JBL SRX vs. HK Audio DX systeem

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Sano
    • Feb 2009
    • 19

JBL SRX vs. HK Audio DX systeem

Hey,

Ik ben van plan een nieuw front setje te kopen, maar weet niet direct welke...
    De JBL SRX en HK Audio DX sprongen me in het hoog. ( JBL niet gepowered, HK Audio wel ).
    Is er iemand ( of liefst zijn er meerdere ) die me kunnen wijzen op pro en cons? ( Niet enkel de labo pro en cons, maar natuurlijk ook ( zeker en vast ) proefondervindelijke pro en cons. )
    Indien het de JBL SRX serie zou worden zou deze gepowered worden door Crown XTI 4000.
    De bedoeling van dit setje is voor live bands te voorzien van een F.O.H. op kleinere optredens.

Alvast bedankt,
    Jonas
    Veni, vidi, velcro | Ik kwam, ik zag en ik bleef plakken
  • Koen van der K
    • Aug 2005
    • 1146

Probeer eens 'n AB vergelijkingstest van de importeurs los te peuteren, uiteindelijk gaat het om jouw ervaringen en criteria.

Betreft de SRX heb ik vorig jaar in een discotheek 2x 728 (centercluster) 2x 722 (main) en 2x 715 geplaatst. Op 'n lichte LPF / shelving vanaf 8K na hoefde er bijzonder weinig gecorrigeerd te worden. Behoorlijke druk en (naar mijn mening) goede weergave tot aan "de max". Deze set wordt overigens aangedreven door 'n stapel good old Macrotechs (gewicht speelt geen rol ;-) met 'n 5000 op 't sub, 3600 op de 722's en 'n 2401 voor de 715's. Als processor 'n driverack 260.

Wat me opviel is dat de subs relatief behoorlijk lichtgewicht zijn en 'n enorme output hebben, da's wel handig voor touring.

Ben benieuwd naar je praktijkbevindingen over de HK set ...

Groeten !
    Last edited by Koen van der K; 07-03-10, 09:30.
    Meer is minder, minder is meer

Comment

• Sano
      • Feb 2009
      • 19

ga proberen in de loop van volgende maand naar Musicstore in Duitsland te gaan en daar een paar proeven te mogen lospeuteren, naast een nieuw F.O.H. setje zou ik nog eens zien voor zangmics, gitaarmics,...
      Van zodra ik mijn bevindingen heb kunnen doen zal ik eens mijn persoonlijke pro's en contra's meedelen.
      De reden van mijn vraag hier is voor alvast met een idee naar daar te gaan waar ik zeker op moet letten ( zoals de DDO in de HK, hoe goed deze werkt e.d. )
      Veni, vidi, velcro | Ik kwam, ik zag en ik bleef plakken

Comment

Working...