E.V. DC-ONE goede keuze?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TonBeljon
    • Apr 2006
    • 104

E.V. DC-ONE goede keuze?

Het volgende is het geval; Ik heb een Allround Duo waarbij toetsen, zang, accordeon en gitaren worden uitversterkt.

Mixer: Allen and heath wizard3 14-4-4
    Frontset: E.V. actief setje. (2x760 bas en 2x360 tops)
    Monitoren: 2 of 4 e.v. s200 monitoren met een e.v. cp2200 versterker.

Voor zowel het front als de monitoren dus (nog) geen losse equalizer.

Is de E.V. DC-ONE een waardevolle uitbreiding voor ons geluidsetje.

Voor de monitoren met cp2200 versterker zal ik er vast wel wat mee kunnen, maar is het ook een toevoeging voor het actieve frontsetje?
  • Whitefarmer
    • Oct 2003
    • 1244

Wat is nu je eigenlijke vraag?

of de DC-one (processor) een nuttige uitbreiding is, OF zoek je 2 equalizers?

In mijn ogen 2 compleet verschillende dingen (en dus toepassingen), waarbij de DC-one voor je monitoren GEEN nuttige investering is.

Dus Waarom wil je een DC-one en waarom EQ's?

Wat zijn de problemen waar je met je huidige set tegen aan loopt? Wellicht dat we dan een betere oplossing kunnen bedenken.
    Groeten John
    ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
    Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• TonBeljon
      • Apr 2006
      • 104

Originally posted by Whitefarmer
      Wat is nu je eigenlijke vraag?

of de DC-one (processor) een nuttige uitbreiding is, OF zoek je 2 equalizers?

In mijn ogen 2 compleet verschillende dingen (en dus toepassingen), waarbij de DC-one voor je monitoren GEEN nuttige investering is.

Dus Waarom wil je een DC-one en waarom EQ's?

Wat zijn de problemen waar je met je huidige set tegen aan loopt? Wellicht dat we dan een betere oplossing kunnen bedenken.
      Mijn vraag is hoe ik het optimale geluid uit mijn set kan halen.
      In de DC-one zit ook een equalizer, bovendien kan je binnen in de DC-one ook kiezen voor de e.v. cp2200 versterker die ik op mijn monitoren heb.
      Bovendien is de DC-one 1 he dus past nog net in mijn rekje. Dus die gedachte is toch zo raar nog niet dacht ik?

Comment

• salsa
        • Jan 2007
        • 1315

Je kan beter voor je monitoren een grafische eq gebruiken dan een speaker processor, reden heeeel simpel, je bent immers sneller met je corrigeren met een grafische eq dan een processor.
        Jouw oplossing zou kunnen maar is veel te omslachtig..

Dave
        [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• Whitefarmer
          • Oct 2003
          • 1244

Zoals SALSA al schreef:
          voor je monitoren een gewone EQ met schuifjes (EQ is overbodig als je 'nooit' fluitende monitoren hebt, en tevreden bent met de output van de s200'tjes)

voor je frontset zou je een processor kunnen overwegen, ik heb zelf nog nooit met de 760/360 combi gewerkt, en dus geen idee of 'dat beter kan'.

Wellicht anderen hier die zelf deze combi hebben (gehad)??
          Groeten John
          ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
          Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• DMiXed
            • Jan 2008
            • 370

heb al vaak met de 760 - 360 combi gewerkt, gewoon gaaf, grof geweld zit er in die kastjes, soms te grof! bas moet ik vaker wat terugdraaien, stevige housparty kunnen ze zeker aan! de toppen worden op het hoog toch wat agressief, maar dat is eigelijk allemaal simpel eq werk, dat zelfs van je mixer gedaan kan worden! \
            En met de interne X-over in de bassen naar je toppen zou ik eigenlijk niet veel meer aan dit setje doen. klinkt gewoon strak, de bassen zijn duidelijk aanwezig, niet alleen in je gehoor, alleen dat beetje eq-en naar je eigen smaak en muziekstijl, hoef je verder niets meer aan te doen!

[offtopic]
            Daar mag mackie met zn soortgelijke setje toch wel ff met een mond vol tande staan...
            (450-1501 dan, niks mis met mijn 350 topjes ^^)

en s200, de clini clowns, die blijven gewoon gaaf en oh zo mooi qua klank! daar wordt je bijna emotioneel van

[/offtopic]
            Jeroen van Geffen

Comment

• TonBeljon
              • Apr 2006
              • 104

Originally posted by DMiXed
              heb al vaak met de 760 - 360 combi gewerkt, gewoon gaaf, grof geweld zit er in die kastjes, soms te grof! bas moet ik vaker wat terugdraaien, stevige housparty kunnen ze zeker aan! de toppen worden op het hoog toch wat agressief, maar dat is eigelijk allemaal simpel eq werk, dat zelfs van je mixer gedaan kan worden! \
              En met de interne X-over in de bassen naar je toppen zou ik eigenlijk niet veel meer aan dit setje doen. klinkt gewoon strak, de bassen zijn duidelijk aanwezig, niet alleen in je gehoor, alleen dat beetje eq-en naar je eigen smaak en muziekstijl, hoef je verder niets meer aan te doen!

[offtopic]
              Daar mag mackie met zn soortgelijke setje toch wel ff met een mond vol tande staan...
              (450-1501 dan, niks mis met mijn 350 topjes ^^)

en s200, de clini clowns, die blijven gewoon gaaf en oh zo mooi qua klank! daar wordt je bijna emotioneel van
              [/offtopic]
              Dan laten we het mooi zoals het is. Ben ook best al wel heel tevreden over dit setje hoor! en zelf de s200tjes die rechtstreeks op de cp2200 gaan klinken prima, en van rondzingen hebben we ook nooit last.
              Coclusie: niks meer aan doen dus en mooi zo laten. Voor correcties heeft mijn mengtafeltje ook al een heel uitgebreide toonregeling voor het gene wat wij doen. Toch bedankt allen voor de tips!

Comment

Working...