Wie wil zijn praktijkervaring delen: DDX3216 ?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • geluid
    • Feb 2010
    • 3

Wie wil zijn praktijkervaring delen: DDX3216 ?

Onlangs heb ik een Behringer DDX3216 gekocht.
    Hoewel ik met analoge mengtafels veel ervaring heb, is deze digitale mengtafel toch wel erg wennen. Naast het goed doornemen van de handleiding en er zelf mee gespeeld te hebben, zou ik graag met een ervaren gebruiker mee willen kijken om de fijne kneepjes onder de knie te krijgen.
    Wie wil zijn/haar kennis met mij delen?

Mijn achtergrond: muzikale oren, ruim 6 jaar ervaring (diverse opnamen en live-evenementen (musicals, klassiek, pop-bands (PA), technische achtergrond (elektronica), eigen (rand) apparatuur, 44 jaar, provincie Gelderland.
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Originally posted by geluid
    Mijn achtergrond: muzikale oren, ruim 6 jaar ervaring (diverse opnamen en live-evenementen (musicals, klassiek, pop-bands (PA), technische achtergrond (elektronica), eigen (rand) apparatuur, 44 jaar, provincie Gelderland.
    Dan zou ik denken dat je een digitale mixer zo door hebt......
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• FiëstaLj
      • Oct 2000
      • 2068

Onlangs heb ik een Behringer DDX3216 gekocht.
      Hoewel ik met analoge mengtafels veel ervaring heb, is deze digitale mengtafel toch wel erg wennen. Naast het goed doornemen van de handleiding en er zelf mee gespeeld te hebben, zou ik graag met een ervaren gebruiker mee willen kijken om de fijne kneepjes onder de knie te krijgen.
      Wie wil zijn/haar kennis met mij delen?

Waar loop je op vast ? De tafel is redelijk intuitief moet ik zeggen...
      Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

Comment

• geluid
        • Feb 2010
        • 3

Hallo FiëstaLj,

Het is niet zozeer dat ik vastloop, als wel dat ik graag een keer meekijk met iemand die de tafel al "met de ogen dicht" kent. Heb jij er een en kan ik een keertje meekijken als je een optreden hebt? Liefst met meerdere kanalen, meerdere monitorlijnen, gebruik van subgroepen, etc.

Comment

• FiëstaLj
          • Oct 2000
          • 2068

Hallo FiëstaLj,

Het is niet zozeer dat ik vastloop, als wel dat ik graag een keer meekijk met iemand die de tafel al "met de ogen dicht" kent. Heb jij er een en kan ik een keertje meekijken als je een optreden hebt? Liefst met meerdere kanalen, meerdere monitorlijnen, gebruik van subgroepen, etc.
          Ik gebruik er een in een disco, hier is het voornamelijk geluid van de dj, eventueel een draadloos voor een MC, wat live percussie erbij, etc.

Wat je bij dit type digitale mengtafels aan moet wennen is dat je ruim de tijd hebt om je setup voor te bereiden en te soundchecken, je moet namelijk veel van layer wisselen en door menu's lopen om bij alle opties te komen.

Zorg dus dat je je fx van te voren goed voorbereidt, je compressors en gates zorgvuldig instelt, dan kan je daarna beginnen met mixen.

Subgroupen heb ik nog niet gevonden op de tafel, nu doe ik er ook niet echt uitgebreide shows mee, maar volgens mij zitten ze er niet op.

Ding staat in Roermond (L).. Maar ik betwijfel of je er echt iets van leert.
          Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

Comment

• geluid
            • Feb 2010
            • 3

Bedankt voor je aanbod, en ik zal je adviezen ter harte nemen. Er is nogal een verschil tussen een tafel voor een band of voor een DJ. Zo heb ik meerdere monitorlijnen nodig en ja, ik gebruik ook de subgroepen (die er dus op zitten hoor!). Misschien leest een andere 3216-gebruiker mijn oproep, en kan ik eens meekijken hoe hij een live band mixt, monitort etc.

Comment

Working...