Unity Gain

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Originally posted by animaldrums
    Zo gebruik ik hem idd wel, maar in de handleiding staat vermeld dat de unity gain niet verward moet worden met de pad-schakelaar. Daarom ook mijn vraag of het kwaad kan om de unity gain als PAD schakelaar te gebruiken, de handleiding zegt hier niets expliciets over.
    Een PAD schakelaar is volgens mij een weerstands netwerkje wat voor de eigenlijke ingang zit om te voorkomen dat deze teveel signaal krijgt.
    Waarschijnlijk zorgt deze schakeling ervoor dat de gain van de betreffende ingang in twee etappes geschakeld kan worden.
    Resultaat is, tot op zekere hoogte, gelijk dus je kunt het wel als zodanig gebruiken tenzij je een signaal aanbied dat echt te hoog is voor de ingangsversterker. Met de PAD schakelaar kun je dan meer dan met deze schakeling.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• tarpan
      • Dec 2008
      • 266

't Zou wel een stuk gemakkelijker zijn om het uit te zoeken als nu een keer het merk en type van je mengtafel zou geven. Dan wil ik zelfs nog de handleiding opzoeken en daar zelf het antwoord voor je uitvissen.
      Ik ben in een goeie bui vandaag
      als je bij de brom zit...

Comment

• animaldrums
        • Nov 2008
        • 88

Merk en type zijn door mij al eerder vermeld ................ dit belooft weinig goeds als je de handleiding ook zo zorgvuldig leest

Comment

• tarpan
          • Dec 2008
          • 266

Idd, ik had er eerst over gekeken
          Zoals SPS al zei kan je op de de site geen manuals vinden (ik toch niet).
          Ik heb wel een mail gestuurd met de vraag hoe of waar ik die kan vinden, maar misschien heb jij een idee? ...of een scanner...

Comment

• darco
            • Sep 2009
            • 135

het antwoord op je vraag betreffende "unity gain", vind je hier:

Trident 8T-8 Eight-Channel Analog Console

Comment

• tarpan
              • Dec 2008
              • 266

Heb een handleiding toegestuurd gekregen en haal dit eruit...
              [FONT=PalatinoLinotype-Bold][LEFT]The second, white button, labeled “UNITY”, disengages the setting of the MIC level knob,
              and switches the MIC input's gain level to 0 dB, or true unity gain, allowing the connection
              of up to a + 22 dBU line level signal, from the same types of sources as you would normally
              use the LINE TRS-F connection for, directly to the MIC XLR-F input, without fear of
              overload, clipping or component damage. Note that this switch is not a pad, but a gain
              control switch for the mic preamp, and, as such, it does not colour the input signal, when[/LEFT]
              engaged.
              [/FONT]

Comment

Working...