Martin Audio set informeren

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vincent Buttstedt
    • Jul 2008
    • 42

    #31
    Ik werk met de Martin Audio distributor in Portugal, en hebben al een paar van die setjes verkocht.
    Maar met andere versterkers.

    Snap niet waarom iemand zei dat het de perfecte versterkers zijn.

    Als je manual leest van Blackline staat er de versterker voor dit setje.

    Voor de sub, is een MA12K minimum (6Kw 2Ohm per kanaal), maar het beste is MA18K (9Kw 2Ohm per kanaal).
    Voor de H3, MA12K voor het laag, en MA5.2K voor het mid en hoog.

    Die crown versterkers, zijn dus echt vet te weinig. Teminste, als je het met die versterkers draait, zit je zekker 6 to 9 dB onder wat het aan kan, het zal niet zo spectaculair zijn als het kan zijn...

    Comment

    • frederic
      • Jan 2006
      • 3511

      #32
      Die speakers kom je regelmatig 2dehands tegen.
      Weet iemand hoe ze klinken (niet op een carnavalwagen ) maar voor normaal PA werk?

      2 per kant lijkt me een goede spreiding. 140° met een hoorngeladen systeem.
      Lijkt me bruikbaar voor zowel buiten als binnen?

      Comment

      • Timo Beckman
        • Jul 2006
        • 1298

        #33
        Ik ken alleen de sub van deze combi en moet zeggen voor binnen vind ik hem niet verkeerd .
        Ik heb een jaar of 8 op een combi van de 2 x 18" met een 2 x F15 (?) bij stairway to heaven gewerkt .
        Het is niet het beste wat er is (=de prijs ook naar) maar je kunt er prima mee werken .
        Hoe het zich buiten gedraagt weet ik niet . Ik heb buiten alleen met w8 gewerkt en dat voldoet dan ook prima buiten . Binnen moet je weer een beetje je levels in de gaten houden daar het behoorlijk te keer kan gaan .

        Comment

        • Vincent Buttstedt
          • Jul 2008
          • 42

          #34
          Originally posted by frederic
          Die speakers kom je regelmatig 2dehands tegen.
          Weet iemand hoe ze klinken (niet op een carnavalwagen ) maar voor normaal PA werk?

          2 per kant lijkt me een goede spreiding. 140° met een hoorngeladen systeem.
          Lijkt me bruikbaar voor zowel buiten als binnen?
          2x per kant is een goed systeem voor buiten, ze kunnen hard, ze klinken mooi, je moet wel een 10º graden opening houden aan de voorkant zodat het hoog en midden goed en mooi koppelt. Dit staat in een manual op de Martin-Audio Userguides onder de naam spkrcribs volgens mij.

          Ik zou wel goede versterkers regelen... Powersoft is een goede keuze, licht, mooi geluid, klein...

          Comment

          • 4AC
            • Nov 2007
            • 1791

            #35
            Originally posted by Vincent Buttstedt
            Ik werk met de Martin Audio distributor in Portugal, en hebben al een paar van die setjes verkocht.
            Maar met andere versterkers.

            Snap niet waarom iemand zei dat het de perfecte versterkers zijn.

            Als je manual leest van Blackline staat er de versterker voor dit setje.

            Voor de sub, is een MA12K minimum (6Kw 2Ohm per kanaal), maar het beste is MA18K (9Kw 2Ohm per kanaal).
            Voor de H3, MA12K voor het laag, en MA5.2K voor het mid en hoog.

            Die crown versterkers, zijn dus echt vet te weinig. Teminste, als je het met die versterkers draait, zit je zekker 6 to 9 dB onder wat het aan kan, het zal niet zo spectaculair zijn als het kan zijn...
            Dat lijken me Powersoft versterkers met een ander frontje?
            Zo ja, die hebben een heel andere 'sound' dan de Crown MA bakken. Als ik het even over één kam mag scheren: sneller in het laag en een betere conuscontrole. Maar of dat als 'beter' wordt ervaren, is ook slechts een kwestie van smaak.

            Ik heb me wel verbaasd over je reactie betreffende vermogens. In mijn post op de eerste pagina heb ik letterlijke citaten van Martin Audio staan, inclusief geadviseerde versterker vermogens. De Crown versterkers uit de betreffende set zaten allemaal netjes aan de bovengrens van deze adviesvermogens, wat zou moeten betekenen dat je voldoende reserve hebt.

