Driverack

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Edwin Heesbeen
    • Oct 2006
    • 19

Originally posted by salsa
    Zoals jij jouw topic verwarrend gestart hebt, zo onzinvol is het einde van dit Topic.

Dave
    Ik begrijp eigenlijk niet waarom je zo dom reageerd.

Ik begin mijn topic toch met een duidelijk verhaal en vraag.

Hallo Allemaal,

Ik zou graag jullie mening willen horen over het volgende.

Onlangs zijn we bij PA Geluid over gegaan tot de aanschaf van Alcons Line array en wel de LR14 90, en LR14 120 icm de BF362 sub, dit alles zal worden aangestuurd door 3 stuks ALC6-ST eindtrappen.

Nu wil ik voor mij zelf een driverack kopen, maar zit een beetje te twijfelen of ik zal kiezen tussen een nieuwe DBX driverack260 die nieuw zo rond de € 1100,- zit.
    Of tweedehands een BSS omnidrive of iets dergelijks.

Wat is hier verwarrend aan

En waarom eindig ik mijn topic ONZNNIG??

Ben je met je verkeerde been uit bed gestapt ofzo?

Comment

• @lex
      • Jul 2006
      • 1086

Verwarrend:

'Mijn baas heeft vandaag een broodje ei gegeten.

Ik zit erover te denken vanavond boerenkool te eten. Of misschien erwtensoep, of iets dergelijks.'

Onzinnig einde:

'Ik heb wat dingetjes geproefd, maar het kon me niet bekoren. Ik denk dat ik vanavond in het Hilton ga eten.'

Ik denk dat dat is wat de heren bedoelen.

@lex
      Last edited by @lex; 11-04-10, 00:43.
      Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

• Edwin Heesbeen
        • Oct 2006
        • 19

Originally posted by @lex
        Verwarrend:

'Mijn baas heeft vandaag een broodje ei gegeten.

Ik zit erover te denken vanavond boerenkool te eten. Of misschien erwtensoep, of iets dergelijks.'

Onzinnig einde:

'Ik heb wat dingetjes geproefd, maar het kon me niet bekoren. Ik denk dat ik vanavond in het Hilton ga eten.'

Ik denk dat dat is wat de heren bedoelen.

@lex
        Ik zeg gewoon dat PA geluid Aclons heeft aangeschaft, en dat ik er voor mij zelf een nieuwe DBX of een gebruikte BSS bij wil kopen, en of er hier mensen zijn met ervaringen met deze units.

Is toch niet zo moeilijk.

En na verschillende merken te hebben getest kom ik er achter dat ik ze niet goed genoeg vind, en dat de Lake meer is wat ik zoek.
        Dat deze niet te vergelijken is met andere units, dat mag duidelijk zijn.
        Maar als je een nieuwe auto wil kopen en een VW Polo lijkt je wel wat, maar na de test rit kom je er achter dat hij niet lekkergenoeg rijdt.
        Je test een VW Passat en die voldoet wel aan jou wensen, dan kies je toch de passat, die 2 auto's kun je ook niet met elkaar vergelijken!!

Je moet je toch orienteren, gaan zoeken naar het apparaat wat jij het best vind, ik kan toch van te voren niet bepalen of ik een DBX een BSS een Xillica of een Lake het beste apparaat vind voor het geen wat ik zoek.

Daarom vraag ik om ervaringen van dbx bss of iets dergelijks.

Comment

• salsa
          • Jan 2007
          • 1315

Ik vond je vraag stelling verwarrend en gelukkig met mij nog wat andere forummers..

Neemt u mij niet kwalijk..

Dave
          [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• Timo Beckman
            • Jul 2006
            • 1298

In de klasse lake zijn er niet veel processors die het halen t.o.v. de lake . De Gallileo is dan een serieus product wat dat betreft t.o.v. de lake .
            Ik vind de bediening van de lake wel een stuk lastiger dan die van de galileo maar denk dat dat meer aan mij ligt dan aan het apparaat zelf .
            Voor mij is de galileo makkelijker daar ik een directe lijn kan maken met SIM waardoor de galileo gelijk een lijn switch wordt en dus loop ik dan minder kabel ellende op t.o.v het gebruik van de lijn switch die in 1ste instantie bij sim hoorde .
            Een nadeel van de galileo is dat hij geen limiters aan boord heeft maar verder is het wel een erg mooie unit .

Ik heb 1 keer een combi na gemeten van een 260 en een xta 224 aan gestuurd via BSS BLU80 units . 1 van de meest opvallende dingen die daar in het oog sprong was dat de 260 bij het laag een fase verschil vertoonde t.o.v. de XTA (http://cid-5933da57cf499561.skydrive...20vs%20260.JPG) . Waar het vandaan kwam geen idee . Ik was op dat moment al een tijdje bezig en heb het maar gewoon ter kennis geving aangenomen en ben verder gegaan met afregelen daar ik maar een paar uur had voordat die toko weer open ging voor publiek .
            De onderste lijn is de XTA de bovenste de 260
            Last edited by Timo Beckman; 11-04-10, 08:53.

