Soundcraft K3 grote ramp?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • frederic
    • Jan 2006
    • 3511

Soundcraft K3 grote ramp?

[FONT=Verdana]Volgende zaken deden zich voor:[/FONT]

[FONT=Verdana]- Gain: gaat vanzelf op en neer[/FONT]
    [FONT=Verdana]- Mix tijdens soundcheck perfect afgesteld, tijdens optreden gaat een master kanaal down, terwijl de output Lets beide kanalen toch goed weergeven. De versterker is goed.[/FONT]

[FONT=Verdana]Weet iemand of dit gekende problemen zijn voor deze mengtafels van +/- 10j oud?[/FONT]
  • Koen De Paepe
    • Nov 2009
    • 52

Ik heb een K1 van ongeveer dezelfde leeftijd en heb er nog nooit problemen mee gehad. Wel altijd goed onderhouden en nooit 'misbruikt' geweest.

Comment

• jadjong
      • Oct 2003
      • 654

K1 blijft het doen, K2 lust bier tijdens het werken, maar de K3 kan je beter in de kist laten. Inserts die niet werken, kanalen die je eerst op +2030304dB moet gainen voordat ze wakker worden en de audio ook weer de mixer uitspugen. Mute-groepen die vast lopen, maar gelukkig is er reeds een resetswitch ingebouwd Mijn ervaringen met deze prutdingen zijn dus niet zo denderend.

Comment

• JVS
        • Mar 2004
        • 317

Als de output VU meter het doet, heb je ook output. Deze zit helemaal achteraan in de strang. Op- en neergaande input levels ? Weet je wel zeker dat je multi niet rot was, of minstens een connector hiervan ? Al deze problemen heb ik met mijn K3 nog nooit meegemaakt (erg probleemloze tafel).

Comment

• Koen van der K
          • Aug 2005
          • 1146

Originally posted by jadjong
          ... Inserts die niet werken, kanalen die je eerst op +2030304dB moet gainen voordat ze wakker worden en de audio ook weer de mixer uitspugen ...
          ... lijkt me toch 'n typisch gevalletje van slechte insertcontacten toch ?
          Mocht dat zo zijn dan is dat geen typisch K3 kwaaltje, kan bij elke (enkel-jacks stereo) insert voorkomen.

Maarreh, K3 inserten ... pas op wat je zegt hè, er zitten ook kinderen en minderjarigen op 't forum

Groeten !
          Meer is minder, minder is meer

Comment

• moderator
            Moderator
            • Apr 2001
            • 5950

K3 is nou niet de fijnste tafel qua inserties is mijn ervaring. Om er nog wat uit te krijgen moet je hard insturen wil je er wat bruikbaars uitkrijgen.

In lokaal theatertje ligt er nog steeds eentje, blijft hopen op spoedige vervanging ( leeftijd inmiddels wel 15 jaar+ overigens)
            Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• DJ Antoon
              • May 2005
              • 1681

Originally posted by frederic
              [FONT=Verdana]Weet iemand of dit gekende problemen zijn voor deze mengtafels van +/- 10j oud?[/FONT]
              Als je "voor deze" nu is weglaat, dan zeg ik ja.
              Een (Soundcraft) K3 is wat onderdelen betreft niet zo afwijkend van de andere typen. Het zal veel meer liggen aan de omstandigheden van de afgelopen 10 jaar.
              -Vochtige opslag (Vrachtwagen of een verwarmde loods)
              -Bier/cola etc. in de tafel
              -Vervoer en hoe. (Afgebroken soldeerverbindingen van de inserts)
              -Onderhoud
              Ik was wel blij met de K3 tafel.

Maarreh, K3 inserten ... pas op wat je zegt hè, er zitten ook kinderen en minderjarigen op 't forum
              Zijn deze er al 10 jaar dan? maar ook al wat uitval gehad in de gain, 1 kanaal al vervangen!

Comment

• frederic
                • Jan 2006
                • 3511

Die K3 heeft enkel binnen in een plaatselijk cultureel centrum gestaan. Dus er is niet mee sleurt geweest. In vochtige lokalen is hij ook niet bewaard.

De multikabel was van mij persoonlijk, daar is ook niks fout aan, want de dag nadien heb ik die terug probleemloos gebruikt op onze LS9 mengtafel.

Comment

• cobi
                  • Aug 2002
                  • 1083

Originally posted by frederic
                  Die K3 heeft enkel binnen in een plaatselijk cultureel centrum gestaan. Dus er is niet mee sleurt geweest. In vochtige lokalen is hij ook niet bewaard.

De multikabel was van mij persoonlijk, daar is ook niks fout aan, want de dag nadien heb ik die terug probleemloos gebruikt op onze LS9 mengtafel.
                  In dat cultureel centrum zullen toch ook wel aardige temperatuur verschillen zijn (bij een uitverkochte zaal 30 graden, doordeweeks zonder verwarming 10 graden) plus dat ook de luchtvochtigheid in een dergelijk zaal ook aardig verschilt. Alles bij mekaar opgeteld betekend dat dus corrosie op de inserts (en op andere contacten, connectors, potmeters...).

De inserts is bij vrijwel alle oudere tafels een zwakke plek. Pak voor de gein eens een Subgroepje ipv je LR out.
                  Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• MusicXtra
                    • Feb 2006
                    • 9316

Originally posted by cobi
                    In dat cultureel centrum zullen toch ook wel aardige temperatuur verschillen zijn (bij een uitverkochte zaal 30 graden, doordeweeks zonder verwarming 10 graden) plus dat ook de luchtvochtigheid in een dergelijk zaal ook aardig verschilt. Alles bij mekaar opgeteld betekend dat dus corrosie op de inserts (en op andere contacten, connectors, potmeters...).

De inserts is bij vrijwel alle oudere tafels een zwakke plek. Pak voor de gein eens een Subgroepje ipv je LR out.
                    Als een mengtafel altijd in dezelfde ruimte staat. Corrosie krijg je door condens en condens krijg je doordat de ruimte waar de tafel veel warmer is dan de tafel. Dit krijg je dus alleen wanneer je de tafel koud in een warme ruimte brengt en dan liefst zonder kist erom heen. De normale verwarming is niet in staat zulke temperatuurverschillen te realiseren, ook al daalt de temperatuur tot onder de 10 graden.
                    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• SoundOfSilence
                      • Mar 2007
                      • 766

Standaard in de toolcase: handje vol jackpluggen met tip en ring doorverbonden.... altijd handig bij slechte inserts.
                      It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

Comment

Working...