            Jij zegt het volgende:
            - Tweemaal 1400 watt voor een 10"/1" met een gecombineerd AES vermogen van 300 watt
            - Tweemaal 2000 watt voor een 15" met een AES vermogen van 500 watt
            - Tweemaal 5200 watt voor een dubbel 18" met een AES vermogen van 2000 watt

            Is dat niet lichtelijk overdreven?
            Nou goed, het touringrack van Funktion One betreft ook alleen maar Mc2 E45's, zelfs voor het hoog. Maar daar is een reden voor: met dezelfde versterkers kun je meer flexibel zijn.
            In dit geval lijkt de versterkeuze gebaseerd te zijn op de peak-vermogens van de componenten. Prima om bergen reserve te hebben, maar volgens mij krijg je die versterkers nog niet half aan het werk zonder de speakers te hebben opgeblazen. Of slaan ze bij Martin Audio nou compleet de plank mis met hun adviesvermogens (die nota-bene in 4 ohm worden weergeven, terwijl de componenten 8 ohm zijn)?

            Mvg,

            Teun
            uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
            Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

            Comment

            • Vincent Buttstedt
              • Jul 2008
              • 42

              #36
              Originally posted by 4AC
              Dat lijken me Powersoft versterkers met een ander frontje?
              Zo ja, die hebben een heel andere 'sound' dan de Crown MA bakken. Als ik het even over één kam mag scheren: sneller in het laag en een betere conuscontrole. Maar of dat als 'beter' wordt ervaren, is ook slechts een kwestie van smaak.

              Ik heb me wel verbaasd over je reactie betreffende vermogens. In mijn post op de eerste pagina heb ik letterlijke citaten van Martin Audio staan, inclusief geadviseerde versterker vermogens. De Crown versterkers uit de betreffende set zaten allemaal netjes aan de bovengrens van deze adviesvermogens, wat zou moeten betekenen dat je voldoende reserve hebt.

              Jij zegt het volgende:
              - Tweemaal 1400 watt voor een 10"/1" met een gecombineerd AES vermogen van 300 watt
              - Tweemaal 2000 watt voor een 15" met een AES vermogen van 500 watt
              - Tweemaal 5200 watt voor een dubbel 18" met een AES vermogen van 2000 watt

              Is dat niet lichtelijk overdreven?
              Nou goed, het touringrack van Funktion One betreft ook alleen maar Mc2 E45's, zelfs voor het hoog. Maar daar is een reden voor: met dezelfde versterkers kun je meer flexibel zijn.
              In dit geval lijkt de versterkeuze gebaseerd te zijn op de peak-vermogens van de componenten. Prima om bergen reserve te hebben, maar volgens mij krijg je die versterkers nog niet half aan het werk zonder de speakers te hebben opgeblazen. Of slaan ze bij Martin Audio nou compleet de plank mis met hun adviesvermogens (die nota-bene in 4 ohm worden weergeven, terwijl de componenten 8 ohm zijn)?

              Mvg,

              Teun
              Hi Teun,

              Over die vermogens die zij op hun website hebben staan, ik heb het eigenlijk nooit aan hun gevraagd daarover... En die zijn beetje te laag... En je hebt gelijk, het staat daar, maar als je het uitrekent, kloppen dan de SPL vermogens niet, als je ziet 130dB continu, en 136dB peak, dan is dat als je er 500W AES in doet, en 2000W peak...

              De sub, met MA18K, is eigenlijk nog te weinig, maar in meeste situaties denk ik wel genoeg, ik heb dit weekend een systeem geïnstalleerd, met 1x W8VDQ en 1x WS218X per kant, waarbij elke sub een MA5.2KDSP in bridge-mode kreeg, om de volle 8Kw peak vermogen te leveren, dus ook de 142dB SPL peak te krijgen per kant, en die W8VDQ houden dat wel bij, 1x MA5.2KDSP voor de 2x W8VDQ, die krijgt dan een 3Kw peak in 6 Ohm.

              Zoals wij hier de systemen doen, en ook andere landen met Martin-Audio (als ze ook Martin-Audio of Powersoft erbij verkopen, en ja, zijn allemaal Powersoft K-Series), zullen we als voorbeeld nemen, H3T (zonder +),
              LF- 500W AES, AES vermogen is continu pink noise voor minimaal 6 uur zonder dat er schade aan de speaker komt. Dus deze speaker heeft 1000W program, en 2000W peak. Met Martin audio, die gebruiken XTA processors, die hebben long-term limiter, en clip limiter, dan is de long-term limiter voor de AES vermogen, en clip limiter voor de peak vermogen, dus die 300W AES en 2000W peak.
              Met de attack ingesteld voor de frequentie band die die speaker levert, kan die speaker die frequenties een dynamiek geluid leveren, zonder dat het stuk gaat.
              Zo gaat hetzelfde met de MF en HF.

