systeem design software

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MarkRombouts
    • Jan 2005
    • 1391

systeem design software

Beste,

Sinds enige tijd ben ik eigenlijk een beetje op zoek naar een programma om geluidssystemen te kunnen ontwerpen voor bepaalde evenementen in bepaalde locaties.

Veelal gaat het nu nog op basis van gevoel en ervaring. Meestal komt dit prima in orde en blijkt de geplande setup prima te voldoen voor de gelegenheid.

Soms is het echter wel fijn om vooraf te kunnen bekijken wat verschillende systemen zouden doen in spreiding, geluidsdruk e.d. Het zou dus erg fijn zijn hiervoor een programma te hebben.

Ik ken hierin echter alleen Mapp online van Meyer. Werkt op zich prima, maar met de beperking dat alleen Meyer sound systemen in de software zitten, waardoor dit voor mij niet vaak goed toepasbaar is.

Er zijn vast nog andere, meer algemene programma's. Ik kan ze echter niet goed vinden, dus vandaar hier de vraag.
  • e-sonic
    • Aug 2004
    • 329

Software voor mapping

Genoeg software voor jouw specifieke vraag,

Meest algemeen EASE, tegenwoordig in de versie 4,3 en ook met Meyer....
    Info en form op sdanetwork via google.
    voorbeeldjes ook op de site van ondergetekende te zien.
    voor de meeste SPL mappien en eenvoudige STI berekening voldoet de junior versie. Ook het goedkoopst

Catt (via google) wetenschappelijk programma, in gebruik bij research en zaalakoestici,

voorbeelden van andere programma's ook via clf group te zien, hier is ook een gratis viewer te vinden.

EASE kursus is regulier in Berlijn, zeer aan te bevelen, voor de grondbeginselen zullen de meeste luidspreker fabrikanten wel wat willen laten zien...
    http://ada-acousticdesign.de/pdf/EAS...glish_4_10.pdf de uitnodiging voor de kursus kwam net binnen voor eind april.

Ik heb zelf ook ease training gegeven, en zit aan de andere kant van de snelweg....

succes met de simulaties, groet jurjen
    Last edited by e-sonic; 08-04-10, 12:09. Reason: uitnodiging toegevoegd
    Trainingen, STIPA/SPL meetsystemen, verhuur evenement log systemen en meetmicrofoons in type 1 en 2

Comment

• BJD
      • Oct 2007
      • 771

EASE is een veelgebruikt pakket. Niet te verwarren met EASE Focus, dat is wat anders.
      Een aantal grote fabrikanten hebben voor EASE ook product files beschikbaar zodat je deze speakers direct kan importeren.

Comment

Working...