hiermee het gemiddelde vermogen naar je amps en drivers toe laat nemen en je je dynamiek om zeep helpt.
        Op sub gebruik ik overeasy 1 of 2; op mid/hoog overeasy 1 of uitgeschakeld. Probleem met extremere softknee limiting is dat je ver onder je 0dB punt al dynamiek gaat verliezen, lijkt me niet zo fijn op je set. Zoiets hoort meer thuis bij de FOH tafel.

Voor de rest is het wat draaien en proberen ...

Succes !
        Meer is minder, minder is meer

Comment

Working...