vreemde micro's

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BvE
    • Oct 2004
    • 385

Maar zeker geen glimmende microfoons! Vrijwel alle microfoons die voor dit soort producties worden gebruikt komen niet uit de standaard audio paketten binnen het bedrijf maar worden los ingeboekt. Alle neumanns en 414's die hierdoor opduiken komen allemaal nog uit het NOB tijdperk met hier en daar zelfs nog wat NOS spul (!!!). Maar dat maakt de klank niet minder.

Comment

• frederic
      • Jan 2006
      • 3511

Heb ooit horen vertellen dat bij hun geluidsmannen ook ex BRT personeel zit. (net zoals de muzikanten )

Comment

• Draad
        • Apr 2001
        • 122

Originally posted by Waveform
        Inderdaad. Zijn volgens mij wel die Shures. Audio Technica, Audix en waarschijnlijk nog wel wat andere merken hebben ook zulke leuke condensor microfoontjes. Als je de cymbalen langs onder neemt en een SM/Beta 91 in de kickdrum legt, zie jij bijna geen microfoons staan en dus ook geen microfoonstatieven.

Als je dan die oude MD421's ziet staan is het wel een enorm verschil. Gigantische microfoon met dan nog eens een koppelstuk en een xlr kabel er in... Log en lomp
        Heb ook al eens aan de opstelling gedacht om de cymbalen van onder te nemen. Heb dit echter nog nooit gedaan.
        Zou voor donderdag a.s. wel een oplossing zijn voor een bandje.
        Wat zijn de voor en nadelen, en waar moet ik name aan denken?

Comment

• JDPlasmeijer
          • Dec 2009
          • 6

Originally posted by Draad
          Heb ook al eens aan de opstelling gedacht om de cymbalen van onder te nemen. Heb dit echter nog nooit gedaan.
          Zou voor donderdag a.s. wel een oplossing zijn voor een bandje.
          Wat zijn de voor en nadelen, en waar moet ik name aan denken?
          als je de bekkens van onderen pakt hoor je de attack van de stokken veel minder.
          en ik denk dat afhankelijk van het karakteristiek van de mic je de overheads dan misschien wel moet fasedraaien omdat je de toms ets wel van boven pakt...

Comment

• Waveform
            • Dec 2009
            • 321

Ik denk dat het wel mee valt als je super-cardioids gebruikt, maar even phase-switchen kan natuurlijk altijd.

Voor een hihat maakt het toch al helemaal geen verschil of je hem van onder of van boven neemt, behalve dat je daar misschien wel eens last kan hebben van de snare. Iemand een bemerking hierop?

Comment

• BvE
              • Oct 2004
              • 385

Hihats bestaan uit twee verschillend klinkende bekkens waarbij het uiteraard om de totaal klank gaat, maar daarbij is het toch wel het mooist wanneer je deze van bovenaf luistert. Van onderaf krijg je een klank die ik niet mooi vind.

Comment

• MusiQmaN
                • Sep 2006
                • 328

Veel drummers leggen anders de dikkere bottom juist bovenop voor een ander geluid.

Er bestaan ook veel gemodificeerde 98D/S jes:

Zoals deze van Russ Miller (ook endorsee voor Shure) en ben al vaker van dit soort andere kopjes tegen gekomen.

De drummer van het filmpje is andere drumgrootheid Peter Erskine. De beste man kennende zijn dat zijn eigen mics (of iig gekregen van de distributeaur http://www.shure.com/Artists/artist_content_erskine ) en dat zijn idd beta 98D/S jes.
                Last edited by MusiQmaN; 14-12-09, 09:26.
                Drummer en techniek freak.

Comment

• SPS
                  • Mar 2004
                  • 1662

Als je de hihat van onder neemt, dan mis je bijna alle klank indien er op de open hihat wordt geslagen. Open bedoel ik natuurlijk mee, dat de bovenste bekken de onderste niet raakt......

Paul.
                  Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• BvE
                    • Oct 2004
                    • 385

Ik ben zelf drummer maar moet er niet aan denken om mijn hihat verkeerd om erop te schroeven! Vooral de aanslag idd is niet te harden en dit leidt automatisch tot een vervelende sound wanneer de hihat open wordt bespeeld. Ook is de onderste bekken dikker en gewoon gefabriceerd om te dienen als onderbekken, het voegt unieke boventonen toe aan het totaalgeluid.

Comment

• MusiQmaN
                      • Sep 2006
                      • 328

Toch zijn er legio drummers die dit wel doen. Niet met dikke Goedkopere rock cymbals maar bijv. Wel met de dunnere jazz series.

Of twee crashes zoals bijv. Steve Jordan van o.a. John Mayer.
                      Drummer en techniek freak.

Comment

• Wim Siebelink
                        • Jul 2001
                        • 51

voor een beter plaatje...

Het Metropole Orkest heeft eigen microfoons, die ze zowel in de studio als live gebruiken.
                        Het monitorsysteem (studio en live en grotendeels in-ears) wordt geleverd door Da Capo. Da Capo levert ook alle techniek voor de live concerten, waarbij een ander bedrijf (vaak Peak Audio) zorg draagt voor de zaalweergevers.
                        Da Capo verzorgt ook vaak de opnames, maar als er iets live wordt uitgezonden staat er een wagen van Dutchview.

Comment

• BvE
                          • Oct 2004
                          • 385

Zat ik er even naast met Ampco dan, excuses...

Comment

Working...