Welke actieve luidspreker? Mackie of Alto

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • typetwoparts
    • Mar 2010
    • 14

Ter info

Alto : de serie waar ik het over heb :

alto - Alto, Music Passion Design - PS SERIES - PLASTIC

Alto de website :

alto - Alto, Music Passion Design -

Comment

• Waveform
      • Dec 2009
      • 321

Originally posted by dj-wojcik
      Verder vind ik het raar dat jij zegt dat je niet in dit segment zit, en gaat kijken voor prijzen op Bax-Shop... beetje verdacht lijkt mij dan. Vooral omdat als je dan toch in de duurdere klasse zit, toch wel meestal een uitgesproken mening moet hebben over Mackie.
      Omdat je van duurdere speakers vaak helemaal geen prijzen online vindt. Zelfs al vind je ze online, kan er meestal nog een pak af. Bij het goedkopere segment is dit anders, daarom dat ik gewoon wel voor prijzen kan gaan kijken op zulke sites.

Ik vind die Mackies gewoon echt niet goed genoeg in kwaliteit. De QSC's die ik gehoord heb klonken naar mijn mening beter. Maar dat kan natuurlijk evengoed een andere kast geweest zijn.

Maar ik moet natuurlijk eerlijk zijn, die Mackies zijn behoorlijk gekend en geliefd bij DJ's, drive-ins, kleine zaaltjes,... Dus echt een slechte investering is het natuurlijk niet. Iig veel beter dan Alto. De QSC's doen het op dat vlak ook niet slecht tegenwoordig.

Edit: Het was toch de HPR122i dat ik gehoord heb. Maar dat kost evenveel als 2 mackies bijeen.
      Last edited by Waveform; 08-03-10, 21:09.

Comment

• Beckers Entertainment
        • Dec 2008
        • 650

Kijkende na de specs is het zo slecht nog niet, maar iets waar je ook wel rekening mee moet houden is verhuurwaarde en ook een eventuele waarde bij 2e hands verkoop.

Wanneer niemand het merk kent, zal een potentiele klant de speakers ze eerst een keer willen huren om eens te luisteren wat het kan. Wanneer je hiermee te duur bent zullen zij naar een ander gaan die een 'bekendere' speaker voor dezelfde prijs kan aanbieden.
        Bij de verkoopwaarde heb je enorm veel aan de naam. Probeer maar eens een RCF setje of een Alto setje te verkopen op bijv. marktplaats.

Denk dat bij de Alto misschien nog wel gedacht dat het een verdwaalde advertentie van Suzuki is..
        Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

Comment

• dj-wojcik
          • Jul 2008
          • 911

Originally posted by Waveform
          Omdat je van duurdere speakers vaak helemaal geen prijzen online vindt. Zelfs al vind je ze online, kan er meestal nog een pak af. Bij het goedkopere segment is dit anders, daarom dat ik gewoon wel voor prijzen kan gaan kijken op zulke sites.
          Ik denk dat merendeel van de mensen hier niet bij Bax kijken voor een eerlijk prijsje, alleen in speciale actie's die ze soms hebben.

Maar ik moet natuurlijk eerlijk zijn, die Mackies zijn behoorlijk gekend en geliefd bij DJ's, drive-ins, kleine zaaltjes,...
          Zoals je in de eerste post in dit topic kunt lezen is dit ook eigenlijk de bedoeling.... toch?

Dus echt een slechte investering is het natuurlijk niet. Iig veel beter dan Alto. De QSC's doen het op dat vlak ook niet slecht tegenwoordig.
          Jij bent dus ook bekend met Alto? Over welke modellen hebben we het dan? Waar denk jij dat Alto op de markt staat?
          [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
          [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• Waveform
            • Dec 2009
            • 321

Wat ik bedoel is; Laat een groepje mensen kiezen uit Mackie, QSC of Alto. Volgens mij kiezen de meesten dan niet voor Alto. Over de klank heb ik niets gezegd, maar jij weet ook dat de best klinkende speaker niet persee sneller verhuurd geraakt dan een populairder model bij de massa.

Als dat helemaal niet de bedoeling is maakt dat natuurlijk een stuk minder uit.

Comment

• dj-wojcik
              • Jul 2008
              • 911

Wat ik bedoel is; Laat een groepje mensen kiezen uit Mackie, QSC of Alto. Volgens mij kiezen de meesten dan niet voor Alto. Over de klank heb ik niets gezegd, maar jij weet ook dat de best klinkende speaker niet persee sneller verhuurd geraakt dan een populairder model bij de massa.

Als dat helemaal niet de bedoeling is maakt dat natuurlijk een stuk minder uit.
              Daar heb je natuurlijk een punt.
              Ik zal Alto niet huren. Simpel weg omdat ik het nog niet ken. Maar zoals laserguy zegt zijn ze dus wel te krijgen in de huur. Maar hoevaak verhuur je zoiets aan mensen die zich blind staren op namen en merken. Natuurlijk, het is ook zo dat die merken dan ook meestal veel beter klinken. Maar omdat Alto minder bekend is, kun je minder snel een oordeel vellen. Vandaar dat ik me af vroeg of jij de Alto's al gehoord had, omdat je direct kunt vertellen dat Mackie veel beter is dan Alto.
              [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• Waveform
                • Dec 2009
                • 321

Heb ik toch nergens gezegd. Ik heb gezegd dat Mackies beter in de verhuur liggen. Over de klank heb ik geen oordeel geveld. Sorry als dat wel zo over kwam.

