welke topkasten bij de rcf 4pro8003as

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hansound
    • Apr 2006
    • 832

    #16
    Ik vind dat dus helemaal geen goede keuze.
    Zonder subjes doe je met een 15 inch top erg weinig, en de geluidskwaliteit die je inlevert tov een 12 inch top is enorm.

    Jammer dat mensen nog steeds denken dat een 15 inch speaker goed combineert met een 2 inch driver
    Zonde van het geld...

    Comment

    • Watt Xtra
      • Oct 2004
      • 1119

      #17
      Originally posted by Hansound
      Ik vind dat dus helemaal geen goede keuze.
      Zonder subjes doe je met een 15 inch top erg weinig, en de geluidskwaliteit die je inlevert tov een 12 inch top is enorm.

      Jammer dat mensen nog steeds denken dat een 15 inch speaker goed combineert met een 2 inch driver
      Zonde van het geld...
      Helemaal mee eens!! Ik heb ook een tijd lang met 15" in het mid gespeelt. Nooit helemaal tevreden. Sinds vorig jaar overgestapt op de DVX D12 topkast. een 12" mid met 1,4" hoog actief. Vanaf het eerste begin, erg tevreden erover en blijf mij soms nog verbazen wat de kasten kunnen!

      Ook de aansluiting met een 18" is zeer goed. Niets te wensen over.
      Ik ken de 715 niet persoonlijk, dus kan er niet over oordelen, maar ben van mening dat als je toch vaak met een laagkast werkt, je veel beter naar een 12" topkast kunt kijken.
      JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

      Comment

      • Malibu
        • Jul 2009
        • 67

        #18
        maar dat is het juist.
        ik werk niet veel met de complete set.
        vandaar dat ik voor het fullrange draaien over de toppen voor een 15 incher heb gekozen.
        het is voor mij voor disco drive in toepassingen.

        Comment

        • Dj Gino V
          • Feb 2009
          • 237

          #19
          ik draai zelf ook veel met een 12" qsc hpr 122i en die doen het alleen ook wel best good natuurlijk is het met een 18" sub nog beter maar voor mijn klein drive in neem ik alleen de 12" mee en nog niemand horen klagen zelfs moet ik ze soms stiller zetten

          Comment

          • djspeakertje
            • Oct 2008
            • 1912

            #20
            Originally posted by Dj Gino V
            ik draai zelf ook veel met een 12" qsc hpr 122i en die doen het alleen ook wel best good natuurlijk is het met een 18" sub nog beter maar voor mijn klein drive in neem ik alleen de 12" mee en nog niemand horen klagen zelfs moet ik ze soms stiller zetten

            Maar die gaan ook als de brandweer (heb ze gehoord)!



            Daan
            I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
            I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

            Comment

            • Malibu
              • Jul 2009
              • 67

              #21
              wat mij opvalt bij inschakelen topkasten geven ze bij inschakelen even een behoorlijke tik geluid?
              is dit normaal?

              ze doen het allebij volume staat netjes dicht op speaker.

              en ze schakelen wel netjes in maar je hoort ze dan even 1 sec of zo

              Comment

              • MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

                #22
                Originally posted by Malibu
                wat mij opvalt bij inschakelen topkasten geven ze bij inschakelen even een behoorlijke tik geluid?
                is dit normaal?

                ze doen het allebij volume staat netjes dicht op speaker.

                en ze schakelen wel netjes in maar je hoort ze dan even 1 sec of zo
                Er zit dus kennelijk geen inschakelvertraging op de versterkers die zorgt dat de speaker pas enige tijd na het inschakelen aan de versterker gekoppeld wordt.
                Hier hoef je je geen zorgen over te maken, neem aan dat de fabrikant er anders wel een voorziening voor gemaakt zou hebben.
                De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                Comment

                • Malibu
                  • Jul 2009
                  • 67

                  #23
                  musicxtra,

                  je hebt me al weer gerust gesteld.
                  het is inderdaad een tik bij inschakelen.
                  als je hem aanzet gaat status led aan limiter led langzaam uit dan tik en hij is ready to fire.

                  ik denk al ze hebben het allebij.
                  wel slordig van rcf in de nieuwe 7 serie er niet even wat aan te veranderen.

                  Comment

                  • Dj Gino V
                    • Feb 2009
                    • 237

                    #24
                    Originally posted by Malibu
                    musicxtra,

                    je hebt me al weer gerust gesteld.
                    het is inderdaad een tik bij inschakelen.
                    als je hem aanzet gaat status led aan limiter led langzaam uit dan tik en hij is ready to fire.

                    ik denk al ze hebben het allebij.
                    wel slordig van rcf in de nieuwe 7 serie er niet even wat aan te veranderen.
                    de QSC hebben ook dit geval dus zijn er al meerdere merken he

                    grtz

                    Comment

                    • djspeakertje
                      • Oct 2008
                      • 1912

                      #25
                      Originally posted by Dj Gino V
                      de QSC hebben ook dit geval dus zijn er al meerdere merken he

                      grtz

                      Mijn versterker heeft (volgens mij) inschakelvertraging, en ik hoor ook een tik als mijn clip/protect uitgaat (bij aanzetten). Hij doet het verder prima en heeft dit altijd gedaan (die tik).


                      Daan
                      I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                      I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

                      Comment

                      Working...