TC Reverb 4000 & Lexicon PCM92

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • geluidsmaker
    • Jul 2007
    • 7

TC Reverb 4000 & Lexicon PCM92

Beste collega's,

Wie heeft er ervaringen met de Reverb 4000 van TC Electronics, en wie heeft er ervaringen met de (nieuwe) Lexicon PCM 92?

Zelf gebruik ik nu de M3000, maar het schijnt dat de VSS4 processing vele malen beter klinkt dan de, al zo mooie, M3000!?

Ik weet dat de PCM 92 nog maar net op de markt is, maar een multi-effect processor spreekt mij eigenlijk meer aan dan alleen een standalone reverb.

Bedankt alvast voor jullie reactie's c.q. support
    "En dat wilde ik nu even kwijt"
  • berolios
    • Sep 2005
    • 1538

Bedoel je de PCM 96 of de 92? Beide geen hands-on ervaring mee. Olaf heeft een PCM96, die zal er zeker wel op reageren denk ik ...

Een Reverb 4000 is feitelijk een single engine van een 6000 als ik me niet vergis, erg mooie galm inderdaad. Heb er niet genoeg ervaring mee om er echt een duidelijk oordeel over te vellen.

Hij ontbreekt in je lijstje, maar check zeker de Bricasti M7 effe, want dat is toch wel de mooiste galm die ik het afgelopen jaar onder mijn vingers heb mogen hebben. Zit in dezelfde prijsklasse als de andere twee, maar is klankmatig in mijn optiek de sterkste.

Hopelijk schiet je hier al iets mee op, succes !
    Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• daviddewaard
      • Mar 2008
      • 627

Met de M4000 heb ik geen ervaring.
      wel met de PCM96, deze klinkt echt fantastich in van de beste galm apparaten die ik ooit heb gehoord,klinkt zeer natuurlijk kwa klank komt hij heel erg in de buurt van de Lexicon 960L.
      A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

Comment

• sis
        • Jul 2003
        • 3305

Originally posted by berolios
        Bedoel je de PCM 96 of de 92? Beide geen hands-on ervaring mee. Olaf heeft een PCM96, die zal er zeker wel op reageren denk ik ...

Een Reverb 4000 is feitelijk een single engine van een 6000 als ik me niet vergis, erg mooie galm inderdaad. Heb er niet genoeg ervaring mee om er echt een duidelijk oordeel over te vellen.

Hij ontbreekt in je lijstje, maar check zeker de Bricasti M7 effe, want dat is toch wel de mooiste galm die ik het afgelopen jaar onder mijn vingers heb mogen hebben. Zit in dezelfde prijsklasse als de andere twee, maar is klankmatig in mijn optiek de sterkste.

Hopelijk schiet je hier al iets mee op, succes !
        Wij hebben 2 x bricasti in de opnamestudio .
        de lexicon 480 wordt niet meer gebruikt en is verkocht .
        Zegt genoeg denk ik
        sis
        Last edited by sis; 03-02-10, 15:41.
        Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• BenV
          • Mar 2009
          • 3

TC is erg aan het stunten met de prijs van de 4000. In vergelijking met de pcm 92 krijg je 2 4000's voor die prijs, ik heb mijne net gekocht voor minder dan 1000 ex! (nieuwprijs) Met zo'n prijsverschil voor een klasse galm was mijn keuze snel gemaakt..

Comment

• Breur
            • May 2007
            • 80

Even inhaken op dit topic:

Ik ben op zoek naar reverb in het hogere segment. Ik heb enkele mogelijkheden op het oog, te weten de PCM91, reverb 4000, M2000, M3000. Het draait voor mij puur om de reverb, budget ligt rond de 1000 euro (inclusief BTW ). Nieuw of tweedehands, maakt mij niet veel uit.

Hebben jullie suggesties? Kom svp wel met goede argumenten, geen losse flodders. Een Bricasti M7 staat bijvoorbeeld zeker op mijn verlanglijstje maar is simpelweg te duur. De catogerie van een M-One wil ik ook achter me laten.