Comment

• Koen van der K
              • Aug 2005
              • 1146

Ha Timo, da's vreemd ja zo'n gratis HPF. Komt 't niet uit het digitale domein dan zou 't 'n wat scheef gekozen in- /uitgangs (ontkoppel) condensator kunnen zijn.

Er is 'n tijd geleden 'n interessant topic hier geweest over verschillen in processors, filtertechnieken (IIR, FIR, Biquad) en het programmeren van DSP's, geschreven door BBQ Ruud en onzer Dokter dB.

Groeten !
              Meer is minder, minder is meer

Comment

• Timo Beckman
                • Jul 2006
                • 1298

Niet al te veel waarde aan dat plaatje hechten koen . Ik was toen net begonnen met meten mbv sim . Al dat gewiebel op mijn scherm kan ook de oorzaak zijn dat ik wat over het hoofd heb gezien of zo . Deze meeting is rond 3 uur s'nachts gedaan en ik moest toen nog door tot een uur of 9 s'ochtends . Ik kan net zo goed iets over het hoofd hebben gezien hoewel het me wel gelijk opviel en tot een check heeft doen besluiten op het sounweb .

Comment

• NesCio01
                  • May 2010
                  • 1987

Interessant te lezen dit alles.
                  Ik miste XTA eigenlijk al en zie dat
                  ook de 4 serie nog niet aan bod kwam.

Zelf werk ik met de DP 448 en naar volle
                  tevredenheid, waarbij ik vooral het gebruikers-
                  gemak van Audiocore (software) erg prettig vind.

Je hoort ook direct wat je doet en de klank is gewoon
                  goed!
                  Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• jaksev
                    • Jul 2007
                    • 365

Ik heb een vraagje over de DBX DriveRack PA+

Kun je daar ergens de polariteit van de uitgang omwisselen?

Comment

• MusicXtra
                      • Feb 2006
                      • 9316

Dan wordt het een Driverack PA-
                      Nu weer in de serieus mode; ik kom hier niemand tegen die de Apex Intelli-X gebruikt, ik heb hem nu alweer een klein jaartje en ben erg gecharmeerd van de klank, de mogelijkheden en het bedieningsgemak.
                      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• dj-wojcik
                        • Jul 2008
                        • 911

Originally posted by jaksev
                        Ik heb een vraagje over de DBX DriveRack PA+

Kun je daar ergens de polariteit van de uitgang omwisselen?
                        Ik heb zelf ook een Driverack, maar ik heb geen mogelijkheid kunnen ontdekken om de polariteit te wisselen. Al dan niet hardware matig, en software matig zie ik zo niks. Heb je al eens in de handleiding gekeken?
                        [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
                        [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• jaksev
                          • Jul 2007
                          • 365

Daar heb ik in gekeken, en ook de hele proccessor door gespit, maar kom niets tegen.

Ik had eerst een simpele Behringer crossover, en daar kon dat zelfs.

Comment

• MusicXtra
                            • Feb 2006
                            • 9316

Hebben ze het niet gewoon fase verschuiving genoemd?
                            180° faseverschuiving is nl. ook ompoling.
                            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• SPS
                              • Mar 2004
                              • 1662

Faseverschuiving zit er ook al niet op helaas. Net zoals geen delay op de ingangen.
                              Ook kun je geen aparte instellingen maken voor L en R in de processor.

Toch wel een erg beperkt ding hoor! Zeker voor het geld (afgezien van de aanbiedingen natuurlijk...)
                              Last edited by SPS; 21-06-10, 09:58.
                              Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• jaksev
                                • Jul 2007
                                • 365

Ja dat heb ik dus ook niet gevonden.

Dan maar handmatig achter op mijn versterker de + & - omwisselen, wel vervelend.

Ik heb namelijk een raar probleem. Het volgende:

Materiaal Lijst:
                                -2x zelfbouw top( RCF 15" / RCF 1")
                                -4x zelfbouw bass( RCF 18")(ESW bassjes)
                                - Hoog: Crest 7001
                                - Laag: Crest 8001
                                - Proccessor: DBX DriveRack PA+

De opstelling is als volgt:
                                Bass-Bass-Top(basspoorten naar elkaar toe)

Het probleem:
                                Als ik alles correct aansluit werken de bassjes in tegen fase(hoorbaar) dus daar ik 1 kant op de 8001 om(+ en - wisselen). Ik heb alles kabels(speakon, XLR, mengpaneel, versterkers enz. enz.) gecontroleerd, niets is omgedraaid.
                                Nu had ik dit weekend een setje staan met alleen 2 bassjes(topjes hingen daar al) Ik had alleen mijn 8001 daar staan met 2 bassjes, ik moest op de proccessor de output 6 dB opschroeven wilde ik een beetje een bassgeluidje krijgen.

Hoe kan dit? Kan het aan mijn opstelling liggen of het bass-geluid wel of niet in tegen fasen werkt? Hoe kan ik dit simpel weg meten?

Bedankt

Comment

Working...