              Funktion one heeft MC E-45, nu zijn ze overgestapt naar E-90, die doet, 8Kw in 2 ohm zeggen ze, maar vergeleken met een K10 Powersoft of MA12K Martin-Audio, klinkt dat in power heel erg op elkaar, de MC had wel echter meer mid-frequentie erin, dus die is niet flat in 2 Ohm, in 4 Ohm klonk hij beter, maar ook bijna echt geen verschil met K10, die op papier minder hard zou moeten gaan, maar dit komt denk ik door de damping factor, en dat de MC E-90 heel hoog harmonische vervorming heeft, en geen PFC in de voeding. Over dezelfde versterkers hebben, dat doen we ook met Martin-Audio, maar als de versterkers duur zijn, kan het soms duur uitkomen, en MA9.6K en MA12K zijn in hardware hetzelfde, maar in software anders, dus klinken en werken hetzelfde.

              Met mid en hoog is het lekker als je een veel vermogen versterker hebt, want dan heb je altijd goed hoog, zonder dat de versterker al vervormt of veel moet werken, die verschillen zijn goed te horen.

              Ik heb al iets van 10 H3 setjes in elkaar gezet, sommige met MA-K, en sommige met versterkers van de klanten zelf vanwege geld, en ook eentje met MC E-Series.
              Alle klanten met MA-K stonden gewoon super verbaasd van hoe hardt dat kon en ging en hoe helder dat bleef. Andere klanten waren gewoon blij dat ze Martin-Audio hadden, en er kwam wel lawaai uit, maar de definitie en SPL vemorgens stonden ver van wat het kon, met MC, die E-45 houden het niet, staat bijna altijd in het rood...

              Comment

              • 4AC
                • Nov 2007
                • 1791

                #37
                Bedankt voor je uitgebreide verhaal! Maar let er wel op dat het geen verkoopverhaaltje word.

                Mijn mening is; zo min mogelijk watt's en zo veel mogelijk dB's bij een zo goed mogelijke kwaliteit.
                De ontwikkeling van meer watt's bij een vrijwel gelijk rendement had wat mij betreft bij de MediaMarkt mogen blijven hangen.
                Maar dan dwaal ik wel erg ver af van het onderwerp waar het hier om gaat.

                Je negatieve verhaal over Mc2 vindt ik erg twijfelachtig, naar mijn weten is dat zo'n beetje de top in versterkerland. Al is dat Powersoft ook wel erg leuk!

                Ik heb verder geen zin om verder heftig in discussie te gaan over een mening. Dat soort dingen doe ik veel liever in real-life

                Mvg,

                Teun
                uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

                Comment

                • Vincent Buttstedt
                  • Jul 2008
                  • 42

                  #38
                  Originally posted by 4AC
                  Bedankt voor je uitgebreide verhaal! Maar let er wel op dat het geen verkoopverhaaltje word.

                  Mijn mening is; zo min mogelijk watt's en zo veel mogelijk dB's bij een zo goed mogelijke kwaliteit.
                  De ontwikkeling van meer watt's bij een vrijwel gelijk rendement had wat mij betreft bij de MediaMarkt mogen blijven hangen.
                  Maar dan dwaal ik wel erg ver af van het onderwerp waar het hier om gaat.

                  Je negatieve verhaal over Mc2 vindt ik erg twijfelachtig, naar mijn weten is dat zo'n beetje de top in versterkerland. Al is dat Powersoft ook wel erg leuk!

                  Ik heb verder geen zin om verder heftig in discussie te gaan over een mening. Dat soort dingen doe ik veel liever in real-life

                  Mvg,

                  Teun
                  Verkopen is niet mijn sterke kant... en dat doe ik ook niet, ik ben meer een consultant... Dus wordt met mij alleen over technische dingen gepraat, wat klant nodig heeft, en kan hebben qua budget.

                  Over die dB's, ben ik het ook met je eens, hoe meer "sensitivity" hoe beter, goed te vergelijk is een WS218X met 105dB op 1watt, en een JBL VERTEC sub die 98dB is... 7dB verschil, dat is enorm...

