TC Reverb 4000 & Lexicon PCM92

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • keenoncoolstuff
    • May 2003
    • 695

Originally posted by geluidsmaker
    Ik weet dat de PCM 92 nog maar net op de markt is, maar een multi-effect processor spreekt mij eigenlijk meer aan dan alleen een standalone reverb.
    Nog een kleine toevoeging: De PCM81 had qua "eigenaardige" effecten veel meer aan boord dan zijn broertje, de 91. En in de nieuwe serie zitten die dingen ook niet meer. Niet dat ik ze ooit nodig heb gehad hoor...
    De PCM92 heb ik zelf ook. En hij klinkt absoluut geweldig. De 3 encoders (die ook op de Reverb4000 zitten) maken instellen een fluitje van een cent. Maar ik denk dat een 92 buiten jouw budget valt. Tenzij je in de States gaat shoppen, want de dollarkoers is weer extreem gunstig...
    Maar: als je liever een multi-effect wil dan een dedicated galmbak, dan zit je met de M3000 toch geramd???
    All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
    If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

Comment

• Breur
      • May 2007
      • 80

Heren,

Allemaal bedankt voor jullie reacties zover, echter mis ik argumentatie. Is de Ibanez reverb kwalitatief in dezelfde klasse als de Reverb 4000 en aanverwanten? Hoe verhoud de PCM91 (of misschien zelfs de 92) zich met de Reverb 4000. Is de Reverb 4000 echt dat stapje hoger dan de M2000/3000?

Rob, moet jij binnenkort toevallig eens in Zuid-Limburg ergens mixen? Wellicht dat ik dan even langs kan/mag komen om te kijken/luisteren?

Comment

• keenoncoolstuff
        • May 2003
        • 695

Ik sta paaszaterdag op een klein minifestivalletje (ja, echt klein ) in Mechelen. Denk niet dat ik daar heel veel tijd ga hebben.
        4 Bands die avond met een singer/songwriter als pauzeact op een tweede podium.
        De M3000 en PCM92 heb ik eens thuis naast elkaar vergeleken, en ze benaderen elkaar qua klank heel erg.
        De Reverb4000 kan ik je sowieso niet laten horen en de M3000 ken je al. Misschien moet je de 4000 gewoon eens op zicht bestellen en zelf testen?

Groet, Rob.
        Last edited by keenoncoolstuff; 21-03-11, 17:08.
        If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

Comment

• mesadude
          • Oct 2009
          • 40

M2K en M3K heb'k nooit leuk gevonden.. veel te steriel.. de R4K is imho wél een schot in de roos.. zeker die EMT140 plate die er in zit is subliem voor drums en toestanden..

PCM 96 vind'k way overpriced.. is in sé gewoon een PCM91 met wat extra foefjes ingestoken, maar weinig nieuws onder de zon sinds Harman KarTon het heeft overgenomen..
          PCM92 is zijn geld mss nét waard, hoewel als'k moest kiezen ik toch voor een R4K zou gaan..
          of gewoon beiden.. lexicon en TC klinken nu eenmaal anders.. soms is het ene leuk, dan weer het andere..

wat mij ook al lang de ogen uitsteekt in die prijsklasse, is een Eventide Eclipse.. iedereen lijkt die over het hoofd te zien, en ja eventide heeft inderdaad weer zijn typische klank (maar die heeft TC en Lexicon ook), maar *** wat klinkt hij lekker..

trapje hoger is bovengenoemde Bricasti uiteraard van een ander formaat.. maar daar koop je dan ook meer dan 2,5x een R4K voor..

Comment

• Breur
            • May 2007
            • 80

Om even te vertellen hoe het is afgelopen:

Ik ben bij Rob langs geweest en was eerder onder de indruk van het gemak van de M3000 dan van de galm van de PCM92. Dit, en het feit dat er een M3000 voor een mooie prijs op Marktplaats stond, heeft er voor gezorgd dat ik nu een M3000 rijker ben. Daarnaast is de dual engine ook een voordeel...

Afijn, toen ik bij Rob was hoorde ik ook de SPL TD4 in actie en viel van mijn sokken van wat ik hoorde. Zeker een must-have ! Binnenkort post ik in het daarvoor bestemde topic een foto van de huidige stand van zaken van mijn rackje!

Comment

• Whitefarmer
              • Oct 2003
              • 1244

Originally posted by Breur
              Afijn, toen ik bij Rob was hoorde ik ook de SPL TD4 in actie en viel van mijn sokken van wat ik hoorde. Zeker een must-have !
              2 weken geleden ook een gastmixer die de SPL TD2 niet kende...

...Nu wil hij er ook 1 .
              Groeten John
              ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
              Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• keenoncoolstuff
                • May 2003
                • 695

Zie je wel: SPL TD is een virus.

@Breur: Goede keuze en ik hoop dat je er veel plezier van hebt!
                Laat alsjeblieft binnenkort eens weten of hij je bevalt?

Groet, Rob.

Comment

• Tofke78
                  • Jan 2005
                  • 504

Wat is het verschil met zo'n SPL TD4 en compressor (bijvoorbeeld KT DN 540 of TLA 5052)? Ik heb er momenteel een topic over lopen aangezien ik op zoek ben naar een goede compressor.

Comment

• dwali
                    • Jun 2002
                    • 92

Originally posted by Tofke78
                    Wat is het verschil met zo'n SPL TD4 en compressor (bijvoorbeeld KT DN 540 of TLA 5052)? Ik heb er momenteel een topic over lopen aangezien ik op zoek ben naar een goede compressor.
                    Appels en Peren.. SPL TD is geen compressor..

p.s.: Al die mensen die TD's kopen: Die knoppen "kunnen" en "mogen" ook naar buiten..! (wordt een beetje moe van de levenloze "pik-pak" kick/snare's..)
                    For those about to rock, we salute you...

Comment

• berolios
                      • Sep 2005
                      • 1538

Originally posted by dwali
                      [...]p.s.: Al die mensen die TD's kopen: Die knoppen "kunnen" en "mogen" ook naar buiten..! (wordt een beetje moe van de levenloze "pik-pak" kick/snare's..)
                      Maak maar eens een snare bottom met minder attack en meer sustain... krijg je een soort van swiiissshhhhhh..... soms heel mooi bruikbaar inderdaad.
                      Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• Breur
                        • May 2007
                        • 80

Originally posted by keenoncoolstuff
                        Laat alsjeblieft binnenkort eens weten of hij je bevalt?

Groet, Rob.
                        Laatst gebruikt met een korenfestivalletje; in 1 woord super. Zelfs de koorleden kwamen kijken wat dat magisch doosje was. De galmen zijn al goed bruikbaar zonder er te veel aan moeten veranderen. Ik kan er zeer zeker nog mee vooruit (en stiekem toch beginnen met sparen voor een Bricasti )!

Comment

Working...