Lavalier plaatsen op viool zonder zaging te krijgen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • frederic
    • Jan 2006
    • 3511

Lavalier plaatsen op viool zonder zaging te krijgen

Welke lavalier moet je nemen voor een viool, zonder dat je zaging van de violist krijgt? En hoe moet je die plaatsen?
  • cobi
    • Aug 2002
    • 1083

Originally posted by frederic
    Welke lavalier moet je nemen voor een viool, zonder dat je zaging van de violist krijgt? En hoe moet je die plaatsen?
    Kijk eens op DPA Microphones :: Close miking a violin

Overleg wel eerst met de violist, vaak willen vioolspelers geen klemmetjes aan hun instrument waardoor je toch op een condensator micje op een stand bent aangewezen.
    Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• speakertech
      • Jan 2008
      • 1697

Originally posted by cobi
      Kijk eens op DPA Microphones :: Close miking a violin

Overleg wel eerst met de violist, vaak willen vioolspelers geen klemmetjes aan hun instrument waardoor je toch op een condensator micje op een stand bent aangewezen.
      Die oplossing werd bij mij door een violist zelf aangereikt. Hij zei "geef maar hier"(Sennheiser MK2), pakte een stukje schuimrubber en zette hem door een gat in de kam met de MK2 draad vast. Dan stribbel ik niet tegen. Werkte overigens perfect.

Speakertech
      Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
      ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• Timo Beckman
        • Jul 2006
        • 1298

DPA 4099 werkt nog beter dan een lavalier (proef ondervindelijk)

Comment

• vasco
          • Oct 2003
          • 2567

Ik maak veel gebruik van dit DPA setje (IMK4061 kit).

Originally posted by cobi
          Mijn ervaring is juist dat ze het toejuichen en van die micstand in hun nek af zijn omdat ze met het strijken altijd in hun weg staan.

Comment

• Party's With a Message
            • Dec 2009
            • 37

Originally posted by vasco

Mijn ervaring is juist dat ze het toejuichen en van die micstand in hun nek af zijn omdat ze met het strijken altijd in hun weg staan.
            Hoe doe jij het met de kabel? Bodypack eraan? Lijkt me niet fijn om als violist een kabel aan je viool te hebben hangen... Zeker als het een microfoonkabel is. Is het nog zwaar ook... Zou je met mini-XLR moeten gaan werken...

Tim
            Geluidstechniek begon als een hobby, daarna werk. Maar bovenal, Het is een passie!

Comment

• frederic
              • Jan 2006
              • 3511

Wie zou er zo 12 stuks kunnen verhuren in Belgie?

Comment

• cobi
                • Aug 2002
                • 1083

Er zijn natuurlijk violisten die blij zijn met een klein DPA-tje (gelukkig steeds meer. Ikzelf word ook erg blij van (een MKE 2tje werkt trouwens ook prima).

Maar er zijn ook een hoop violisten die uberhaupt nooit versterkt spelen en die willen nog wel eens bang worden als je aan hun viool komt. Vandaar dat het soms toch wel handig is om een condensator micje ala KM184 oid bij de hand te hebben.

Comment

• cobi
                  • Aug 2002
                  • 1083

Originally posted by frederic
                  Wie zou er zo 12 stuks kunnen verhuren in Belgie?
                  Vraag het eens na bij Amptec. Die verkopen die micjes en die zullen ook kunnen vertellen waar ze te huur zijn denk ik.

Comment

• djproffi

Afgelopen dagen ook met ondermeer een violiste gewerkt, en daarbij heb ik gebruik gemaakt van een DPA 4099 icm. met het speciale klemmetje dat hiervoor beschikbaar is.

het klonk werkelijk fantastisch. Door de beide rubberen voetjes waarop de DPA rust zal geen enkele violist/violiste het erg vinden deze te gebruiken.

Hier volgt de link waar het klemmetje te zien is:http://www.i4audio.nl/wp-content/upl...actie12091.jpg

Comment

• Speelman
                      • Jan 2009
                      • 21

Kan je die plaatsing van die micro wat toelichten? Mij zou het logischer lijken wanneer dit boven een van de f-gaten hangt. Esthetisch is het alvast perfect!
                      Wij zijn met onze muziekgroep nog opzoek naar een alternatief voor de condensator op statief aangezien de meeste geluidsmensen waar we al mee samenwerkte geen dpa's hebben...

Comment

• SPS
                        • Mar 2004
                        • 1662

Originally posted by Speelman
                        Kan je die plaatsing van die micro wat toelichten? Mij zou het logischer lijken wanneer dit boven een van de f-gaten hangt. Esthetisch is het alvast perfect!
                        Wij zijn met onze muziekgroep nog opzoek naar een alternatief voor de condensator op statief aangezien de meeste geluidsmensen waar we al mee samenwerkte geen dpa's hebben...
                        Zelf kopen dan dus?!
                        Dan weet je wat je hebt en krijgt.

Paul.
                        Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• Speelman
                          • Jan 2009
                          • 21

Originally posted by SPS
                          Zelf kopen dan dus?!
                          Dan weet je wat je hebt en krijgt.

Paul.
                          Ja dat is de bedoeling. Onze violist speelt staand en het zou leuk zijn als hij af en toe eens een voet zou kunnen verzetten.
                          We worden vaak gevraagd voor evenementen waar de organisatoren vaak de noden van de muzikant niet goed begrijpen. De keren dat we onze microfoons in de auto hebben kunnen laten staan kan ik zo op 1 hand tellen.
                          Dus het zal een kostelijke investering zijn maar het zal het leven veel aangenamer maken.

Comment

• cobi
                            • Aug 2002
                            • 1083

Originally posted by Speelman
                            De keren dat we onze microfoons in de auto hebben kunnen laten staan kan ik zo op 1 hand tellen.
                            .
                            Pijn in je rug zal je iig niet krijgen van deze mic

Comment

• cobi
                              • Aug 2002
                              • 1083

Originally posted by Party's With a Message
                              Hoe doe jij het met de kabel? Bodypack eraan? Lijkt me niet fijn om als violist een kabel aan je viool te hebben hangen... Zeker als het een microfoonkabel is. Is het nog zwaar ook... Zou je met mini-XLR moeten gaan werken...

Tim
                              Er zit wel een redelijke kabellengte aan dit micje, XLR verloopjes zijn ook verkrijgbaar met een clipje zodat je ze aan je riem kan hangen.

Comment

Working...