Comment

• Olaf Duffhuës
              • Oct 2000
              • 2477

PCM60...;-)
              Ibanez SDR1000+ (de goedkoopste van allemaal, zoek maar ff op google voor recensies)
              PCM70
              Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• keenoncoolstuff
                • May 2003
                • 695

Het is dat ik i.v.m. het compact houden van mijn rackje een dual-engine effect aan heb geschaft. Uiteindelijk is het een M3000 geworden. Maar als ik meer plek had gehad was dat zeker een 4000 geworden. Hij staat op sommige plekken nog steeds te koop voor rond de 1000 Euro ex. Maar ik heb hem ook nog voor ruim 2 keer dat bedrag gevonden.
                In jouw prijsklasse de absolute winnaar.
                All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
                If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

Comment

• Breur
                  • May 2007
                  • 80

Originally posted by Olaf Duffhuës
                  PCM60...;-)
                  Ibanez SDR1000+ (de goedkoopste van allemaal, zoek maar ff op google voor recensies)
                  PCM70
                  Olaf, heb je een reden voor deze toch wel oudere units? Over de PCM70 heb ik al eens getwijfeld, echter de leeftijd speelde een belangrijke factor.

Rob, je bedoeld de Reverb 4000? Ruimte is op zich geen probleem dus ik zou uiteindelijk kunnen kijken voor Reverb 4000 en PCM60/70. Ik hou persoonlijk wel van een beetje vatsigheid bij blazers en helderheid bij vocals. Op deze manier kan ik dat dan wel combineren.

Comment

• Olaf Duffhuës
                    • Oct 2000
                    • 2477

Jep...

Ze klinken gewoon goed, persoonlijk vind ik TC wat 'lief' klinken en krijg er niet snel een galm uit, zoals ik het wil, daarvoor moet je toch echt bij Lexicon zijn, voor mij...Uit een 92/96 kun je erg mooie galmen halen, zeker als je de pc erop aansluit, dan zie je nog beter wat je doet...En vooral, wat het apparaat doet, hoe bepaalde effecten gemaakt worden...

De SDR ben bij toeval tegenaan gelopen, dit is eigenlijk een Sony MUR201...Er zit alles in wat je doorsnee nodig hebt en als je een beetje rondkijkt, zijn ze voor zo'n € 70,- te koop..;-)

Moet er wel bij zeggen dat ik meer in de r'n'r zit en je ruis bij mij niet snel hoort...
                    Olaf Duffhuës

Comment

• Carl
                      • Nov 2000
                      • 907

Zo'n Ibanez/Sony heb ik ook, inderdaad een super ding. Ook ik heb hem bij toeval ontdekt en ben er nog steeds blij mee, hoewel ik hem niet veel meer gebruik. Eigenlijk alleen voor "mooie" muziek, voor het overige werk zijn de processors in mijn 01V96 goed zat en neem ik geen outboard mee.
                      Hij is wel te koop, maar beslist niet voor € 70,00!!

Comment

• Olaf Duffhuës
                        • Oct 2000
                        • 2477

Toch raar dat ik er 1 voor €60 en 1 voor € 75 heb gekocht...maar dat ff off-topic..
                        Olaf Duffhuës

Comment

• keenoncoolstuff
                          • May 2003
                          • 695

Originally posted by Breur
                          Ik hou persoonlijk wel van een beetje vatsigheid bij blazers en helderheid bij vocals.
                          Ik heb de M3000 vaker op blazers gehad, en dat sprankelende vond ik ook niet verkeerd.
                          Nu moet ik er wel bij zeggen dat de nieuwere Lexicons (92 en 96) niet meer zo vettig klinken als de oude 81 en 91. De nieuwere types lijken qua klankkleur meer op de TC-galmen.
                          Dan wordt het dus een kwestie van: welke bediening vind ik prettig om mee te werken...
                          All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
                          If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

Comment

• Carl
                            • Nov 2000
                            • 907

Sorry Olaf, ik bedoelde dat de mijne niet voor € 70,00 weg gaat, ik geloof je best. Het is wel een erg laag bedrag, maar het is een onbekend ding voor de meesten, dus kan best kloppen.
                            Last edited by Carl; 20-03-11, 19:22.

Comment

• Olaf Duffhuës
                              • Oct 2000
                              • 2477

Ik ruim de mijne ook niet snel meer op..
                              Olaf Duffhuës

Comment

Working...