Prof sound amp

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mitchel
    • Jan 2010
    • 5

Prof sound amp

Hallo is er iemand bekend met de "prof sound" versterkers. Dit zijn van die blauwe kisten. Is dit een goede versterker.

Nog een vraagje: maakt het uit als de versterkers veel sterker zijn dan de speakers. Of is dit gewoon een kwestie van de versterkers op bijv half vermogen zetten?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen
  • remco_k
    • Sep 2002
    • 325

Originally posted by mitchel
    Hallo is er iemand bekend met de "prof sound" versterkers. Dit zijn van die blauwe kisten. Is dit een goede versterker.
    Blauwe kisten zijn altijd goed, net zo goed als zwarte, rode, gele, paarse en vooral rose.
    Het merk "prof sound" zegt me helemaal niets. Doorgaans betekend dat iets negatiefs. Maar ik ken ook weer niet alles, dus het kan ook positief zijn.
    Nog een vraagje: maakt het uit als de versterkers veel sterker zijn dan de speakers. Of is dit gewoon een kwestie van de versterkers op bijv half vermogen zetten?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen
    De search gebruiken had je een hoop hulp opgeleverd. Deze vraag is hier zo vaak gesteld dat het aantal topics niet eens meer op m'n scherm past.
    Maar om antwoord te geven: Ja, het maakt uit als de versterker veel meer vermogen levert als de speakers kunnen hebben. Tot op zekere hoogte is dat wat je juist wilt bereiken. Een versterker moet/mag dus altijd iets meer vermogen leveren als de speakers hunnen hebben. 2x zo veel vermogen is veel te veel (en zou je kunnen proberen te compenseren met een volume aanpassing), maar te weinig versterker vermogen (zeg de helft) is nog veel erger. Daar sloopt je echt speakers mee.
    Developer of the new and improved Sound 2 Light application (SL.exe) for FreeStyler DMX.
    Freestyler is free DMX lighting control software used by many leading dj's, venues and lighting designers and supported by a vast network of users worldwide.

Elektronica werkt op rook. Als het eruit ontsnapt, dan werkt het niet meer!

Comment

• DJ Antoon
      • May 2005
      • 1681

Originally posted by remco_k
      Het merk "prof sound" zegt me helemaal niets.
      Er was eens een bedrijf in veldhoven dat profsound heette. Dit was voortgekomen uit een bedrijf geheten Vale automaten.
      Ze verkochten ook spullen onder hun eigen naam, die ze inkochten of lieten bouwen bij andere fabrikanten.
      Later is prof sound opgekocht door jac van ham, vooral bekend van (ook weer) speelautomaten.

Nu was dat spul destijds zo'n beetje allemaal zwart, de kans is dan ook groot dat dit prof sound niets van doen heeft met het andere.

Comment

• MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

Originally posted by remco_k
        2x zo veel vermogen is veel te veel (en zou je kunnen proberen te compenseren met een volume aanpassing), maar te weinig versterker vermogen (zeg de helft) is nog veel erger. Daar sloopt je echt speakers mee.
        Beide stellingen zijn niet juist.
        Praktisch alle speakerfabrikanten adviseren een versterker die 2X het RMS vermogen van de speaker levert.
        Zolang een versterker niet clipt zul je met een te lichte versterker echt geen speakers slopen, je haalt alleen niet het maximale uit de speakers.
        Lees dit topic maar eens helemaal door dan wordt er een hoop duidelijk.
        Last edited by MusicXtra; 16-01-10, 01:01.
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• salsa
          • Jan 2007
          • 1315

Originally posted by DJ Antoon
          Er was eens een bedrijf in veldhoven dat profsound heette. Dit was voortgekomen uit een bedrijf geheten Vale automaten.
          Ze verkochten ook spullen onder hun eigen naam, die ze inkochten of lieten bouwen bij andere fabrikanten.
          Later is prof sound opgekocht door jac van ham, vooral bekend van (ook weer) speelautomaten.

Nu was dat spul destijds zo'n beetje allemaal zwart, de kans is dan ook groot dat dit prof sound niets van doen heeft met het andere.
          Haaa heerlijk die ouwe jaren, ProfSound, goede systemen destijds..
          Beyma geladen, later moest dit Audience Delight gaan heten, om verwarring te voorkomen..

Ja een blauwe versterker kan, met witte letters ProfSound.....

Heerlijk...

Dave
          [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• remco_k
            • Sep 2002
            • 325

Originally posted by MusicXtra
            Praktisch alle speakerfabrikanten adviseren een versterker die 2X het RMS vermogen van de speaker levert.
            Dat het meer moest zijn was me bekend, maar 2X niet. Wat geleerd dus.
            Zolang een versterker niet clipt zul je met een te lichte versterker echt geen speakers slopen, je haalt alleen niet het maximale uit de speakers.
            Die info is me duidelijk, ik noteerde het alleen niet.
            Developer of the new and improved Sound 2 Light application (SL.exe) for FreeStyler DMX.
            Freestyler is free DMX lighting control software used by many leading dj's, venues and lighting designers and supported by a vast network of users worldwide.

Elektronica werkt op rook. Als het eruit ontsnapt, dan werkt het niet meer!

Comment

• salsa
              • Jan 2007
              • 1315

Het gekke is dat je in een ander topic juist het tegen gestelde schrijft..

Het maakt niet uit welke luidsprekers je voor een versterker koopt, zolang het vermogen van de luidsprekers groter is dan ongeveer de helft van het versterkervermogen.
              Zou er alleen geen L'Acoustics K1 op aansluiten
              .

Dit schreef je in een topic bij Newbies

Dave
              [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

Originally posted by salsa
                Het gekke is dat je in een ander topic juist het tegen gestelde schrijft..

