actief of selfpowered?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • salsa
    • Jan 2007
    • 1315

Originally posted by renevanh
    Dan praten we wat mij betreft over actieve processing, niet direct over een actief systeem
    Hoezo??

Ik gebruik in m'n voorbeeld een gewoon recht toe recht aan 2 weg (aktieve) cross over.....
    Niks geen aktieve processing....

Dave
    [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• JDPlasmeijer
      • Dec 2009
      • 6

ik zeg ook actief tegen "self powered" speakers (self powered klinkt bijna alsof de speaker zelf de stroom opwekt...)
      maar t is inderdaad verwarrend
      wie gaat er over deze termen? ik wil duidelijke definities

Comment

• 4AC
        • Nov 2007
        • 1791

Originally posted by JDPlasmeijer
        ik zeg ook actief tegen "self powered" speakers (self powered klinkt bijna alsof de speaker zelf de stroom opwekt...)
        Dit ben ik helemaal met je eens.

Originally posted by JDPlasmeijer
        wie gaat er over deze termen? ik wil duidelijke definities
        De branche? Vakjargon wordt niet officieel op een lijstje bijgehouden en gecontroleerd, voor zover ik het weet. En anders zou ik maar al te graag dit lijstje zien.

Mvg,

Teun
        uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
        Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• KlankOntwerp
          • Jun 2008
          • 130

Volgens mij denken we gewoon te moeilijk en slaat actief/passief slechts op de filteringmethode, niks meer en niks minder.

Actieve filtering heeft externe voeding nodig, passieve filtering werkt gewoon volgens bijv. het RCL-principe (verschil in impendantie op verschillende frequenties welke door condensatoren en weerstanden afgestemd worden).

Dus: als je passief filtert dan zit er in de speakerbehuizing een 'simpel' crossoversysteem intern dat het ingangssignaal zelf scheidt in hoog/laag.

Een actief filter heeft spanning nodig dus kan je actief filteren op twee manieren oplossen:

1. twee externe versterkers aansluiten met een actieve crossover (processor bijvoorbeeld) en twee losse aansluitingen op je speakerbehuizing maken (bijv 4-aderige Speakon). Voordeel: gewichtsbeperking maar wel controle over je uiteindelijke geluid.

2. Speaker intern inbouwen en in die behuizing het actieve scheidingsfilter zijn werk laten doen. Voordeel: alles in één behuizing en op elkaar afgestemd.

Volgens mij is het niet moeilijker dan dit.

Comment

• Mach Facilities
            • May 2009
            • 109

Actief filteren = VOOR de versterkertrap
            Passief filteren = NA de versterkertrap.
            Versterker ingebouwd = SELFPOWERED (slaat op de versterkerpower, NIET op de spanningsaansluiting, met andere woorden, de luidsprekerkast heeft ZELF zijn eigen versterker(s) ingebouwd, zowel actief als passief uit te voeren)

Chris

Comment

• salsa
              • Jan 2007
              • 1315

Originally posted by Mach Facilities
              Actief filteren = VOOR de versterkertrap
              Passief filteren = NA de versterkertrap.
              Versterker ingebouwd = SELFPOWERED (slaat op de versterkerpower, NIET op de spanningsaansluiting, met andere woorden, de luidsprekerkast heeft ZELF zijn eigen versterker(s) ingebouwd, zowel actief als passief uit te voeren)

Chris
              He,he, eindelijk iemand die dit goed bevestigd!!

Dave
              [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• Mach Facilities
                • May 2009
                • 109

Originally posted by salsa
                He,he, eindelijk iemand die dit goed bevestigd!!

Dave

Thnx Dave, ik dacht al wel dat we op dezelfde golflengte zaten, om maar even bij geluid te blijven

Chris

PS. Weer bezig met Carnival dit jaar? (stomme vraag eigenlijk, ik ken NIEMAND op Aruba die niet met het Carnival bezig is.....) Heb zelf ook een aantal jaren met diverse wagens en bands daar gewerkt...

Comment

• salsa
                  • Jan 2007
                  • 1315

Yep, wederom weer bezig met Carnaval en op dit moment bezig met Tiesto op 26 december..

Wordt weer feest!!

Dave

Comment

Working...