delay groeperen met 01v96

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Caspero
    • Oct 2006
    • 65

delay groeperen met 01v96

Dag Heren(en dames),

Ik ben een opzoek naar een oplossing voor het volgende probleem:

Bij een theatertourtje komt halverwege de voorstelling het podium 3 meter naar voren rijden. Nu zitten er 3 pcc microfoontjes voorop dat podium waarvan de delay tijden dus aangepast moeten worden.

Nu kunnen we dat niet standaard met 1 scene meenemen omdat de afstand tot de geluidtrek in elk theater wisselt...

Is het dan het makkelijkst om steeds een nieuwe scene te programmeren en daarmee alleen de delaytijden (en evt dan de EQ) te wisselen?
    Of is er een manier dat je de delaytijden kunt 'groeperen'?

Het werkt allemaal op een Yamaha 01v96
  • cobi
    • Aug 2002
    • 1083

Originally posted by Caspero
    Dag Heren(en dames),

Ik ben een opzoek naar een oplossing voor het volgende probleem:

Bij een theatertourtje komt halverwege de voorstelling het podium 3 meter naar voren rijden. Nu zitten er 3 pcc microfoontjes voorop dat podium waarvan de delay tijden dus aangepast moeten worden.

Nu kunnen we dat niet standaard met 1 scene meenemen omdat de afstand tot de geluidtrek in elk theater wisselt...

Is het dan het makkelijkst om steeds een nieuwe scene te programmeren en daarmee alleen de delaytijden (en evt dan de EQ) te wisselen?
    Of is er een manier dat je de delaytijden kunt 'groeperen'?

Het werkt allemaal op een Yamaha 01v96
    Wat jij wilt kan natuurkundig helemaal niet. Je gebruikt een delay als je bron verder naar achter staat. Je zet dan de speakers (die je dus eerder hoort omdat ze dichterbij zijn) in tijd 'naar achter' zodat ze gelijk komen met de bron.

Wat ik begrijp komt jou 'bron geluid' dus voor het pa te staan. Je kan moeilijk de bron vertragen en het geluid eerder uit de speakers laten komen.
    Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

Originally posted by cobi
      Wat jij wilt kan natuurkundig helemaal niet. Je gebruikt een delay als je bron verder naar achter staat. Je zet dan de speakers (die je dus eerder hoort omdat ze dichterbij zijn) in tijd 'naar achter' zodat ze gelijk komen met de bron.

Wat ik begrijp komt jou 'bron geluid' dus voor het pa te staan. Je kan moeilijk de bron vertragen en het geluid eerder uit de speakers laten komen.
      Als je heel snel geluid hebt moet het kunnen
      Nu ff serieus; gaat natuurlijk wel als je de FOH set eerst een delay hebt gegeven.
      Ik vraag me af wat eigenlijk je probleem is?
      Kan me niet voorstellen dat drie meter verschil al problemen geeft.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Caspero
        • Oct 2006
        • 65

Originally posted by cobi

Je hebt me niet goed begrepen...

In de achterste stand is het decor(en speelvlak) 4,5 meter naar achter. Na de verschuiving moet er dus 1,5 meter delay zijn(in het theater waar we nu staan)...

Ik ga nergens voor de PA staan. En prelay is nog niet uitgevonden en dat zal ook nooit gebeuren

Iemand ideeën?

Comment

• BJD
          • Oct 2007
          • 771

Je zou het via midi kunnen doen als die parameter via midi te bedienen is.

Comment

• cobi
            • Aug 2002
            • 1083

Oke, dus je gaat van +/- 14 ms delay naar 5 ms of zo. En je hebt je mic's op tijd gezet op het kanaal?

Wat je kan doen is gewoon handmatig de delay aanpassen, op zich niet heel drastisch. Wat misschien handiger is live, is de 3 kanaaltjes van de PCC's dubbel patchen. Je krijgt dan dus 3 kanaaltjes PCC voor de positie achterop het podium, en je hebt nog 3 kanaaltjes voor voorop het podium. Voor de 2 postities ze je de 3 kanaaltjes op tijd en tijdens het changement schuif je de 3 kanalen van de volgende positie open en trek je de andere 3 kanaaltjes dicht.

Hou wel in de gaten dat je PA dus op tijd zet door alle kanalen een delaytijd te geven. Ik zet het PAtje meestal gewoon op tijd door m'n stereo outs een paar ms te vertragen maar dat gaat in jou geval dus niet werken.
            Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

Working...