condensator mics

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MacMusic
    • Jan 2010
    • 3

    #1

    condensator mics

    Ik ga met de Tacam US122L-MKII opnemen. Met name zang en akoestische gitaar (western). Nu zoek ik een goede condensator. Ik kom na veel reviews e.d. uit op de Rode NT1a, de ES2200a, en de AKG Perception 220. Heeft iemand hier ervaring mee en welke het meest geschikt is. Ik zoek een warm, clean geluid.
  • sidefill
    • Sep 2009
    • 130

    #2
    Rode M3 klinkt ook super op akoestisch gitaar.

    Ik neem er zelf regelmatig klassiek- & flamenco gitaar mee op.
    En ze presteren zeker wat de prijs betreft boven verwachting.

    Ik plaats zelf 1 mic. 30-40cm van het klank gat, en 1 mic. ter hoogte van de 12e fret.
    Na de opnames kan je de 2 tracks blenden om het gewenste resultaat te halen.

    Comment

    • Hansound
      • Apr 2006
      • 832

      #3
      Originally posted by sidefill
      Rode M3 klinkt ook super op akoestisch gitaar.

      Ik neem er zelf regelmatig klassiek- & flamenco gitaar mee op.
      En ze presteren zeker wat de prijs betreft boven verwachting.

      Ik plaats zelf 1 mic. 30-40cm van het klank gat, en 1 mic. ter hoogte van de 12e fret.
      Na de opnames kan je de 2 tracks blenden om het gewenste resultaat te halen.
      En dan maar hopen dat die gitarist HEEL stil zit want anders staat die mic zomaar bij een andere fret.....

      Comment

      Working...