Het maakt niet uit welke luidsprekers je voor een versterker koopt, zolang het vermogen van de luidsprekers groter is dan ongeveer de helft van het versterkervermogen.
                Zou er alleen geen L'Acoustics K1 op aansluiten
                .

Dit schreef je in een topic bij Newbies

Dave
                Oeps, nu ik het teruglees zie ik inderdaad dat ik het precies verkeerd om heb geschreven.
                Het moet dus ongeveer het dubbele versterkervermogen zijn.
                De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• SPS
                  • Mar 2004
                  • 1662

Oeps, nu ik het teruglees zie ik inderdaad dat ik het precies verkeerd om heb geschreven.
                  Het moet dus ongeveer het dubbele versterkervermogen zijn.
                  Je hebt niks verkeerds geschreven hoor Musicxtra
                  Als de speakers de helft (of meer) van het versterkervermogen moeten zijn, zeg je dus dat het versterkervermogen max. 2x het speaker vermogen mag zijn

Keep up the good works

Paul
                  Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• mitchel
                    • Jan 2010
                    • 5

Hallo ik heb even opgezocht het type is 2U1000 van profsound. Weet iemand hier iets meer over want op google kan ik niets vinden.

En ik vernoemde hierboven dat het een blauwe kist was, zodat het mischien wat makkelijker herkenbaar is

Comment

• Whitefarmer
                      • Oct 2003
                      • 1244

Originally posted by mitchel
                      Hallo ik heb even opgezocht het type is 2U1000 van profsound. Weet iemand hier iets meer over want op google kan ik niets vinden.

En ik vernoemde hierboven dat het een blauwe kist was, zodat het mischien wat makkelijker herkenbaar is
                      Inderdaad op het www weinig over te vinden, misschien helpt het plaatsen van een fotootje. Wellicht herkent dan iemand de amp zodat die er toch wat nuttigs over kan vertellen.
                      Groeten John
                      ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
                      Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• 4AC
                        • Nov 2007
                        • 1791

Hier hebben ze het ook over ProfSound: Marktplaats.nl > 4 prof Fostex monitorboxen 250watt rms - Muziek en Instrumenten - Speakers Was dat ProfSound niet een of andere pro-divisie onder Fostex?

En dan heb ik het over het ProfSound dat ook op de zijkant van deze luidspreker te zien is: Marktplaats.nl > 2 x PROF SOUND professional speakers - Muziek en Instrumenten - Speakers (ik doel op het logo) En van dit: Marktplaats.nl > Prof Sound Systems PSS3 mengpaneel - Muziek en Instrumenten - Mengpanelen

Ik herken het logo in ieder geval wel, van discotheken en kermis installaties.

Mvg,

Teun
                        uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                        Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• Rolandino
                          • Mar 2007
                          • 1451

In de volksmond hier werd het ook PLOFsound genoemd !

Techniek was toen op zich redelijk te noemen.

nu is het niet meer te verkrijgen geloof ik.
                          EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• Fridge
                            • Mar 2002
                            • 153

Originally posted by 4AC
                            Hier hebben ze het ook over ProfSound: Marktplaats.nl > 4 prof Fostex monitorboxen 250watt rms - Muziek en Instrumenten - Speakers Was dat ProfSound niet een of andere pro-divisie onder Fostex?

En dan heb ik het over het ProfSound dat ook op de zijkant van deze luidspreker te zien is: Marktplaats.nl > 2 x PROF SOUND professional speakers - Muziek en Instrumenten - Speakers (ik doel op het logo) En van dit: Marktplaats.nl > Prof Sound Systems PSS3 mengpaneel - Muziek en Instrumenten - Mengpanelen

Ik herken het logo in ieder geval wel, van discotheken en kermis installaties.

Mvg,

Teun
                            Hey dat is is grappig.... die mengtafel (laatste link hierboven) ken ik toch als Dateq LPM6. Iemand enig idee hoe dit verband ligt?
                            (zie http://img.tweedehands.nl/f/normal/1...pm-6-mixer.jpg , slechte foto helaas)

(heb ooit een keer een LPM6 uit een opslag getrokken waar de frontplaat door het stof wit zag ipv zwart... tafel was niet afgedekt geweest.... faders werkten kraakvrij!! )
                            Last edited by Fridge; 21-01-10, 20:08. Reason: url toegevoegd

Comment

• DJ Antoon
                              • May 2005
                              • 1681

Originally posted by Fridge
                              Hey dat is is grappig.... die mengtafel (laatste link hierboven) ken ik toch als Dateq LPM6.
                              De produkten in de aangehaalde advertenties zijn allemaal verkocht door ProFSound in de kruistraat in veldhoven.
                              Meerdere fabrikanten fabriceerden voor ProfSound destijds.
                              De dateq look a like kan best door dateq voor Profsound gemaakt zijn, maar erg waarschijnlijk is dat niet. Dit soort tafeltjes werd in de jaren 70 door meerdere merken op de markt gezet, de ontwerp basis van vele was een destijds populair zelfbouw projekt van de firma RIM, deze tafels werden ook compleet gebouwd verkocht.
                              Jammer dat ik er geen foto's meer van heb mijn pa had er 2, was toch een andere tijd...

DIN plugjes ipv cinch/tulp. Was wel even andere koek om te solderen als een XLR. Mijn pa heeft destijds wat pluggen afgeknipt en gezegd probeer het nog maar eens... Ik was toen 8-9 jaar, ben er niet slechter van geworden.

Ja inderdaad vele discotheken hebben ze geinstalleerd, tot ergens in de jaren 90.
                              Last edited by DJ Antoon; 21-01-10, 23:37.

Comment

Working...