Ik vergelijk geen speakers klankmatig als ik ze niet gehoord heb, dat kan gewoon niet. Wel heb ik al gewerkt met hun compressors, versterkers en x-overs. De versterker heb ik ook al open gehad (speakons moesten vervangen). Dat zijn gewoon budget oem toestellen. Klonk allemaal niet super en de bouwkwaliteit laat aan de wensen over, maar echt slecht is het ook niet. Zoals ik zei: OEM. Volgens mij was die versterker identiek aan de goedkoopste QSC en een bepaald Behringer ontwerp. Intern dan toch.

De kans is dus groot dat in die Alto speakers componenten zitten die in andere systemen ook steken.

Comment

• laserguy
                  • Jun 2003
                  • 2755

Je mag al het ALTO materiaal niet over dezelfde kam scheren. Hun processors zijn echt wel oem: DSP erin en gaan maar. Daar is absoluut niks speciaals aan en dat is idd kwaliteit Behringer en zelfs soms slechter aangezien slechte contacten naar het display van bepaalde modellen e.d. wel te vaak voorkomt (stom lintkabeltje dat los komt). De luidsprekers die ik van hen heb zijn echt wel totaal anders: dat zit veel degelijker in elkaar. Dat hebben ze misschien van iemand anders afgekeken? Het is in ieder geval een wereld van verschil qua opbouwkwaliteit.
                  Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• dj-wojcik
                    • Jul 2008
                    • 911

Originally posted by laserguy
                    Je mag al het ALTO materiaal niet over dezelfde kam scheren. Hun processors zijn echt wel oem: DSP erin en gaan maar. Daar is absoluut niks speciaals aan en dat is idd kwaliteit Behringer en zelfs soms slechter aangezien slechte contacten naar het display van bepaalde modellen e.d. wel te vaak voorkomt (stom lintkabeltje dat los komt). De luidsprekers die ik van hen heb zijn echt wel totaal anders: dat zit veel degelijker in elkaar. Dat hebben ze misschien van iemand anders afgekeken? Het is in ieder geval een wereld van verschil qua opbouwkwaliteit.
                    ja misschien van MusicXtra

Heb ik toch nergens gezegd....
                    euhh...

Maar ik moet natuurlijk eerlijk zijn, die Mackies zijn behoorlijk gekend en geliefd bij DJ's, drive-ins, kleine zaaltjes,... Dus echt een slechte investering is het natuurlijk niet. Iig veel beter dan Alto....
                    Never mind. Vergeten wij niet hier de vraag van de TS.
                    Wie kan er concreet de mackie met de Alto vergelijken? Jij laserguy?

Comment

• laserguy
                      • Jun 2003
                      • 2755

Neen, geen Mackie (noch de goeie, noch de Chinese...). Enkel vergeleken met de Tecnare, QSC, DB...
                      Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• frederic
                        • Jan 2006
                        • 3511

Wat ik wel zou willen weten van Alto: Welke drivers zitten daar in? Wie maakt ze?

Comment

• BvE
                          • Oct 2004
                          • 385

Zelf heb ik ook de (goede) SRM 450's. Prima kasten, gaan al een tijd mee en ben er nog steeds erg tevreden mee. Kostte mij toendertijd (zo'n zes jaar geleden) nog 900 euro per stuk.

Wat me wel opvalt met deze kasten is het verschil in klank wanneer je ze op luisterniveau en vol gas zet. Hoe harder het volume, hoe scheller de klank wordt. Daarom neem ik de speakers nooit mee zonder 31b EQ.

Mocht ik nu ooit nieuwe willen kopen dan zou ik zelf kijken naar RCF of D&B.

Comment

• Waveform
                            • Dec 2009
                            • 321

D&B is natuurlijk wel meteen een stuk duurder. Bedoel je niet db technologies?

Comment

• typetwoparts
                              • Mar 2010
                              • 14

Hartelijke dank voor de input, de keuze zal liggen tussen :

nieuwe mackie srm450V2

of

RCF art-312A deze is iets duurder dan de mackie

of is de art-322A nog stukken beter?

Bedankt!!

Kurt.

Comment

• Beckers Entertainment
                                • Dec 2008
                                • 650

De 322 heeft op een 2" driver na verder niet zoveel verschil met de 312.
                                Wanneer je de toppen alleen als topkast wilt gebruiken zou je het beste de 312 kunnen kiezen. De 322 zal bij gebruik zonder subwoofer toch een overheersend hoog hebben.
                                Wil je later gaan uitbreiden met een setje subwoofers is de 322 wél interessant.

Bij deze vergelijking zou ik persoonlijk de Mackie links laten liggen.
                                Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

Comment

Working...