Renkus Heinz CM61

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Waveform
    • Dec 2009
    • 321

Ik ga het zeker eens testen. Bedankt voor de reacties.

Dan ga ik er meteen eens een crossover tussen steken om ze te ontlasten. Eens zien of dat ook helpt.

Comment

• MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

Originally posted by Waveform
      Ik ga het zeker eens testen. Bedankt voor de reacties.

Dan ga ik er meteen eens een crossover tussen steken om ze te ontlasten. Eens zien of dat ook helpt.
      Ga je nu vertellen dat er geen cross-over in zit?
      Volgens mij zit er een 1" drivertje in, die zou vanaf ongeveer 2 tot 3 kHz weer moeten geven, het woofertje moet dan uiteraard ook tot die frequentie weergeven.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Waveform
        • Dec 2009
        • 321

Originally posted by MusicXtra
        Ga je nu vertellen dat er geen cross-over in zit?
        Volgens mij zit er een 1" drivertje in, die zou vanaf ongeveer 2 tot 3 kHz weer moeten geven, het woofertje moet dan uiteraard ook tot die frequentie weergeven.
        Een actieve crossover tussen de actieve subs en die topkistjes bedoel ik. Een interne passieve crossover zal er heus wel in steken.

Sorry, ik mocht inderdaad wat duidelijker zijn. My bad!

Comment

• 4AC
          • Nov 2007
          • 1791

@ Topicstarter:
          Ik vroeg mij af hoe het er nu voor staat?

Mvg,

Teun
          uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
          Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• Waveform
            • Dec 2009
            • 321

Originally posted by 4AC
            @ Topicstarter:
            Ik vroeg mij af hoe het er nu voor staat?

Mvg,

Teun
            Er moeten nog een paar officiƫle dingen worden afgehandeld en dat duurt iets langer dan verwacht. Maar ik houd jullie op de hoogte

Comment

• 4AC
              • Nov 2007
              • 1791

Originally posted by Waveform
              Er moeten nog een paar officiƫle dingen worden afgehandeld en dat duurt iets langer dan verwacht. Maar ik houd jullie op de hoogte
              Kick.
              Ik ben benieuwd namelijk...

Mvg,

Teun
              uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp

Comment

• 4AC
                • Nov 2007
                • 1791

Inmiddels 7 maanden verder...
                Hoe is dit afgelopen?
                Toch de Renkus-Heinz'jes gekocht?
                Een probleem gevonden in de RCF kastjes?
                ????

Mvg,

Teun

Ps. Ik kick dit omhoog omdat het me opvalt dat er veel meer van dit soort 'on-opgeloste' topics zijn. Het forum zou er veel interessanter op worden als er ook conclusies, eindverhalen, etcetera door de betreffende TS bijgezet worden. Nu is het echt; vragen, antwoorden krijgen, en weer wegwezen. Dat zit me al een tijdje dwars. Het geeft alle reageerders nog een beetje voldoening in de eventuele moeite die ze ervoor gedaan hebben als ze kunnen zien wat het eindresultaat is.
                uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp

Comment

• Waveform
                  • Dec 2009
                  • 321

Ok, nu we toch bezig zijn. Ik maak niet steeds foto's van elke klus of bezigheid, maar kan je wel vertellen wat er toen veranderd is.

We zijn bij de RCF's gebleven, maar hebben een aantal dingen aangepast zodat de topkasten niet te afgebeuld worden in gebruik. We hebben 1 hoogdriver gerepareerd, 1 topkast bijgehangen en andere subs geplaatst waarbij we geopteerd hebben voor een iets hoger crossoverpunt. Ik weet het niet 100% zeker meer, maar ik dacht dat ze origineel zelfs fullrange speelden. Resultaat is eigenlijk dat alles gebalanceerder klinkt omdat de topkasten minder laag moeten geven en niet steeds op standje terreur moeten en ook de bassweergave is verbeterd. Heel simpele oplossing dus, want budget was natuurlijk belangrijk.

Het is absoluut niet mijn bedoeling om hier te komen profiteren van iedereen zijn advies. Het kan wel eens gebeuren dat je niet meteen na alles terug het forum opgaat om statusreport te geven.

Comment

Working...