EV DC-one

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lenny_v
    • Oct 2007
    • 5

EV DC-one

Hallo,

Ik heb via via een EV dc-one in handen gekregen volgens alle recenties en specs een aller aardigst apperaatje alleen met 1 uitdaging.
    Hij is gelocked door de installateur, nu weet ik dat de DX38 een fabriekscode heeft waarmee je er in kunt komen.
    Weet iemand af deze er ook voor de dc-one is en belangrijker weet iemand de code, en aller belangrijkst wil je hem mij geven?
    Zou mijn setje een hoop goed doen.

Lenny
  • sjoerd
    • Apr 2004
    • 341

vreemd verhaal.. Als dat ding niet van jou is, is het blijkbaar de bedoeling dat je er af blijft. En als je hem gekocht hebt zal de leverancier jou toch gewoon die code moeten geven?

Comment

• Timo Beckman
      • Jul 2006
      • 1298

Ik heb een maand of wat geleden een theater opnieuw afgeregeld wat vol hing met EV en ben daar per type speaker ook een dx 38 (?) tegen gekomen . Deze waren ook gelocked en daar er een allignment probleem in de actieve toppen zat heb ik de importeur gebeld met de vraag naar deze code . Ik kreeg toen te horen dat het unlocken van de processors alleen in amerika kan . Beetje jammer eigenlijk maar goed niks aan te doen .
      Ik kom dit soort onzin de laatste tijd steeds vaker tegen vooral op AV installaties . Ik snap waarom er beveiligingen ingebouwd worden door installateurs maar geef ze dan iig aan de mensen die problemen moeten oplossen bij deze set-up's . Maar nee het begint steeds meer op een melk koetje te lijken .
      Maar goed zolang als mensen er in blijven lopen bij dit soort bedrijven zal er niet snel verandering in komen

Comment

• lenny_v
        • Oct 2007
        • 5

Originally posted by sjoerd
        vreemd verhaal.. Als dat ding niet van jou is, is het blijkbaar de bedoeling dat je er af blijft. En als je hem gekocht hebt zal de leverancier jou toch gewoon die code moeten geven?
        Hij is uit een installatie gehaald omdat hij gelocked is.

Comment

• lenny_v
          • Oct 2007
          • 5

Originally posted by Timo Beckman
          Ik heb een maand of wat geleden een theater opnieuw afgeregeld wat vol hing met EV en ben daar per type speaker ook een dx 38 (?) tegen gekomen . Deze waren ook gelocked en daar er een allignment probleem in de actieve toppen zat heb ik de importeur gebeld met de vraag naar deze code . Ik kreeg toen te horen dat het unlocken van de processors alleen in amerika kan . Beetje jammer eigenlijk maar goed niks aan te doen .
          Ik kom dit soort onzin de laatste tijd steeds vaker tegen vooral op AV installaties . Ik snap waarom er beveiligingen ingebouwd worden door installateurs maar geef ze dan iig aan de mensen die problemen moeten oplossen bij deze set-up's . Maar nee het begint steeds meer op een melk koetje te lijken .
          Maar goed zolang als mensen er in blijven lopen bij dit soort bedrijven zal er niet snel verandering in komen
          Voor de DX 38 is er een vaste unlock code. Ik zou het even voor je moten navragen, maar ik weet dat hij bestaat.

Comment

• Timo Beckman
            • Jul 2006
            • 1298

Die code is er ook maar wordt niet afgegeven voor zover ik van de importeur in nederland heb begrepen . Komplete waanzin maar goed . Het gaat waarschijnlijk weer om geld . De instalateur kan op deze manier zijn eigen mensen er naar toe sturen die het hele zaakje zo nog verder om zeep kunnen helpen en vervolgens nog even een vette factuur sturen . (zo gaat het iig op veel locaties waar ik stooring heb gelopen of loop)

Comment

• paul_ulrix
              • Mar 2009
              • 74

even gegoogled op unlock dx38 :

unlock ev dx38 - Blue Room technical forum

Comment

• koentjes
                • Dec 2007
                • 333

dat staat ook gewoon in de technische handleiding, maar of je er ook codes mee kunt uithalen... ik heb het nog niet gehad...
                je kunt dan wel de user-programs terug naar fabriekswaarden zetten...

of het hele apparaat flashen... dat zou de enige andere mogelijkheid zijn waarschijnlijk.

Comment

Working...