welke sub is beter?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bones2001
    • Aug 2003
    • 741

Ja inderdaad je versterker vermogen blijft hetzelfde, maar waarom zou je ze terugdraaien als je versterker toch al te weinig vermogen levert voor
    de speakers die je gebruikt ??
    Mixen is net als schilderen.
    Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

Comment

• salsa
      • Jan 2007
      • 1315

Jouw versterker gevoeligheid die je nu op 0,775V zou ik zeker eerst op 1,4 V zetten en dan je hele Gain structuur vanaf je mixer helemaal opnieuw instellen tot aan je versterkers.

Dave
      [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• metalteacher
        • Dec 2007
        • 467

Met welk doel?

ik heb in de dbx wizard gekeken, zij geven het ook zo aan. en we hebben hier wat testen gedaan, maar op deze manier haal je echt meer vermogen uit de versterker.

ik ben een leek, maar hier zijn we door testen op gekomen
        Steelwing - Full Speed Ahead!!!

Comment

• qvt
          • Oct 2009
          • 721

Originally posted by bones2001
          Ja inderdaad je versterker vermogen blijft hetzelfde, maar waarom zou je ze terugdraaien als je versterker toch al te weinig vermogen levert voor
          de speakers die je gebruikt ??
          Jaa, das nou een goeie vraag
          There is no substitute for imagination

Comment

• bones2001
            • Aug 2003
            • 741

Tikkie stom,
            ik heb er overheen gelezen dat ie de ingangsgevoeligheid op 0,775 had staan. Dus als je de boel op 1,4 zet zou ie met +5 db precies goed moeten gaan.
            Mixen is net als schilderen.
            Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

Comment

• salsa
              • Jan 2007
              • 1315

Originally posted by bones2001
              Tikkie stom,
              ik heb er overheen gelezen dat ie de ingangsgevoeligheid op 0,775 had staan. Dus als je de boel op 1,4 zet zou ie met +5 db precies goed moeten gaan.

Ja, precies..

Als je de versterker op ingangs gevoelingheid zet van 0,775 zal deze veel eerder clippen dan als op 1,4..

Capiche?

Dave
              [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• ESPL
                • Jan 2010
                • 26

[QUOTE=metalteacher;530737]ik heb gekeken, maar nog geen mail gezien.

Volgens mijn kameraad is hij naar info@...gestuurd via jullie website van de stichting. Anders zou ik zeggen stuur ze zelf even een mail zodat jullie contact kunnen leggen. ( sales@lan-audio.nl)
                Komende vrijdag gaan ze op dealer bezoeken in het zuiden van het land en willen op de terugreis bij jullie langs komen om jullie te ondersteunen en te kijken naar de mogelijkheden en dat geheel kosteloos.
                Dan weet je zeker dat alles goed gaat komen, mede omdat je eigenlijk ook aangeeft er niet zoveel verstand van te hebben. Misschien red je het zat als je net even iets anders gebruikt, scheelt je dan ook weer aanschaf in twee subs.
                Doe je voordeel ermee...
                fijn paasweekend

Comment

• metalteacher
                  • Dec 2007
                  • 467

vreemd, al die mailtjes moeten bij mij binnenkomen.

ff de webhobbit raadplegen

ik ga zeker even contact opnemen. gisteren echter al twee extra lan l300 kasten gekocht in hoogezand. van deze waren de speakers ook vervangen door de kilowatters l18p300 op 8ohm dus. had gehoopt dat ze 4ohm zouden zijn. nu maar snel op zoek naar nog een derde setje ;o)

Comment

• ESPL
                    • Jan 2010
                    • 26

Originally posted by metalteacher
                    vreemd, al die mailtjes moeten bij mij binnenkomen.

