Tentfuif => geluidsoverlast

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Originally posted by wortel
    4 x JBL PRX512M
    Ik weet niet wat voor feestje het wordt en voor hoeveel mensen maar met deze boxen kun je een beetje tent niet van fatsoenlijk geluid voorzien.
    Probleem is inderdaad alle geluid onder de 100 Hz maar dit wegfilteren zorgt ervoor dat het gelijk voor geen meter meer klinkt.
    Denk dat in jouw geval wel een cardoïde opstelling mogelijk is waardoor je de overlast enigszins beperkt maar verwacht hier zeker geen wonderen van.
    Veel hangt ook af van je budget....
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• laserguy
      • Jun 2003
      • 2755

Zeer eens met wat MusicXtra allemaal vertelt. Maar waar ik wel voor zou opletten is je met een tent zoveel geluid lekt dat je toch nog reflecties van het laag kunt krijgen op een oppervlak buiten je tent waardoor het geluid ten dele kan weerkaatsen of zelfs over de gebouwen heenslaan (ik denk dat je met een gebouw van 4 verdiepingen op het randje zit van extra geluidsdemping door de gebouwen). Lage tonen zijn immers niet richtinggevoelig en een cardioïde subarray werkt enkel maar in een perfect geluidsveld. M.a.w. bij weerkaatsing buiten je tent op een muur of andere zeer grote voorwerpen wordt het resultaat zeer onvoorspelbaar.
      We zouden ook eens moeten kijken hoe erg het kan worden door bijvoorbeeld eens te gaan uitrekenen hoe dicht de dichtstbijzijnde huizen staan. Een schaalaanduiding bij dit plannetje zou dus beter gokwerk mogelijk maken.
      Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Stoney3K
        • Sep 2007
        • 1399

Originally posted by TLAproductions
        is ICC geen optie ?
        of de vooruit ?
        Het ICC kan ik ook zeker aanraden, vooral als je de balzaal gebruikt, dan zet je ineens een heel ander fuif neer dan het doorsnee dance-zuip-feestje van het lokale Studentencorps.

Nu ben ik wel regelmatig in het ICC geweest, maar ik kan niks zeggen over de prijzen. De Flanders Expo is waarschijnlijk te groot voor wat jullie voor ogen hebbben (en die hallen zijn een enorme galmkast en een crime om te verduisteren).
        First make it work, then make it look pretty!

Comment

• Freek Fokker
          • Aug 2003
          • 495

Volgens mij heeft TS meer aan een geluidsman in zijn omgeving.
          SR20DET

Comment

Working...