LS9 Draadloos aansturen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • flamebuster
    • May 2008
    • 77

LS9 Draadloos aansturen

Heej

Heeft iemand enig iedee hoe je een ls9 draadloos via de studiomanager van yamaha aan kan sturen via je laptop ? En hoe je je instellingen op je tafel kan maken ?

Groetenn
  • jans
    • Feb 2003
    • 869

Ik heb hiervoor een router gekocht.
    LS9 op de router, nu geen cross-kabel gebruiken en gaan met die banaan.

De rest vindt je in je manual.
    Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

Comment

• flamebuster
      • May 2008
      • 77

hoe stel je dit dan in op de tafel en in de studiomanager ?
      Ik snap er geen bal van wat er in de handleiding staat

Groeten

Comment

• MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

Moet je wel een N router kopen, die zijn snel genoeg.
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• flamebuster
          • May 2008
          • 77

Ja en dan.... Ik heb een router

Groetenn

Comment

• jakkes72
            • Dec 2003
            • 1015

Zie hier:

PSW Sound Reinforcement Forums: LAB: The Classic Live Audio Board => LS9 - Setting Up A Wireless Router

Comment

• Draad
              • Apr 2001
              • 122

DM 1000 werkt goed met Silex, via USb.
              Neem aan dat een LS dit ook kan.
              Ik meen dat het een Sx 2000 is.
              Is al eens een topic over geweest met DM 1000.

Comment

• cobi
                • Aug 2002
                • 1083

Originally posted by flamebuster
                Ja en dan.... Ik heb een router

Groetenn
                Heb je al eens je PC via een bedraad netwerk aan een LS9 gehangen?

Met een wireless AP werkt hetzelfde, alleen moet je het IP adres van je AP ook in de DME manager invullen. Ook alle netwerken handmatig invoeren.
                Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• Robert H
                  • Jan 2006
                  • 377

Gewoon een simpele draadloze router kopen, een N-router is echt niet nodig. De bandbreedte valt reuze mee, er wordt geen digitale audio gestreamt.

Wij hebben zo'n Netgear routertje van een paar tientjes bij de LS9 in de kist geschroeft. Vervolgens een netwerkkabel naar één van de vier UITgangen (dus niet de ingang, zoals je zou verwachten) en klaar is kees. Als je Studiomanager het bedraad doet, werkt dit draadloos ook meteen. Uiteraard wel eerst even verbinding maken met het bewuste draadloze netwerk. Mits er geen rare configuratie in de router zit, hoef je niets aan te passen.

We kwamen er laatst achter dat ik zelfs vanaf mijn smartphone de LS9 kan bedienen. Ik maak dan met m'n (wifi-)telefoon verbinding met hetzelfde draadloze netwerk en neem vervolgens via Extern Bureaublad de laptop over. Geen idee wat je ermee moet, maar het is wel érg 2009 ;-)

Comment

• MusicXtra
                    • Feb 2006
                    • 9316

Originally posted by Robert H
                    Gewoon een simpele draadloze router kopen, een N-router is echt niet nodig. De bandbreedte valt reuze mee, er wordt geen digitale audio gestreamt.

Wij hebben zo'n Netgear routertje van een paar tientjes bij de LS9 in de kist geschroeft. Vervolgens een netwerkkabel naar één van de vier UITgangen (dus niet de ingang, zoals je zou verwachten) en klaar is kees. Als je Studiomanager het bedraad doet, werkt dit draadloos ook meteen. Uiteraard wel eerst even verbinding maken met het bewuste draadloze netwerk. Mits er geen rare configuratie in de router zit, hoef je niets aan te passen.

We kwamen er laatst achter dat ik zelfs vanaf mijn smartphone de LS9 kan bedienen. Ik maak dan met m'n (wifi-)telefoon verbinding met hetzelfde draadloze netwerk en neem vervolgens via Extern Bureaublad de laptop over. Geen idee wat je ermee moet, maar het is wel érg 2009 ;-)
                    Een 'gewone' router heeft als nadeel dat het bereik minder groot is en de reactietijd groter wordt naarmate de afstand toeneemt. En een N router heb je ook al voor een tientje of 6.
                    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Jorg
                      • Oct 2007
                      • 28

Misschien een rare vraag,

Maar hoe kun je de LS-9 uberhaupt wel aansturen via je laptop met kabel?

Ik neem aan dat dit gewoon via de ethernet kabel loopt?

Mijn belangrijkste vraag is of je de LS9 ook aan kunt sturen via een mac? Ik heb hier namelijk wel een studiomanager voor gevonden, of zit ik nou helemaal verkeerd. Ik kan daarin tegen dan weer geen drivers vinden?

Wie o wie kan mij wat uitleg geven?
                      Het is de kunst om van geluidsoverlast een buurtfeest te maken!

Comment

• ajdeboer
                        • Feb 2009
                        • 198

Hoi Jorg,

Je kunt een LS9 prima bedraad 'besturen', gaat inderdaad via standaard netwerkkabeltje. Via de Netwerkdriver (DME-N) zet je de gegevens van je tafel (IP adres en MAC adres) in je computer. Dit proces wordt prima weergeven via eerder genoemde link. Klikkerdeklik!

Studiomanager is er wel voor de Mac, maar daar houdt het, voor zover ik het zie, op. Geen netwerkdriver + tafelspecifieke editor voor Mac.
                        Je kunt wel via VMWare of Parallels (of Bootcamp natuurlijk) Windows op je Mac zetten, waardoor je een LS9 alsnog aan kunt sturen (Like I'm doing).

Succes ermee!

Comment

• Jorg
                          • Oct 2007
                          • 28

Je bent bedankt! Ik ga er even mee aan de gang!!
                          Het is de kunst om van geluidsoverlast een buurtfeest te maken!

Comment

Working...