GRF Audio: géén 1 april grap

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Timo Beckman
    • Jul 2006
    • 1298

Gelukkig weet ik iets meer van geluid dan van dit soort gezelligheid maar goed . Ik zal morgen eens lezen en proberen .

Comment

• frederic
      • Jan 2006
      • 3511

Ik denk zolang de spleetogen met dergelijke bullshit blijven afkomen, onze merken geen schrik moeten hebben.

Comment

• Timo Beckman
        • Jul 2006
        • 1298

Er zullen altijd mensen en bedrijven zijn die denken kom we gaan een setje speakers kopen (of huren) die schrikken van de prijzen bij de gerenomeerde merken/bedrijven en dan op zoek gaan naar goedkopere oplossingen . Er zullen dus waarschijnlijk een aantal mensen wel met dit merk gaan werken . En dus zullen die ook tegen de probelemen aan lopen die bij het werken met bv. een line array horen (hoogte en lengte van de array hoeken koppeling en fase) . Ik wens ze veel plezier .

Comment

• MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

De grap is dat het er heel erg strak en professioneel uitziet, kasten zijn superstrak afgewerkt en de rigging is ook niet te onderscheiden van de A-merken. Er is alleen niet aan gedacht dat er ook nog geluid uit moet komen.
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• frederic
            • Jan 2006
            • 3511

Originally posted by MusicXtra
            De grap is dat het er heel erg strak en professioneel uitziet, kasten zijn superstrak afgewerkt en de rigging is ook niet te onderscheiden van de A-merken. Er is alleen niet aan gedacht dat er ook nog geluid uit moet komen.

2 keer draaien aan de schroeven en de draad is om zeep.
            Dat heb je met die nagemaakte troep. Het ziet er allemaal mooi uit.

Comment

• JohanH
              • Mar 2010
              • 98

't is misschien een stom idee... maar als de kasten en rigging ok zijn... misschien de "juiste" speakers er hier in stoppen ? Ik ben bijna zeker dat het dan nog steeds goedkoper is dan een a-merk kopen ? :-)

Comment

• Turboke
                • Oct 2006
                • 463

Originally posted by JohanH
                't is misschien een stom idee... maar als de kasten en rigging ok zijn... misschien de "juiste" speakers er hier in stoppen ? Ik ben bijna zeker dat het dan nog steeds goedkoper is dan een a-merk kopen ? :-)
                Als het allemaal toch maar zo simpel zou zijn he,

Comment

• MusicXtra
                  • Feb 2006
                  • 9316

Nee, gaat niet werken want de kasten zijn echt letterlijk vanaf foto's gebouwd, inwendig klopt er dus helemaal niets van.

Comment

• JohanH
                    • Mar 2010
                    • 98

het hangt af van hoe "goed" de kopie van de kast is....

'k vraag mij toruwens af waarom we nog zo veel betalen voor een a-merk.. de meeste produceren nu toch in china en co... en kom nu niet af met researchkosten, want de meesten A-ers zijn in feite kopijen van elkaar. Als merk A met iets "nieuws"/trend uitkomt kan je er van op aan de merk B binnen de kortste keren met iets gelijkaardigs. Wat is anders de ganse Line-array hype of de "race" tussen de digitale mixdesks ?

Originally posted by Turboke
                    Als het allemaal toch maar zo simpel zou zijn he,

Comment

• MusicXtra
                      • Feb 2006
                      • 9316

het hangt af van hoe "goed" de kopie van de kast is....

'k vraag mij toruwens af waarom we nog zo veel betalen voor een a-merk.. de meeste produceren nu toch in china en co... en kom nu niet af met researchkosten, want de meesten A-ers zijn in feite kopijen van elkaar. Als merk A met iets "nieuws"/trend uitkomt kan je er van op aan de merk B binnen de kortste keren met iets gelijkaardigs. Wat is anders de ganse Line-array hype of de "race" tussen de digitale mixdesks ?
                      Ondanks dat er in china geproduceerd wordt en veel ontwikkelingen van elkaar gepikt worden zullen de prijzen hoog blijven. Winst voor de fabrikant, ontwikkelingskosten, winst voor de importeur en dealer, marketing, garantiekosten, transportkosten, enzovoort bepalen bij elkaar de prijs.
                      Die prijs is meestal ongeveer 4 tot 6 keer de eigenlijke kostprijs van een product. En dat geldt niet alleen voor professionele audio maar zo ongeveer alles wat er op de wereld te koop is.
                      Chinese namaak kan goedkoop zijn doordat veel van bovengenoemde kosten niet gemaakt hoeven te worden, de lage loonkosten spelen in dat verhaal nog niet eens de grootste rol.

Comment

• JohanH
                        • Mar 2010
                        • 98

MusicXtra, wat heeft jouw zelfbouw linearray gekost ten op zicht van een vergelijkbaar a-merk ?

Ondanks dat er in china geproduceerd wordt en veel ontwikkelingen van elkaar gepikt worden zullen de prijzen hoog blijven. Winst voor de fabrikant, ontwikkelingskosten, winst voor de importeur en dealer, marketing, garantiekosten, transportkosten, enzovoort bepalen bij elkaar de prijs.
                        Die prijs is meestal ongeveer 4 tot 6 keer de eigenlijke kostprijs van een product. En dat geldt niet alleen voor professionele audio maar zo ongeveer alles wat er op de wereld te koop is.
                        Chinese namaak kan goedkoop zijn doordat veel van bovengenoemde kosten niet gemaakt hoeven te worden, de lage loonkosten spelen in dat verhaal nog niet eens de grootste rol.

Comment

• MusicXtra
                          • Feb 2006
                          • 9316

MusicXtra, wat heeft jouw zelfbouw linearray gekost ten op zicht van een vergelijkbaar a-merk ?
                          Ergens rond de 15K.
                          Tijd niet meegerekend.

Comment

• salsa
                            • Jan 2007
                            • 1315

Toch onderschat die Chinezen niet, vele bouwen voor de bekende A-merken de kasten in China.
                            Omdat hun producent zijn van de kasten mogen ze daar ook andere drivers en pruttel aan plakken en omder een andere naam verkopen.

Ik ben een keer benaderd door een Chineze fabrikaat die JBL SRX bouwt, ik mag m'n eigen logo op de grill drukken bij aankoop en ze kosten mij gemiddeld 60 dollar per kast.
                            En als ik er speakers in wil hebben kost dit 40 dollar meer.
                            Wel moet ik een 40 voet zee container vol afnemen, en de prijs wordt nog iets beter voor mij.
                            De transport kosten vanaf Hong Kong naar Aruba komt er dan nog bij.

Tja, dit soort aanbiedingen krijgen wij wekelijks vanuit China, soms leuk, soms minder..

Je zal je verbazen hoeveel van dit 'soort' systemen wel de wereld over verkocht worden.

Dave
                            [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• LJ_jacob
                              • Aug 2003
                              • 293

ik citeer van de GRF-site:

" [FONT=Arial]But unfortunately, as always existing at the primary stage of every industry, there are quite a few of badly-equipped small factories looking after quick money. "

Hahahahahahahahaha![/FONT]
                              mijn auto rijdt 1 op stoplicht

Comment

• swarthy
                                • Jan 2009
                                • 6

Maar iedereen heeft zich in het verleden suf gelachen om Japanse pogingen om auto's te gaan namaken en produceren........

Het zal een kwestie van tijd zijn voordat ook hier echt goede producten geproduceerd worden.

René

Comment

Working...