Rcf setje hoe nu precies

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jaksev
    • Jul 2007
    • 365

Ik heb die 4pro8003as vorige week nog gehoord, met een 7001 topje er boven op. Bij konitech. ik moet zeggen dat knalt toch behoorlijk hard.

Ik denk persoonlijk dat je met een EQ een heel eind komt. Ik heb zelf een iets minder kwalitatief setje, dat is het setje van HK de PRO serie. Als ik daar mijn Crest 7001 op aanhang, met een EQ erop, dan wil hij wel gaan.

Ik woon 20 min. van Vierlingsbeek af(Sevenum). Ik wil best een keertje langs komen met mijn EQ, en is even lekker knommelen. Ik heb zelf een grotere set van RCF. 4x ESW`s(L18S801) en 2 zelfbouw toppen( N350 driver + 15'' L15P530).

Ik heb dat setje wat jij hebt laatst ook nog gehoord bij Konitech, nu weet ik niet zeker of er de 725 of de 715 versie opstond. de 1'' of 2'' driver.

Comment

• MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

Originally posted by Hansound
      Oorspronkelijk geplaatst door Hansound
      Mischien niet zo leuk, maar de combi 18 inch sub met een 15/1 inch top is gewoon niet zo heel goed.

Blij dat je het eerst klinklare onzin noemt en dan zelf uitlegt dat dat toch het probleem is.
      Een 1 inch kan niet laag genoeg en een 15 niet hoog genoeg.
      Dus blijf ik van mening dat een andere combi beter zou zijn.
      En dat hij dus zal moeten eq'en of processen om het beter te krijgen,
      En idd niets met fase draaiing doen.
      Jij noemt de combi met een 18" sub niet zo goed en hebt het niet over het 'gat' tussen de 15" en de 1" dus vandaar dat ik het klinklare onzin noemde.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Hansound
        • Apr 2006
        • 832

Originally posted by MusicXtra
        Jij noemt de combi met een 18" sub niet zo goed en hebt het niet over het 'gat' tussen de 15" en de 1" dus vandaar dat ik het klinklare onzin noemde.
        jaja Ok, nee het probleem is niet de combi 18 naar 15 maar idd de 15/1 inch top.
        Ik verbaas me erover hoeveel mensen nog steeds voor een 15 inch top kiezen, zeker als ze hem combineren met een goede sub.

Back on topic:
        Bij eq'en zou ik beginnen met frequenties wegtrekken en niet met de frequenties die je mist erbij schuiven...

Comment

• disco king
          • Nov 2010
          • 3

hansound musicxtra

vraagje nav deze discussie over welke speakers met welke goed samengaan. ik ben me aan het orienteren de subs van rcf 8003 gaan deze goed samen met de 6001 versie, allebei 4pro serie?
          Graag jullie reactie,
          bedankt!!

Comment

• MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

RCF geeft zelf al aan dat het een goeie combi is, zelf denk ik wel dat je al snel twee subjes per kant nodig zult hebben om één top per kant bij te houden.

Comment

• Hansound
              • Apr 2006
              • 832

Sterker nog,
              Drie subs per kant en dan de 6001 erop, gaat als de brandweer en de top en de subs gaan tegelijk in de clip.
              Je hebt dan zeker wel een fatsoenlijke eq of processor bij nodig !

Grote nadeel van de 6001 is de brede afstraling, hierdoor is er niet uit te breidden met een tweede top.
              Ik vind de 4pro series erg leuk spul voor het geld

Comment

• djspeakertje
                • Oct 2008
                • 1912

Je kan er misschien nog eentje boven/onder hangen? Ik zou bij 3 subs zowiezo de toppen gaan vliegen, anders moet je 1 best hoog tillen (minimaal 1,5 meter, maar als je de subs "rechtop" stackt kom je op 2,1 meter...) en 2 je komt weer een paar meter verder, maar je moet wel rekening houden met de verticale spreiding, anders horen de eerste rijen weer niets...

Daan
                I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• disco king
                  • Nov 2010
                  • 3

hansound musicxtra en djspeakertje

Bedankt voor jullie reacties, heb afgelopen weekend proef gedraaid met deze set, 3 subs per kant en 6001 erop. En Hansound, je hebt gelijk als de brandweer!!! Zonder eq of processor er tussen en menpaneel dateq 8.3 helemaal recht! 600 pers in de zaal,gen centje pijn, niet eens in de clip.
                  Lekker werken met drieweg top, geen scherp geluid zoals ev en jbl en stemgeluid lekker warm en vol. kortom blij verrast over dit setje!
                  De opstelling die we hebben gemaakt, 2 subs lliggend en 1 staand daarop 6001, is met 2 personen precies goed te tillen mbt hoogte. Misschien niet de mooiste opstelling liggend en staand, wel ideale hoogte.
                  Ik werk normaal met een eaw sets, veel overeenkomsten in klank!
                  Je hebt gelijk dat je mbt spreiding er moeilijk een top bij kunt zetten, maar een 7001 trekt mij niet zo omdat je dan weer hoog uit elkaar haalt en beperkte spreiding. 90 procent van de feesten kan ik hier super mee overweg, die ene keer dat het heel groot wordt, dan maar keuze maken of dubbel 7001 huren dan wel eaw 750 set.
                  Top set, nu nog even het laatste stukje sparen en dan maar laten komen. Perfect prijs kwaliteit.
                  Persoonlijk wel 1 nadeeltje is de draaiknoppen op de achterzijde. Mij lijkt het beter alles in het midden laten staan kapje erover en evt met processor iets afstellen.
                  Mocht ik toch nog een processor er tussen willen zetten, welke zouden jullie mij dan adviseren?
                  Alvast bedankt voor de tips!!
                  grtn
                  disco king

Comment

• Hansound
                    • Apr 2006
                    • 832

Nou als de set je goed bevalt zonder processor dan zou ik het gewoon zo aan sluiten,
                    Nadeel van een processor op de actieve subs is dat er dan twee keer gefilterd word en dat zou evt averechts kunnen werken,
                    Mocht je er toch een willen dan is een (tweedehands) XTA de betere keus,

Heb je al aan een tweedehands set 6001's gedacht ?
                    Denk dat ik die wel weet te vinden.
                    Last edited by Hansound; 09-12-10, 22:28.

Comment

• MusicXtra
                      • Feb 2006
                      • 9316

Hier moet je dus geen processor tussen zetten, die zitten al in de amp-modules. Een 31 bands EQ daarentegen is een welkome aanvulling om eventueel de ruimte akoestiek te kunnen corrigeren.

Comment

• Hansound
                        • Apr 2006
                        • 832

Originally posted by MusicXtra
                        Hier moet je dus geen processor tussen zetten, die zitten al in de amp-modules. Een 31 bands EQ daarentegen is een welkome aanvulling om eventueel de ruimte akoestiek te kunnen corrigeren.
                        Ik denk dat je gelijk hebt,Helaas zijn de filters in de actieve subs niet erg stijl en van super kwaliteit.Ik heb zelf overwogen om de modules aan te passen zo dat ze zonder intern filter te gebuiken zijn,

Comment

Working...