3 W-bins met een topje erop

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djdabounce
    • Nov 2001
    • 398

3 W-bins met een topje erop

Gisteren was ik bij een feestje en daar hadden ze een voor mij beetje vreemde set boxen. Ze hadden 3 W-bins aan elke kant en daarop en of ander vaag topje. Wat vinden jullie hiervan?

Nou dag hoor.
    s\'Avonds zijn ze mooier.
  • Daan Hoffmans
    • Aug 2000
    • 1225

Een topje waarvan ik geen idee heb wat erin zit, welk merk enz.....
    Verder geen idee wat voor een feessie het was, een fruiloft of een stuiterparty?

Hoe kan iemand dan zeggen wat hij/zij ervan vind?

Verders ben jij degene die weet hoe het klonk, ongetwijfeld veel bas......

M'n baas heeft EAW olé olé!
    <center><i>\"Alles wat schuift doen we naar boven, alles wat draait naar rechts\"</i></center>

Comment

• djdabounce
      • Nov 2001
      • 398

citaat:
      Een topje waarvan ik geen idee heb wat erin zit, welk merk enz.....
      Verder geen idee wat voor een feessie het was, een fruiloft of een stuiterparty?

Hoe kan iemand dan zeggen wat hij/zij ervan vind?

Verders ben jij degene die weet hoe het klonk, ongetwijfeld veel bas......

M'n baas heeft EAW olé olé!
      1.Het was een zelfbouw topje met een eminence 15"er en een onbekende hoorn erin. Dit topje was 450. Dit was een stuiterfeest

2. Ik geloof dat 3 W-bins (Stage Accompany) genoeg zegt.

3. De bas klonk van een afstandje wel leuk maar als je er voor stond hoorde je geen bas je kont het alleen voelen. En ik geloof als je W-bins direct naast een dansvloer zet dat je dan dom bezig bent, of vergis ik me hier?

Nou dag hoor.

Comment

• Martijn de Jong
        • Feb 2001
        • 42

Hoi Djdabounce,

Ik heb niet gehoord, maar ik denk dat de set niet helemaal uitgebalanceerd klonk, net iets te veel bas en waarschijnlijk te weinig mid, misschien wel een klein beetje schel hoog bij gebruik van 1" voor het hoog. Voor wat jij noemt een stuiterfeest waarschijnlijk niet hinderlijk. Hoe weet jij eigenlijk dat er een Eminence in de toppen zat? Heb je dat gevraagd of herkende je de speaker..?

De plaatsing van w-bins direct naast de dansvloer is misschien niet helemaal gunstig, omdat je zou kunnen stellen dat een w-bin longthrow is. In een zaal maakt het echter weinig uit, want met een w-bin is de bas vrijwel overal. Was het een enkele 18" of een dubbele 15" w-bin? In het laatste geval sprak je waarschijnlijk van een echte bodylanguage set...

Het gebruik van hoornkasten voor het laag en vlakke kasten voor het midhoog wordt veel gedaan in biamping (disco-)systemen om de kosten lager te houden...

Groeten Martijn

Comment

• Gast1401081
          • Mar 2001
          • 7999

Deed KS ook altijd. 3wbins + 2 T12 per kant. En loeien maar...

Van die dingen...Ofneetthan

Comment

• Contour
            • Feb 2001
            • 1018

Ik ben blij dat je dat "oude hout" nog regelmatig tegenkomt. 3 van die grote W-bins en dan zo'n klein topje ik kan me voorstellen dat die verhoudingen een beetje scheef liggen.

De bas die jij beschrijft lijkt een droge basweergave te zijn. Goed voelbaar maar minder hoorbaar. Maar probeer die maagdreunen maar eens te evenaren met vlakke kasten dan moet je er toch behoorlijk veel neerzetten en er ook nog eens dikke amps achter zetten.

MVG Contour

Comment

• djdabounce
              • Nov 2001
              • 398

Die 15 incher die in de toppen lagen heb ik gevraagd. Nou om eerlijk het klonk dus echt schel, dat topje had hij full range aangesloten. volgens mij waren het dubbel 15"ers die in de W-bins lagen. Maar die bas was zoals gezegd achterin lekker en op de dansvloer hoor je niks maar voel je alleen de bas.

Nou dag hoor.

Comment

Working...