Crosverfrequenties JBL Array

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • flamebuster
    • May 2008
    • 77

Crosverfrequenties JBL Array

Hoi Allemaal,

Wij hebben net een nieuwe set speakers gekocht, een jbl array 4894 maar ik zou graag willen weten wat de crossover frequenties zijn en delay tijden. Ik maak de settings met een BSS FDS 366

Weet iemand waar je dit kunt vinden ?

Groetjes
  • daviddewaard
    • Mar 2008
    • 627

Originally posted by flamebuster
    Hoi Allemaal,

Wij hebben net een nieuwe set speakers gekocht, een jbl array 4894 maar ik zou graag willen weten wat de crossover frequenties zijn en delay tijden. Ik maak de settings met een BSS FDS 366

Weet iemand waar je dit kunt vinden ?

Groetjes
    leuk setje

de settings kan je vinden op http://www.jblpro.com/catalog/support/getfile.aspx?docid=477&doctype=3

succes!
    Last edited by daviddewaard; 11-02-10, 18:37.
    A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

Comment

• renevanh
      • Oct 2004
      • 2371

Die kastjes lopen volgens de specs vanaf 46Hz, dus waar je naar moet gaan kijken is je sub. Tot welke frequentie loopt dat?

Stel je sub loopt tot 80Hz, dan is dat ongeveer je crossover frequentie. Ongeveer, want het beste resultaat bereik je door te luisteren.

{EDIT}
      Ah, daviddewaard is me net voor en uit zijn reactie en het gevonden document begrijp ik dat die dingen ge-bi-amped worden... in dat geval... zie zijn link
      {/EDIT}
      Last edited by renevanh; 11-02-10, 18:36.
      Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• flamebuster
        • May 2008
        • 77

Ik kom er niet uit... welk document moet ik precies hebben waar alles in staat ? Er staan alleen gegevens in over de speaker zelf en niks over tijden en crossover freq

Mzzlsss

Comment

• jadjong
          • Oct 2003
          • 654

De link is maar tijdelijk, dus die werkt niet bij iedereen. Tik in de onderstaande link je typenummer en de settings komen naar voren.

JBL Catalog Search

Comment

• Timo Beckman
            • Jul 2006
            • 1298

Hier is de link naar het type nm. wat je gaf

Let wel dit zijn settings naar een jbl processor . Of dit klopt voor jouw processor weet ik niet . Het zou kunnen dat de settings matchen daar de dsc 280 lijkt op een omnidrive . FF checken bij Audio XL
            Dat sub verhaal wat van H hier op hangt klopt niet helemaal . Om het sub te matchen met je M/H zul je eigenlijk moeten meten .
            Last edited by Timo Beckman; 12-02-10, 10:00.

Comment

• daviddewaard
              • Mar 2008
              • 627

Welke subs en welke omnidrive gebruik je?
              kan wel ff een preset file voor je maken voor de omnidrive en die naar je mailen
              A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

Comment

• Didier
                • Aug 2002
                • 323

Flamebuster: Waar heb je die kastjes gekocht? Ik heb ook nog op zoek naar 2 van deze kasten, maar ze zijn erg moeilijk uit te halen. Stuur me maar een PM of mail? :-)
                Zuid-Limburg

Comment

Working...