ff de webhobbit raadplegen

ik ga zeker even contact opnemen. gisteren echter al twee extra lan l300 kasten gekocht in hoogezand. van deze waren de speakers ook vervangen door de kilowatters l18p300 op 8ohm dus. had gehoopt dat ze 4ohm zouden zijn. nu maar snel op zoek naar nog een derde setje ;o)
                    hmm..ok..had je niet beter kunnen wachten tot de vertegenwoordiger langs was gekomen, misschien was een controller o.i. afstelling voldoende geweest voor jullie zaal. Aangezien je al 2x L300 hebt en daarnaast nog 2 15" subs?
                    laat je even weten wat eruit is gekomen als ze volgende week vrijdag langs zijn geweest???
                    Ben benieuwd.
                    Ps: idd...jammer dat ze 8Ohm zijn, maar sluiten dan wel aan bij de anders L300 8 ohms toch? Je kan de 4Ohms woofer nog wel krijgen via LAN, deze leveren zij nog echter RCF NL niet meer
                    Succes..

Comment

• metalteacher
                      • Dec 2007
                      • 467

Ik kan misschien een ma5000vz krijgen in plaats van de 3600. dan heb ik 900watt per sub, dat zou toch aardig aan moeten vegen of ben ik nou gek. 4 subs op een 5000 is toch heel aardig? ik ga de 17e uitproberen met 4subs op een ma3600.

die 4ohms houd ik me voor aanbevolen, dan wordt het allemaal net even makkelijker

Comment

• Belgie
                        • Apr 2010
                        • 2

Originally posted by metalteacher
                        Ik kan misschien een ma5000vz krijgen in plaats van de 3600. dan heb ik 900watt per sub, dat zou toch aardig aan moeten vegen of ben ik nou gek. 4 subs op een 5000 is toch heel aardig? ik ga de 17e uitproberen met 4subs op een ma3600.

die 4ohms houd ik me voor aanbevolen, dan wordt het allemaal net even makkelijker
                        Dan nog blijf je met hetzelfde probleem zitten en al helemaal als je 4 subs wil gaan aansturen. Je hebt dan wel "iets" meer vermogen. Ik zou gewoon wachten tot je advies gekregen hebt van de importeur, voor aanschaf over te gaan. Misschien hebben zij nog wel een versterker o.i. De lage punch die jij wilt voelen, die krijg je ook nog niet echt met 900Wper sub. (kom je ong. 350W te kort per sub en de -32/-26dB die je moet opheffen.) stuur je de helft van het vermogen uit. Is die 900W op 4Ohm of 8 Ohm??

Comment

• MusicXtra
                          • Feb 2006
                          • 9316

Originally posted by Belgie
                          Dan nog blijf je met hetzelfde probleem zitten en al helemaal als je 4 subs wil gaan aansturen. Je hebt dan wel "iets" meer vermogen. Ik zou gewoon wachten tot je advies gekregen hebt van de importeur, voor aanschaf over te gaan. Misschien hebben zij nog wel een versterker o.i. De lage punch die jij wilt voelen, die krijg je ook nog niet echt met 900Wper sub. (kom je ong. 350W te kort per sub en de -32/-26dB die je moet opheffen.) stuur je de helft van het vermogen uit. Is die 900W op 4Ohm of 8 Ohm??
                          900 Watt per sub zal echt wel voor de lage punch kunnen zorgen.
                          Het verschil met 350 Watt meer is rond de 1 dB dus waar hebben we het over?
                          Daarbij staat de MA5000VZ goed bekend als subversterker en zal deze gevoelsmatig ook veel laag geven.
                          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• metalteacher
                            • Dec 2007
                            • 467

Ik heb het opgelost denk ik. ik heb een tweede ma3600vz erbij aangeschaft. nu dus 4x LAN L300 subs met 2x MA3600 dus 4x1000watt op 8ohm en een MA2400 2x700watt op de toppen (Stage Accompany GB152)

volgens mij moet dit toch aardig van beukestein willen.

alleen wil dit vast niet meer op 1x 16A draaien

Comment

• dexter
                              • Jul 2005
                              • 433

Kijk dat begint erop te lijken. Ben benieuwd.

Comment

• MusicXtra
                                • Feb 2006
                                • 9316

Dus met 900 Watt per sub krijg je geen lage punch en met 1000 watt per sub gaat het ineens van beukestein?
                                Denk eerlijk gezegd dat je toppen nu de zwakke schakel zijn.
                                De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

Working...