                  Die MC's, zijn opzich goede versterkers, ook wat ik van andere colegas heb gehoord, alleen hier in Portugal hebben we er veel pech mee gehad, en al een aardig aantal aan stuk gegaan, ze zijn best gevoelig over de 220V die erin gaat, al vele voedingen zijn er hier vervangen. Dit komt ook deels omdat in Portugal de 220V niet echt optimum is in sommige plekken, zelf waar een bank al zijn computers moet vervangen vanwege een stroomstoring...
                  Die Powersofts kunnen daar wel tegen, daarom heb ik liever Powersoft tegenover MC's, qua geluid vind ik ze ook beter, ze kunnen heel goed en lang hun RMS vermogen houden, terwijl heleboel merken dat niet kunnen. Maar onder andere zijn ze minder gevoelig aan de 220V die erin gaat, ze tolereren tot 265V werkend, en 275 dan brand veiligheid door, en de K3 die kan tot 400V zonder problemen. En de potmeters van MC's, die beginnen aardig vroeg te kraken...

                  Comment

                  • Gast1401081
                    • Mar 2001
                    • 7999

                    #39
                    vrienden, houden we er wel ff rekening mee dat dit een topic van lang geleden is?

                    Comment

                    • Hansound
                      • Apr 2006
                      • 832

                      #40
                      Originally posted by daiquiri
                      @ Frederic
                      De topkasten hangen o.a. in de grote zaal van P3 Purmerend, of in de Rabo lounge van de HMH Amsterdam, poppodium in Veenendaal, Leidschendam , allen met de oude S218 subs.

                      @Timo
                      De kasten waar jij mee werkte in Utrecht waren de versies van 10 jaar terug; de oude S218. 1kW cont. 4kW peak 136dB peak niet te vergelijken met de WS218X.

                      De kast waar hier over wordt gesproken is de WS218X, de kast met een identieke vorm van buiten als een S218, maar als inhoud de speakers die origineel in de gevlogen subs van het W8L line array hoorden. de W8LS.
                      Dit zijn 2 speakertjes sie samen 2kW cont. en 8kW peak aankunnen. 142dB peak. Zijn dezelfde kastjes die Purple Group nu voor het Sub gebruikt, en dezelfde die Ampco in een triple versie op de grotere feesten gebruikt.
                      Ze klinken "iets" anders en toch zeker zo'n 6dB luider als de voormalige S218 :-).

                      @versterkerkeuze discussie
                      een perfecte versterker bij deze kasten :
                      continue : 2000W 4Ohm 89,44V
                      peak : 8000W 4Ohm 178,89V
                      gecalculeerde limiter +9dB ( bij 40x, 32 dB, )
                      veilige limiter +6dB ( Martin zegt +7dB )

                      groetjes,

                      Jaap ( TM )
                      Sinds wanneer levert verdubbeling van het vermogen 6 db extra op ?

                      Comment

                      • frederic
                        • Jan 2006
                        • 3511

                        #41
                        Originally posted by MacGyverSounds
                        vrienden, houden we er wel ff rekening mee dat dit een topic van lang geleden is?
                        Wat doet dat er toe?
                        Als er vragen zijn over diezelfde speakers, waarom mogen ze hier niet gesteld worden?

                        Als je een nieuwe topic opstart, wordt je ook onmiddelijk verwezen naar bestaande topics.

                        Comment

                        • renevanh
                          • Oct 2004
                          • 2371

                          #42
                          Originally posted by Hansound
                          Sinds wanneer levert verdubbeling van het vermogen 6 db extra op ?
                          Volgens mij vertelt Jaap juist dat er andere speakertjes inzitten...
                          Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

                          Comment

                          • Timo Beckman
                            • Jul 2006
                            • 1298

                            #43
                            Lekker belangrijk allemaal . Als die nieuwe kasten meer power hebben betekent meer headroom . Ik vond die oude kast al prima dus als de nieuwe meer aan kan geen probleem toch .
                            Daarbij harder.....lekker belangrijk

                            Comment

                            • frederic
                              • Jan 2006
                              • 3511

                              #44
                              Originally posted by Timo Beckman
                              Lekker belangrijk allemaal . Als die nieuwe kasten meer power hebben betekent meer headroom . Ik vond die oude kast al prima dus als de nieuwe meer aan kan geen probleem toch .
                              Daarbij harder.....lekker belangrijk
                              De klank kwaliteit nog meer voor mij.
                              Z mogen loeihard gaan, maar als de geluidskwaliteit niet geschikt is voor wat je doet, ben je er niks mee.

                              Comment

                              Working...